Wiele decyzji zakupowych podejmowanych jest w sposób impulsywny, często jest to jednak dłuższy proces. Zwłaszcza w internecie, gdzie możemy przebierać pomiędzy najróżniejszymi konkurencyjnymi propozycjami. Tak też będzie robić wielu naszych potencjalnych klientów. W dodatku impulsy, których efektem będzie zainteresowanie określonym asortymentem, mogą być przypadkowe i ono samo chwilowe. Jeśli zdołamy im się jednak przypomnieć w sposób nie nazbyt nachalny, ale jednak taki, który nie ujdzie ich uwadze, mamy szansę sprawić, że ponownie rozważą naszą ofertę. Takie właśnie możliwości oferuje remarketing dynamiczny Google Ads, pozwalając na znacznie podniesienie wyników sprzedaży.
Możemy podążyć za tymi, którzy nas opuścili. Właśnie to daje remarketing dynamiczny Google Ads
Rezygnacja z zakupu może mieć różne przyczyny i nastąpić na różnym etapie. Niekoniecznie musimy się zupełnie rozmyślić – wystarczy, że coś nas zaabsorbuje na tyle, że przerwiemy wędrówkę po poszczególnych kategoriach sklepu i już do niej nie wrócimy. Niekiedy stanie się to już po wybraniu pozycji do naszego koszyka. Czyż nie powinniśmy zrobić wszystkiego, by nie stracić takiego klienta? A nie musimy dużo – uruchomienie kampanii obejmującej remarketing dynamiczny AdWords (obecnie Ads) to rozwiązanie proste i cechujące się znakomitą skutecznością – dzięki niemu możemy odzyskiwać nawet znacznie więcej niż połowę porzuconych koszyków! Warto przypomnieć się także tym, którzy zakupów nie rozpoczęli – tu także możliwe są znakomite rezultaty. Mamy szansę ich skłonić jeśli nie od razu do zakupu, to do ponownego przejrzenia oferty, kontaktu, bądź jakichkolwiek innych działań – wiele zależy tu oczywiście od postaci naszej witryny i jej funkcji.
Sprawdź, jak dynamiczny remarketing poprawi sprzedaż w Twoim sklepie internetowym
Remarketing dynamiczny AdWords od klasycznego odróżnia się tym, że system automatycznie, w czasie rzeczywistym generuje reklamy wyświetlane następnie użytkownikom na postawie tego, co przeglądały podczas wizyty na stronie konkretnego sklepu internetowego – nie trwonimy tu środków na śledzenie i zachęcanie do powrotu tysięcy pozostałych. Jest to rozwiązanie dedykowane właśnie takim platformom i nie skorzystają z niego usługodawcy czy np. przedsiębiorstwa produkcyjne. Wynika to z tego, że Google do tworzenia reklam potrzebuje odpowiedniej bazy danych, obejmującej nazwy produktów wraz z przedstawiającymi je ilustracjami.
Aby remarketing dynamiczny Google Ads mógł nam przynieść oczekiwane korzyści, musimy jednak zadbać o jego właściwą konfigurację. Narzędzie to może bowiem uwzględniać szereg czynników, takich jak określona ilość czasu spędzonego w sklepie, konkretne czynności, kwoty zakupów. Dzięki temu możemy uzyskać jeszcze wyższą efektywność, a więc wyższy zysk niższym kosztem. Wymaga to jednak, tak jak i wszystkie reklamy Ads, pewnej wiedzy i doświadczenia. Zostaw więc to zadanie fachowcom i przekonaj się, jak są skuteczni!