Każda strona WWW ma swoją unikatową nazwę, która stanowi jej najbardziej rozpoznawalny element. To domena – ciąg nazw systemu DNS, nieodłączny element adresu internetowego. Jej nazwa ma duże znaczenie dla przyszłości strony, dlatego należy wybrać ją rozważnie. W poniższym wpisie piszemy o tym, jak znaleźć dobrą domenę internetową. Skorzystaj z naszych porad i dokonaj wyboru, który będzie opłacalny dla biznesu, który prowadzisz.
Domena internetowa to znak rozpoznawczy strony. Jej nazwa nie może być przypadkowa
Aby otworzyć konkretną stronę www, trzeba wpisać w okno wyszukiwarki jej adres URL. Składają się na niego: protokół, nazwa domeny internetowej oraz rozszerzenie. Całość powinna być skonstruowana w czytelny i prosty do zapamiętania sposób. To najlepsza gwarancja tego, że użytkownicy internetu szybko zaczną kojarzyć stronę z określoną nazwą. Dobra domena internetowa posiada nazwę, nawiązującą do zawartości strony. Zaleca się, by była ona łatwa do wymówienia i zwięzła do granic możliwości. Długie domeny internetowe, które składają się z wielu członów, dla większości internautów są zbyt skomplikowane. Wymyślna nazwa przysparza im problemów i nie sprzyja zapadaniu w pamięć. Jeśli więc zależy nam na tym, żeby domena naszej strony WWW była jej reprezentatywnym elementem, zadbajmy o jej poprawne sformułowanie. Najważniejsze zasady, ułatwiające wybór dobrze rokującej domeny internetowej
Co to jest domena internetowa?
Domena internetowa jest to ciąg nazw systemu DNS. Wpisanie go w okno wyszukiwarki pozwala przejść na stronę. Domeny internetowe składają się z nazwy głównej i rozszerzenia. Do popularnych końcówek należą: .com, .org, .pl, .net. Rejestracja domeny jest płatna i możliwa na okres minimum roku.
Wiesz już, co to jest domena internetowa. Czas skupić się na tym, jaką wybrać dla niej nazwę. Prawidłowo skomponowana domena jest prosta, stosunkowo krótka i pozbawiona udziwnień. Można pokusić się o nazwę dwuczłonową, która będzie rozdzielona myślnikiem. Znak graficzny jest jednak dodatkowym czynnikiem, utrudniającym zapamiętanie domeny i dlatego odradza się jego stosowanie. Rekomendowane nazwy domen składają się z jednego wyrazu (np. „afterweb”), dwóch nierozdzielonych wyrazów (np. „sklepogrodniczy”) lub skrótu. Niepożądane efekty przynoszą polskie znaki, które choć funkcjonują, stanowią niecałe 2% wszystkich domen, posiadających rozszerzenie.pl, cechujące nazwy ogólnopolskie.
Odpowiednia nazwa domeny może bardzo pomóc Twojemu biznesowi
W kwestii wyboru domeny internetowej dla sklepu działającego online lub strony firmowej, ważną rolę odgrywa myślenie przyszłościowe. To, co klienci będą wpisywać do wyszukiwarki należy traktować jako wizytówkę firmy. Domena internetowa pełni rolę narzędzia marketingowego i jest elementem strategii reklamowej. W zależności od rodzaju prowadzonej działalności, można uwzględnić wybór rozszerzenia polskiego (.pl), funkcjonalnego (.info), regionalnego (.waw.pl), globalnego (.com), a nawet narodowego lub europejskiego. Dla firm oferujących usługi na terenie Polski, najkorzystniejszą opcją będzie wybór końcówki.pl, która jest najpopularniejszym rozszerzeniem w kraju. Tuż za nią ważne miejsce zajmuje końcówka.com, zalecana przedsiębiorcom prowadzącym zagraniczny biznes. Dla niektórych przedsiębiorców korzystny okazuje się zakup domeny z różnymi rozszerzeniami, co pozwala sprytnie wyprzedzić konkurencję i przyciągnąć do siebie większe ilości potencjalnych klientów.
Czy domena internetowa ma jakikolwiek wpływ na pozycjonowanie strony?
Wybór nazwy domeny jest niezwykle ważny, ale nie ma wpływu na czynnik rankingowy. Dlatego zawieranie w domenie słów kluczowych na siłę nie jest wskazane. Jednocześnie domena internetowa powinna być ściśle związana z tym, co czeka na użytkownika sieci na stronie. Gdy możliwe jest uwzględnienie wartościowej frazy w nazwie domeny nie przyczyniając się do jej skomplikowania, nic nie stoi na przeszkodzie, by to zrobić. Keyword nie wpłynie co prawda na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, lecz ułatwi jej zapamiętanie.
Dla pozycjonowania istotny jest natomiast wiek domeny i profil linków zwrotnych. Rynek wtórny oferuje wiele domen internetowych, które posiadają wartościową historię. Ich pozycjonowanie przynosi czasem szybsze efekty, niż promowanie stron bez autorytetu. W celu dotarcia do jak największej ilości internautów oraz kreowania wizerunku swojej marki, można przemyśleć zakup domeny z rynku wtórnego. Wcześniej jednak konieczne jest skrupulatne sprawdzenie jej historii.
Jeżeli rozważasz kupienie domeny i nie masz pewności, czy jest ona wartościowa pod kątem SEO, skontaktuj się z naszymi specjalistami. W Agencji Afterweb znajdziesz ekspertów, którym temat domen internetowych jest doskonale znany. Z przyjemnością pomożemy Ci w wyborze dobrej domeny dla Twojego sklepu lub firmy, a następnie zajmiemy się jej kompleksowym pozycjonowaniem.
Poszerz widoczność w Google poprzez reklamy PPC
Zapraszamy do kontaktu poprzez formularz lub telefonicznie +48 79 848 33 33.
Warto zaznaczyć, że rynek domen, szczególnie z końcówką .com, jest już mocno wykorzystany – bardziej nawet niż nieruchomości, bo miejsc nie może przybywać, a pula atrakcyjnych domen jest wykupiona bądź sprzedawana za znacznie większą cenę. Nadzieją mogą okazać się końcówki niekonwencjonalne, które wychodzą poza tradycyjny schemat pl/com/eu. Pytanie tylko, czy ludzie będą zdolni się przestawić, a tym samym nadać takim domenom istotne znaczenie marketingowe
Bartosz mi się wydaje, że bez problemu. Jest sporo domen .pl, .eu, które dobrze stoją marketingowo wiec nie do końca rozumiem Twoje przesłanie?
A ja się właśnie zastanawiałam nad tym jaką domenę wybrać. W planach mam założenie strony firmowej do której będzie również podpięty sklep i teraz myślę czy pod .pl albo .eu sprawdzi się tak samo jak pod .com? :/
Domena .PL jest na sztywno przypięta do wyszukiwarki Google.pl
Domena .eu nie jest dobrym wyborem, nie ma kraju .EU i nie ma Google.eu
Zdecydowanie polecamy domenę .pl lub .com
Dziękuję bardzo za dobrze napisany post. Długi czas myślałam nad nazwą domeny i wyboru domeny. Teraz wiem co i jak zrobić poprawnie.