Jennifer Slegg udało się zdobyć najnowszą wersję podręcznika z którego korzystają pracownicy Search Quality Raters przy ocenie stron internetowych.
Pod tym adresem: http://www.thesempost.com/google-quality-raters-guide-mobile/ opublikowała szczegółowe podsumowanie co się zmieniło względem ostatnich wytycznych. Oczywiście z powodów prawnych nie opublikuje ona kopii aktualnego podręcznika, gdyż mogłaby mieć z tego powodu problemy. Napisała za to podsumowanie co się zmieniło względem ostatniej wersji do której miała dostęp w 2014 roku.
Z informacji od niej wiemy, że największa zmiana nastąpiła w obszarze wytycznych dotyczących stron mobilnych np. upewnienie się przez pracownika, czy użytkownicy telefonów komórkowych mogą osiągnąć swoje cele szybko i skutecznie. Wiele zmian w dokumencie odnosi się do mobilnych wskazówek jakościowych od Google, które ukierunkowane są na to by strona mobilna była łatwa w użyciu.
W dokumencie jest też nowa sekcja dotycząca zapytań lokalnych wykonywanych przez osoby poszukujące dokładnych lokalizacji: wydarzeń, rzeczy lub miejsc np. New city pizza czy pizza blisko mnie.
Jennifer podsumowuje także dwie nowe wytyczne dotyczące jakości:
- znane i popularne zapytania często dają wyniki naturalne w postaci wyników rozszerzonych czy grafów wiedzy.
- zapytania wiedzowe pokazują wyniki, na które nie można odpowiedzieć za pomocą krótkiej listy 1-2 zdaniowej, ponieważ wyniki częściej będą zbyt szerokie albo będą musiały być bardziej szczegółowe
Dodatkowo odwołuje się też do nowo nazwanej wytycznej „Needs Met Rating” która jest przez nią określana jako „prawie jak patrzenie z perspektywy algorytmu Google Panda” Jest to nowa wskazówka dla właścicieli stron by mogli przy jej pomocy określić czy ich strona spełnia kryteria jakościowe czy nie. Jennifer dodaje wyjaśnienie, że Needs Met refers odnosi się do oceniających, koncentrując się na potrzebach mobilnego użytkownika wyszukiwarki i myślenia o jego potrzebach. Chodzi o to „jak pomocny i zaspokajający jest wynik wyszukiwania dla użytkowników mobilnych? „
Warto zapoznać się ze streszczeniem Jennifer, pomimo że nie znajdźmy w nim informacji jak działa algorytm Google, to możemy z niego lepiej zrozumieć czego i jakiej jakości pracownicy Google oczekują od wyników wyszukiwania swojej wyszukiwarki.