Google Ads

Remarketing w wydaniu Adwords – co warto wiedzieć?

Partnerzy Google tworzą największą strukturę reklamową w całym internecie – Google Display Network. W rodzimych realiach aż do 90% internautów dociera właśnie ta sieć reklamowa, co z pewnością jest wynikiem imponującym, jeśli zechcemy porównać jej właściwości z innymi podobnymi systemami wspomagającymi sprzedaż. Za pośrednictwem sieci partnerów Google nasze reklamy będą wyświetlane na setkach najpopularniejszych serwisów z wiadomościami, portalach aukcyjnych czy nawet forach internetowych.

Aby móc w pełni wykorzystać potencjał drzemiący w opisanej sieci, wystarczy tylko dysponować wolnym budżetem na reklamę i zdecydować się spożytkować go właśnie w Google Adwords.

Na początek musisz pamiętać o tym, że każde wejście użytkownika na twoją stronę to osobna sytuacja, bo chociaż jeden internauta trafi do ciebie, by przejrzeć aktualną ofertę twojego sklepu, inny kupi artykuł, a jeszcze kolejny zostawi koszyk wypełniony kilkoma produktami nie decydując się na przejście z nim do kasy. W dodatku jednego osobnika zainteresują sportowe buty do biegania, innego piłki do koszykówki – nie można ich wszystkich wrzucić zatem do jednego worka.

I tutaj właśnie pomocny okazuje się Adwords, dzięki jego wielu ustawieniom bez trudu dopasujesz konkretne działanie reklamowe do każdego z powyższych scenariuszy. Dzięki temu stali klienci będą mogli cieszyć się innymi reklamami od tych, którzy rozmyślili się w połowie zakupów.

Czym jest Remarketing i o co w nim chodzi?

Kiedy na twojej witrynie pojawia się potencjalny nabywca, ale z niewiadomych nam przyczyn decyduje się zamknąć okno ze stroną, wtedy właśnie zaczynają się możliwości dla remarketingu. Jego nadrzędnym celem jest nienachalne przypominanie użytkownikowi o twojej ofercie, tak by ten w końcu skusił się i dokonał zakupu. Reklamy stosowne przy remarketingu to najczęściej grafiki, na które oprócz specjalnej oferty na dany produkt składają się nazwa i logo twojego sklepu oraz coraz częściej krótkie i chwytliwe hasło reklamowe. Istnieje też możliwość wyboru marketingu dynamicznego, co oznacza, że użytkownikowi sieci będą wyświetlane propozycje konkretnych produktów, jakimi był zainteresowany.

Opcje remarketingu z Google AdWords

  • Remarketing standardowy
  • Remarketing dynamiczny
  • Remarketing w aplikacjach mobilnych
  • Listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce
  • Remarketing wideo
  • Remarketingowe listy adresów e-mail

Schemat działania remarketingu nie jest trudny do zrozumienia, można dzięki niemu skutecznie pozyskać niezdecydowanych klientów, którzy opuścili naszą stronę bez wyraźnego powodu. Google Ads czyni niemożliwe możliwym i sprawia, że twoi niedoszli klienci spotykają cię na swojej drodze jeszcze kilkakrotnie i często decydują się do ciebie wrócić, aby dokończyć przerwane zakupy lub przejrzeć nowe oferty specjalne. Dlatego właśnie nie warto czekać. Napisz do nas jeśli chcesz wypróbować to rozwiązanie już dzisiaj.

Opinie użytkowników

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Kamil Dudziak

Specjalista SEO

14 lat doświadczenia w optymalizacji i pozycjonowaniu stron na najtrudniejsze frazy w Polsce. Właścicieli manager firmy Afterweb. Stale nadzoruje proces pozycjonowania stron wszystkich Klientów firmy.

6 komentarzy

  1. Z jednej strony spoko sprawa z remarketingiem, ale z drugiej mnie potrafią irytować ciągłe reklamy tego samego i to tylko dlatego, że kiedyś z ciekawości szukałem informacji na dany temat.
    Jestem ciekaw, czy dałem się kiedyś podświadomie złapać na zabiegi związane z remarketingiem, pewnie tak 🙂

  2. Remarketing jak każda forma reklamy musi być przemyślany. Zbyt nachalny rzeczywiście może zniechęcić (20-krotne oglądanie tej samej reklamy w ciągu dnia jest męczące, ale można to przecież ograniczyć nawet do 1 wyświetlenia dziennie).

    1. Wszystko zależy od reklamowanej strony. Zazwyczaj używamy maks. 5/dziennie , ale w każdej kampanii strategia może być inna.

  3. Na afterweb.pl jest aktualnie 8/dziennie.
    Przy 25 wyświetleniach tej samej reklamy dziennie można się już czuć śledzonym, ale wszystko zależy od klienta i jego celów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33