Partnerzy Google tworzą największą strukturę reklamową w całym internecie – Google Display Network. W rodzimych realiach aż do 90% internautów dociera właśnie ta sieć reklamowa, co z pewnością jest wynikiem imponującym, jeśli zechcemy porównać jej właściwości z innymi podobnymi systemami wspomagającymi sprzedaż. Za pośrednictwem sieci partnerów Google nasze reklamy będą wyświetlane na setkach najpopularniejszych serwisów z wiadomościami, portalach aukcyjnych czy nawet forach internetowych.
Aby móc w pełni wykorzystać potencjał drzemiący w opisanej sieci, wystarczy tylko dysponować wolnym budżetem na reklamę i zdecydować się spożytkować go właśnie w Google Adwords.
Na początek musisz pamiętać o tym, że każde wejście użytkownika na twoją stronę to osobna sytuacja, bo chociaż jeden internauta trafi do ciebie, by przejrzeć aktualną ofertę twojego sklepu, inny kupi artykuł, a jeszcze kolejny zostawi koszyk wypełniony kilkoma produktami nie decydując się na przejście z nim do kasy. W dodatku jednego osobnika zainteresują sportowe buty do biegania, innego piłki do koszykówki – nie można ich wszystkich wrzucić zatem do jednego worka.
I tutaj właśnie pomocny okazuje się Adwords, dzięki jego wielu ustawieniom bez trudu dopasujesz konkretne działanie reklamowe do każdego z powyższych scenariuszy. Dzięki temu stali klienci będą mogli cieszyć się innymi reklamami od tych, którzy rozmyślili się w połowie zakupów.
Czym jest Remarketing i o co w nim chodzi?
Kiedy na twojej witrynie pojawia się potencjalny nabywca, ale z niewiadomych nam przyczyn decyduje się zamknąć okno ze stroną, wtedy właśnie zaczynają się możliwości dla remarketingu. Jego nadrzędnym celem jest nienachalne przypominanie użytkownikowi o twojej ofercie, tak by ten w końcu skusił się i dokonał zakupu. Reklamy stosowne przy remarketingu to najczęściej grafiki, na które oprócz specjalnej oferty na dany produkt składają się nazwa i logo twojego sklepu oraz coraz częściej krótkie i chwytliwe hasło reklamowe. Istnieje też możliwość wyboru marketingu dynamicznego, co oznacza, że użytkownikowi sieci będą wyświetlane propozycje konkretnych produktów, jakimi był zainteresowany.
Opcje remarketingu z Google AdWords
- Remarketing standardowy
- Remarketing dynamiczny
- Remarketing w aplikacjach mobilnych
- Listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce
- Remarketing wideo
- Remarketingowe listy adresów e-mail
Schemat działania remarketingu nie jest trudny do zrozumienia, można dzięki niemu skutecznie pozyskać niezdecydowanych klientów, którzy opuścili naszą stronę bez wyraźnego powodu. Google Ads czyni niemożliwe możliwym i sprawia, że twoi niedoszli klienci spotykają cię na swojej drodze jeszcze kilkakrotnie i często decydują się do ciebie wrócić, aby dokończyć przerwane zakupy lub przejrzeć nowe oferty specjalne. Dlatego właśnie nie warto czekać. Napisz do nas jeśli chcesz wypróbować to rozwiązanie już dzisiaj.
Z jednej strony spoko sprawa z remarketingiem, ale z drugiej mnie potrafią irytować ciągłe reklamy tego samego i to tylko dlatego, że kiedyś z ciekawości szukałem informacji na dany temat.
Jestem ciekaw, czy dałem się kiedyś podświadomie złapać na zabiegi związane z remarketingiem, pewnie tak 🙂
Remarketing jak każda forma reklamy musi być przemyślany. Zbyt nachalny rzeczywiście może zniechęcić (20-krotne oglądanie tej samej reklamy w ciągu dnia jest męczące, ale można to przecież ograniczyć nawet do 1 wyświetlenia dziennie).
Z ciekawości, jaki capping ustawiasz?
Wszystko zależy od reklamowanej strony. Zazwyczaj używamy maks. 5/dziennie , ale w każdej kampanii strategia może być inna.
To ja x4 x5 ;)))
Na afterweb.pl jest aktualnie 8/dziennie.
Przy 25 wyświetleniach tej samej reklamy dziennie można się już czuć śledzonym, ale wszystko zależy od klienta i jego celów.