Jeśli chodzi o długość zapytań wpisywanych przez użytkowników na całym świecie, według danych z comScore.com
udostępnionych w kwietniu 2014 większość, czyli 25,8% wyszukań dotyczy zapytań złożonych z jednego słowa. Zapytania dwuczłonowe to 22,8% całości,
trzyczłonowe 18,7%, zaś czteroczłonowe 13,2%. Dłuższe frazy kluczowe liczące pięć lub więcej słów, stanowią 19,5% wyszukań.
Baza SEMSTORM podaje, że niemal połowa, bo 40,38% fraz kluczowych stosowanych przez Polaków to frazy
jednowyrazowe. Na drugim miejscu znalazły się zapytania złożone z dwóch członów (37,07%), a na trzecim
frazy trzywyrazowe (15,21%). Wyszukania czterowyrazowe objęły zaledwie 5,14% całości. Informacje te wymagają uwzględnienia podczas opracowywania
strategii na pozycjonowanie stron. Skoro analizy pokazują, że największą popularnością cieszą się zapytania jedno- oraz dwuczłonowe, to na nich warto
opierać strategie marketingowe. Nie można zapomnieć również o pozycjonowaniu na długi ogon, pozwalającym dotrzeć do sporego grona konsumentów.
Google udostępnia także usługę zwaną Google Trends, która umożliwia
wyciągnięcie danych i informacji na temat obecnych trendów w wyszukiwarce. Obecnie stało się bardzo pomocnym narzędziem i dodatkiem do standardowej
pracy. Dodatkowo Google wspiera branże informacyjną i rozwój dziennikarstwa cyfrowego dzieki Google News
Initiative.
Jeśli chciałbyś nauczyć się korzystać z narzędzi Google, zapoznaj się z zawartością Centrum
szkoleniowego.
Ustaliliśmy, jakimi intencjami kierują się internauci. Omówiliśmy rodzaje zapytań i skupiliśmy się na ich długości. Wróćmy do stwierdzenia, że punktem
wyjściowym do skorzystania z wyszukiwarki internetowej jest potrzeba. Co dzieje się potem? Po zarejestrowaniu potrzeby w formie zapytania
(informacyjnego, transakcyjnego lub nawigacyjnego), użytkownik zapoznaje się z otrzymanymi wynikami. Następnie wybiera on ten najbardziej
satysfakcjonujący i przechodzi na daną stronę. W tym miejscu proces wyszukiwania dobiega końca.