Pozycjonowanie stron w Google

Jeśli potrzebujesz skutecznie zwiększyć sprzedaż w Twojej firmie, postaw na pozycjonowanie z Afterweb.

Pozycjonowanie stron

Dlaczego warto wybrać Afterweb?

Jesteśmy skuteczni, pozycjonujemy strony internetowe od 2008 roku. Poznaj efekty naszej pracy w przykładowych branżach. Gwarantujemy, że znamy przepis na sukces Twojej firmy w Google.

BRANŻA
PRAWNA
Wzrost
widoczności
w Google
o 243%
BRANŻA
reklamowa
Zwiększenie
świadomości
marki
o 548%
BRANŻA
jubilerska
Wzrost
sprzedaży
z Google
o 931%
BRANŻA
techniczna
Zwiększenie
ruchu na
stronie
o 753%
Napisz do nas
Chcesz by Twoja strona była wysoko w Google? Będzie! Tym się zajmujemy.






    Skuteczne pozycjonowanie Twojej strony w Google jest podstawą jej sukcesu w Internecie!

    Pozycjonowanie www

    Stworzyłeś piękną stronę internetową i nadal nie odczuwasz wzrostu sprzedaży? Niestety nawet najlepsza grafika i dobry asortyment to czasami za mało, by przyciągnąć klienta. Jedyną gwarancją większych zysków jest pozycjonowanie strony, tak by znalazła się na szczycie listy wyszukiwarki Google. Tylko będąc na 1. stronie Google zostaniesz dostrzeżony przez potencjalnego Klienta.

    Pozycjonowanie www
    Pozycjonowanie w agencji Afterweb
    Spis treści
    1. Pozycjonujesz i zyskujesz!
    2. Schemat pozycjonowania strony z Afterweb
    3. Pozycjonowanie stron internetowych – SEO – co to takiego?
    4. Kluczowe pojęcia w pozycjonowaniu – poznaj marketing internetowy od podszewki!
      1. Najpopularniejsze wyszukiwarki w Polsce w 2020 roku
    Pozycjonowanie w agencji Afterweb
    Pozycjonowanie stron oferta

    Rozpoznawalność w wyszukiwarce

    Pozycjonowanie stron oferta

    Wysoka rozpoznawalność w wyszukiwarce jest jednoznaczna z wzrostem środków finansowych na Twoim koncie. Dlatego Afterweb nie interesują półśrodki, każdy nasz klient prędzej czy później trafia na szczyt wyszukiwarki. Świadczymy kompleksową obsługę SEO – optymalizacji i pozycjonowania stron w Google. Skorzystaj z naszej wiedzy i doświadczenia.

    Skontaktuj się z nami
    POZYCJONOWANIE STRON

    Chcesz osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarce Google?
    Zleć to zadanie profesjonalistom!

    Kliknij i zamów wycenę

    Pozycjonujesz i zyskujesz!

    Pozycjonowanie strony w Google

    Obecność strony internetowej w czołówce wyszukiwarki gwarantuje Ci stały dopływ nowych klientów. Dlatego usługa pozycjonowania stron to obecnie najskuteczniejsza i najtańsza forma reklamy w Internecie.

    Wybierając skuteczne pozycjonowanie z Afterweb zyskujesz:

    • Stały i nieprzerwany wzrost sprzedaży – nawet o 70% większe zyski
    • Pozyskanie nowych klientów – każdy wpisujący odpowiednią frazę trafi na Twoją ofertę. Ruch na Twojej stronie może wzrosnąć nawet o 300%
    • Wyprzedzisz konkurentów – uzyskanie stabilnej pozycji pozwoli Ci zdobyć przewagę nad konkurencją
    • Rozpoznawalność marki – będąc na szczycie wyszukiwarki zbudujesz prestiż i rozpoznawalność swojej firmy. Prawie 90% internautów uważa, że strony będące na szczycie wyszukiwarki za lepsze od konkurencji.
    Pozycjonowanie strony w Google

    Schemat pozycjonowania strony z Afterweb

    Cenimy zadowolenie naszych klientów, dlatego poniżej odsłaniamy kulisy naszych skutecznych
    działań. Poznaj schemat dobrego pozycjonowania i zacznij zarabiać z nami w sieci.

    1 Słowa kluczowe dające ruch i potencjalnego klienta

    Skuteczne pozycjonowanie zależy przede wszystkim od doboru odpowiednich słów kluczowych. Zawsze na początku współpracy nasi specjaliści dokonują szczegółowej analizy słów, które zagwarantują klientowi stały wzrost sprzedaży. Wybieramy wyłącznie trafne frazy kluczowe, uwzględniając potrzeby konsumentów i działania konkurencji z danej branży.

    2 Widzimy więcej

    Wieloletnie doświadczenie umożliwia nam dobór skutecznych fraz, których nasza konkurencja bardzo często nie dostrzega. Poszerzenie wstępnego raportu – Keyword Research pozwala wyodrębnić wyrażenia, które są niedoceniane przez inne firmy. Pozycjonowanie takich słów kluczowych to murowany efekt w krótkim czasie.

    3 Jesteśmy sprytniejsi

    Kolejnym krokiem jest dokładna analiza poczynań w sieci Twojej konkurencji. Dokładnie sprawdzamy frazy, które pozycjonują i jakie efekty dzięki temu osiągają. Zebrane dane umożliwiają nam stworzenie skutecznej strategii działania, która szybko poprowadzi Cię do sukcesu. Z nami wyprzedzisz konkurencję w krótkim czasie.

    4 Narzędzia Google nie są nam obce

    Na tym etapie do stworzonego raportu dodajemy słowa kluczowe zakwalifikowane przez narzędzia Google do skutecznych w Twojej branży. Dzięki nim możemy ocenić ilu internautów trafi na Twoją stronę. Nie marnujemy czasu na nierentowne frazy, nasza firma uderza w słowa przynoszące pewny zysk.

    5 Dokładnie optymalizujemy Twoją stronę

    Zanim rozpoczniemy pozycjonowanie Twojej strony przeprowadzimy optymalizacje serwisu dla wyszukiwarek internetowych. Proces ten nazywany z ang. Serach Engine Optimization SEO ma na celu wprowadzenie niewielkich zmian mających kolosalny wpływ na ocenienie serwisu przez roboty Google. Kosmetyczne zmiany sprawią, że Twój serwis będzie przyjaźniejszy dla potencjalnych kontrahentów i szybciej trafi do czołówki wyszukiwarki.

    6 Skutecznie linkujemy

    Wiemy jak ogromny wpływ na Twoją pozycję w rankingu Google ma rzetelne linkowanie. Dlatego Afterweb pozyskuje linki do Twojej strony TYLKO ze sprawdzonych serwisów z całego świata. Linkując jedynie na wartościowych stronach internetowych możemy osiągnąć stabilne pozycje, które zagwarantują Ci pewne, wysokie miejsce w wyszukiwarce. Nasze zaplecze tworzone przez wiele lat pozwala nam osiągać pozycje odporne na ewentualne zmiany algorytmu. Nie warto inwestować w niesprawdzone rozwiązania, tylko z nami decydujesz się na długofalowe efekty.

    7 Stale analizujemy

    Na sukces naszej firmy ma wpływ elastyczność oferowanej usługi. Dlatego codziennie monitorujemy postępy w pozycjonowaniu Twojej strony. Regularne analizy pozwalają weryfikować przyjęte na wstępie założenia, by w razie konieczności szybko odpowiedzieć na działania Twojej konkurencji.

    8 Regularnie raportujemy

    Z naszymi klientami gramy w „otwarte karty” i na bieżąco informujemy o postępach w pracach. Podejmując z nami współpracę regularnie otrzymujesz obszerny raport z przeprowadzonych działań. Naszym największym sukcesem jest zadowolenie klientów, dlatego obsługa posprzedażowa w Afterweb stoi na najwyższym poziomie. Oprócz okresowych raportów do Twojej dyspozycji będą nasi specjaliści, którzy odpowiedzą na każde zadanie przez Ciebie pytanie.

    Powierz pozycjonowanie Twojej strony najlepszym

    Kamil Dudziak

    Specjalista SEO

    14 lat doświadczenia w optymalizacji i pozycjonowaniu stron na najtrudniejsze frazy w Polsce. Właścicieli manager firmy Afterweb. Stale nadzoruje proces pozycjonowania stron wszystkich Klientów firmy.

    Co to pozycjonowanie stron

    Pozycjonowanie stron internetowych – SEO – co to takiego?

    Co to pozycjonowanie stron

    W celu lepszego zrozumienia usługi należy już na wstępie wyjaśnić, co kryje się pod pojęciami pozycjonowanie stron internetowych i SEOSearch Engine Optimization. Pozycjonowanie można zdefiniować, jako szeroki zakres działań, który ma na celu wypromowanie witryny internetowej w organicznych, naturalnych wynikach wyszukiwania pod konkretnymi frazami kluczowymi. A to oznacza, że pozycjonowanie stron www ma za zadanie sprawić, by dana witryna wyświetlała się, gdy ktokolwiek wpisze w Google dane słowa kluczowe. Każda osoba rozważająca pozycjonowanie powinna wiedzieć, że ok. 90% internautów nigdy nie zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania. To oznacza, że powodzenie biznesu uzależnione jest od uplasowania się w czołowych pozycjach organicznych wyników. Tylko zdeklasowanie rywali daje pewność, że ruch w witrynie znacząco wzrośnie, a to przełoży się finalnie na sprzedaż towarów lub usług.

    Sukces firmy gwarantuje jedynie znalezienie się w TOP10 wyników w Google (tzw. pierwsza strona wyszukiwania). O tak niewielką liczbę miejsc walczą każdego dnia tysiące firm, dlatego warto powierzyć pozycjonowanie strony doświadczonym specjalistom.

    Kluczowe pojęcia w pozycjonowaniu – poznaj marketing internetowy od podszewki!

    Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach

    Marketing internetowy to droga do sukcesu dla wielu firm pragnących pozyskiwać Klientów z pomocą nowoczesnego kanału dystrybucji towarów i usług, jaki jest bez wątpienia internet. Warto wyjaśnić kluczowe pojęcia dla tego zagadnienia, by móc biegle poruszać się po sposobach promocji strony internetowej w Google.

    • SEM – Search Engine Marketing – pod tym pojęciem kryje się marketing w wyszukiwarkach. To bardzo ważne pojęcie, które przez wielu przedsiębiorców mylone jest z SEO. Warto zaznaczyć, że SEM ma zdecydowanie szersze znaczenie niż SEO. Search Engine Marketing obejmuje katalog działań, których celem jest promowanie strony w wyszukiwarce. Pozycjonowanie stron internetowych to jedna z usług wpisujących się w SEM. Drugą usługę stanowią linki sponsorowane tzw. PPC – Pay Per Click. Podsumowując korelacje pomiędzy tymi pojęciami możemy przedstawić w następujący sposób SEO + PPC = SEM.
    • SERPSearch Engine Results Page – to bardzo ważne pojęcie w marketingu internetowym, a kryje się pod nim strona z wynikami wyszukiwania, która pojawia się jako odpowiedź na dane zapytanie internauty. Wyszukiwarka Google tworzy stronę wyników wyszukiwania uwzględniając wyniki sponsorowane (płatne) i organiczne (bezpłatne).
    Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach
    Google pozycjonowanie strony

    Najpopularniejsze wyszukiwarki w Polsce w 2020 roku

    Google pozycjonowanie strony

    Według danych udostępnionych na gs.statcounter.com, w maju 2020 r. wyszukiwarka Google wygenerowała ok. 67% wszystkich wizyt na stronach internetowych na całym świecie. Około 14,6% wejść pochodziło z wyszukiwarki Bing, zaś 14,2% z wyszukiwarki Baidu.

    Wyszukiwarka Google jest największą wyszukiwarką na świecie, jednak czy rzeczywiście najpopularniejszą? Okazuje się, że nie we wszystkich krajach. Mimo, iż średnio 95.9% Polaków korzysta z usług Google, są państwa, w których prym wiodą inne wyszukiwarki. Mowa o Chinach, gdzie wyszukiwarka Google została wycofana ze względu na cenzurę i zastąpiona wyszukiwarką Baidu oraz o Rosji, w której Google jest traktowane na równi z lokalną wyszukiwarką Yandex. Jeszcze kilka lat temu również w Japonii amerykański gigant miał godnego rywala: wyszukiwarkę Yahoo!, która obecnie oddała prym Google.

    Jak wygląda udział rynkowy wyszukiwarek w krajach europejskich? Tu przewaga Google nad innymi wyszukiwarkami jest ogromna. W państwach, gdzie użytkownicy mają nieograniczony dostęp do informacji, udział Google wynosi blisko 90%. Na drugim miejscu wymienia się wyszukiwarkę Bing (ok. 2.62%), na trzecim Yahoo! (0.58%), a na czwartym rosyjską wyszukiwarkę Yandex (0.05%).

    Również w Stanach Zjednoczonych wyszukiwarka Google pozostaje bezkonkurencyjna (ok. 87% udziałów). Obok niej wymienia się wyszukiwarki Bing oraz Yahoo!, przy czym ich udział rynkowy jest niewielki (kolejno ok. 6% i 4%) .

    Cele wyszukiwania. Czego szukamy w Google?

    Pozycjonowanie strony internetowej

    Przeciętny Kowalski szuka w Google informacji. Zapytania, jakie wpisuje on w okno wyszukiwarki, skupiają się więc wokół słów kluczowych, które mają pomóc w znalezieniu trafnej odpowiedzi. Część użytkowników wpisuje w Google pytania, inni decydują się na googlowanie kombinacji słów, np. „co to jest pozycjonowanie stron?” lubpozycjonowanie stron.

    Naszym zadaniem, jako Agencji SEO, jest analizowanie tych zapytań i wynajdywanie fraz, kluczowych dla danego biznesu. Jeśli uda nam się zrozumieć intencje potencjalnych klientów sklepu bądź firmy, ułożymy dobrą strategię marketingową. Taką, która bazuje na słowach, sprowadzających konsumentów na promowaną stronę.

    Pozycjonowanie strony internetowej

    Stworzymy skuteczną strategię marketingową dla Twojej firmy!
    Zamów niezobowiązującą analizę strony.

    Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google
    Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google

    Współczesna wiedza z zakresu SEO pozwala nam zarysować proces korzystania z wyszukiwarki Google przez przeciętnego użytkownika. Najpierw pojawia się potrzeba– internauta chce się czegoś dowiedzieć, znaleźć usługę, nabyć przedmiot. Potrzeba zostaje ujęta w zapytanie, które wpisuje się w Google. Wyróżniamy:

    • zapytania informacyjne – to hasła, związane z wyszukiwaniem informacji. Mogą one dotyczyć dosłownie wszystkiego, od pytania o pogodę, aż po szczegóły dotyczące konkretnej usługi. Użytkownik stosujący zapytanie informacyjne najczęściej nie planuje podejmować żadnej interakcji, tj. dokonywać zakupu lub wysyłać zapytania ofertowego. Jego intencja sprowadza się do zaspokojenia ciekawości. Umieszczając na swojej stronie wartościowe informacje, można budować wizerunek eksperta, który będzie wzbudzał pozytywne skojarzenia z marką. Trzeba o tym pamiętać, gdyż dobrze postrzegane witryny są chętnie odwiedzane.
    • zapytania transakcyjne – ten typ zapytań jest najważniejszy dla procesu pozycjonowania stron. Składają się na nie wyszukiwania, wpisywane z zamiarem nabycia produktu albo skorzystania z usługi. Celem promowania stron w organicznych wynikach wyszukiwania jest zapewnienie im wysokiej pozycji na zapytania transakcyjne. Te dla każdego biznesu będą inne, np. dobry salon fryzjerski Wrocław, Krzyki albo pogotowie hydrauliczne Warszawa . Internauta, stosujący zapytanie transakcyjne, chce znaleźć konkretną firmę bądź sklep i jest gotowy skorzystać z oferty.
    • zapytania nawigacyjne – bywa, że intencją użytkowników Google jest dostanie się na określoną stronę internetową. W tym celu korzystają oni z zapytania, obejmującego adres URL lub jego część, np. Agencja SEO Afterweb. Optymalizując witrynę pod wybrane frazy nawigacyjne można ściągnąć do siebie wielu internautów, zarówno jako witryna docelowa, jak również konkurencja.
    Pozycjonowanie za efekt

    Jeśli chodzi o długość zapytań wpisywanych przez użytkowników na całym świecie, według danych z comScore.com udostępnionych w kwietniu 2014 większość, czyli 25,8% wyszukań dotyczy zapytań złożonych z jednego słowa. Zapytania dwuczłonowe to 22,8% całości, trzyczłonowe 18,7%, zaś czteroczłonowe 13,2%. Dłuższe frazy kluczowe liczące pięć lub więcej słów, stanowią 19,5% wyszukań.

    Baza SEMSTORM podaje, że niemal połowa, bo 40,38% fraz kluczowych stosowanych przez Polaków to frazy jednowyrazowe. Na drugim miejscu znalazły się zapytania złożone z dwóch członów (37,07%), a na trzecim frazy trzywyrazowe (15,21%). Wyszukania czterowyrazowe objęły zaledwie 5,14% całości. Informacje te wymagają uwzględnienia podczas opracowywania strategii na pozycjonowanie stron. Skoro analizy pokazują, że największą popularnością cieszą się zapytania jedno- oraz dwuczłonowe, to na nich warto opierać strategie marketingowe. Nie można zapomnieć również o pozycjonowaniu na długi ogon, pozwalającym dotrzeć do sporego grona konsumentów.

    Google udostępnia także usługę zwaną Google Trends, która umożliwia wyciągnięcie danych i informacji na temat obecnych trendów w wyszukiwarce. Obecnie stało się bardzo pomocnym narzędziem i dodatkiem do standardowej pracy. Dodatkowo Google wspiera branże informacyjną i rozwój dziennikarstwa cyfrowego dzieki Google News Initiative.

    Jeśli chciałbyś nauczyć się korzystać z narzędzi Google, zapoznaj się z zawartością Centrum szkoleniowego.

    Ustaliliśmy, jakimi intencjami kierują się internauci. Omówiliśmy rodzaje zapytań i skupiliśmy się na ich długości. Wróćmy do stwierdzenia, że punktem wyjściowym do skorzystania z wyszukiwarki internetowej jest potrzeba. Co dzieje się potem? Po zarejestrowaniu potrzeby w formie zapytania (informacyjnego, transakcyjnego lub nawigacyjnego), użytkownik zapoznaje się z otrzymanymi wynikami. Następnie wybiera on ten najbardziej satysfakcjonujący i przechodzi na daną stronę. W tym miejscu proces wyszukiwania dobiega końca.

    Pozycjonowanie za efekt
    Wyszukiwarka mobilna

    Wyszukiwanie a zachowanie konsumentów. Na początku pozycjonowania poznaj swoich klientów

    Wyszukiwarka mobilna

    Pozycjonowanie stron internetowych nie byłoby skuteczne, gdyby odbywało się bez uwzględnienia potrzeb i zachowań konsumentów. Eksperci od lat zajmują się badaniem tego, jak zachowują się określone grupy internautów. W oparciu o zgromadzone dane, opracowuje się personalizowane strategie SEO, prowadzące do pozyskiwania klientów.

    Dobierając plan działań marketingowych dla sklepów i firm obecnych w internecie, analizuje się wzorce zachowań osób, odwiedzających ich strony. Zaczynając od sprawdzenia, jakie zapytania stosują potencjalni klienci, a skończywszy na określeniu czasu między pierwszym wejściem na stronę i zakupem, specjaliści SEO dobierają najlepszy sposób promocji internetowej.

    Analiza zachowań konsumentów jest przeprowadzana nie tylko przed przystąpieniem do pozycjonowania, ale też wtedy, gdy promocja jest już aktywna. Należy na bieżąco sprawdzać, jak przebiega wizyta potencjalnego klienta, odwiedzającego naszą witrynę. Dlatego nie dokonał on zakupu? Na którym etapie opuścił stronę? Znalezienie odpowiedzi na te pytania może pomóc w udoskonaleniu serwisu i dostosowaniu go do potrzeb użytkowników. Przykładowo: analiza wykazała, że 6 na 10 internautów rezygnuje z zakupu, porzucając pełen koszyk. Powodem może być brak preferowanej metody płatności. Rozwiązaniem problemu, skutkującym zwiększeniem sprzedaży, jest w tym przypadku dodanie nowej formy płatności, np. e-przelewu albo płatności za pobraniem.

    Pozycjonowanie stron

    Potrzebujesz promocji internetowej,
    skierowanej do konkretnej grupy docelowej?

    Napisz do nas!

    Wpływ pozycjonowania i wyszukiwarek na handel w internecie – czy inwestować w SEO

    Pozycjonowanie sklepu internetowego

    Branża e-commerce w Polsce prężnie się rozwija i wszystko wskazuje na to, że jej popularność niebawem przewyższy tradycyjne sklepy. Z roku na rok wartość sprzedaży online wzrasta, co najlepiej obrazują dane: w 2019 r. wartość internetowej sprzedaży w Polsce przewyższyła 50 mld złotych (dla porównania, w 2017 r. w USA ta sama wartość została oszacowana na 370 mld dolarów). Odsetek Polaków, którzy robią zakupy za pośrednictwem internetu, systematycznie rośnie. Również Google nie pozostaje obojętne na potrzeby użytkowników: co jakiś czas uruchamia kolejne narzędzia, pozwalające promować i sprzedawać produkty oraz usługi z jeszcze wyższą skutecznością.

    Strategiczne podejście, a także znajomość tajników SEO i SEM, umożliwia dostosowanie strony www do oczekiwań potencjalnych konsumentów. Jeśli działasz w branży sprzedającej w internecie, rozważ zwiększenie dochodów w ramach pozycjonowania w Google. W ten sposób pozyskasz nowych klientów, którzy w innych okolicznościach dokonaliby zakupu u Twojej konkurencji.

    Pozycjonowanie sklepu internetowego

    Certyfikaty, Nagrody i Wyróżnienia

    Kanały ruchu organicznego.
    Z jakich źródeł pozycjonowanie przyciągnie nowych użytkowników

    Pozycjonowanie stron stawia jeden kluczowy cel – większa popularność i większy ruch na stronie. Pozyskiwanie wejść na stronę internetową odbywa się nie tylko poprzez organiczne wyniki wyszukiwania. Źródeł ruchu jest znacznie więcej, a każde z nich może zapewnić witrynie wyraźny trend wzrostowy. Jakie wyróżniamy kanały ruchu organicznego i w których z nich warto wyświetlać się ze swoją ofertą?

    Obrazy Google Grafika Obrazy Google Grafika

    To kanał ruchu, skupiający się na wyszukiwaniu obrazów. Można tego dokonać na dwa sposoby: posługując się odpowiednią frazą kluczową lub posiadanym obrazem. Wyszukiwarka grafik od Google jest miejscem, w którym warto pojawić się ze swoją stroną. Należy to jednak zrobić w umiejętny sposób, tak aby pokazywać się wśród obrazków, powiązanych tematycznie z prowadzoną działalnością, świadczonymi usługami itp. Czy warto korzystać z tego kanału ruchu podczas pozycjonowania strony? Zdecydowanie. Coraz więcej internautów szuka informacji właśnie w Grafikach Google. Żeby dany obraz ukazywał się w Google Grafika, należy umieścić go na własnej stronie internetowej i odpowiednio opisać, wykorzystując atrybut „Alt”. Plik ze zdjęciem trzeba też nazwać, najlepiej stosując słowa kluczowe. Dla robotów wyszukiwarek będzie to znak, że obraz jest istotny. Google najlepiej ocenia zdjęcia wysokiej jakości, warto więc zadbać i o ten aspekt. Prawidłowo opisana grafika zostanie rozpoznana przez roboty indeksujące i zacznie pokazywać się wśród innych Grafik Google. Warto także dodać do strony mapę witryny, które pomaga w łatwy sposób informować wyszukiwarki o stronach które są dostępne do indeksowania. Najprostsza mapa witryny to plik XML zawierający listę adresów URL witryny. Roboty indeksujące zwykle wykrywają strony za pomocą odsyłaczy z innych witryn. Mapy witryn uzupełniają te dane, aby umożliwić robotom pobranie wszystkich adresów URL.

    Google Maps Mapy Google Maps

    Kolejny kanał ruchu organicznego, zasługujący na uwagę właścicieli firm usługowych i sklepów internetowych. Wpisując w okno wyszukiwarki konkretną frazę, np. /sklep z narzędziami/ i klikając w Mapy Google, użytkownik może błyskawicznie odnaleźć wszystkie sklepy we wskazanym obszarze. Wyniki wyszukiwania są automatycznie dopasowywane pod kątem lokalizacji osoby, korzystającej z przeglądarki. To gwarantuje trafność wyszukań i przyspiesza znalezienie poszukiwanego obiektu.
    Co więcej, Google Maps umożliwia szybkie zapoznanie się z opiniami na temat wybranego sklepu bądź firmy. Można też wyznaczyć trasę dojazdu do jej siedziby, wyświetlić godziny otwarcia, przejść na stronę internetową albo wybrać numer telefonu. W celu znalezienia się w wynikach wyszukiwania Google Maps, należy założyć konto Google i dodać firmę do GMF (Google Moja Firma). Po uzupełnieniu danych i pomyślnym przejściu weryfikacji, wizytówka zostanie utworzona. Jej posiadanie okazuje się kluczowe dla budowania silnej pozycji w internecie, jak również zwiększania ruchu na stronie internetowej.

    Google Video Filmy Google Video

    W procesie budowania popularności firmy w internecie, można uwzględnić stworzenie firmowego kanału na YouTube. Obecność na tym serwisie internetowym daje ogrom możliwości, związanych z pozyskiwaniem nowych klientów. Dodawanie filmików na YouTube jest bezpłatne i jeśli tylko wiemy, w jaki sposób się za to zabrać, możemy odnieść branżowy sukces. Pozycjonowanie filmów wymaga znajomości algorytmów i stosowania działań, które pozwalają zdobywać widoczność. Google może zaindeksować plik video, wyodrębniając np. jego miniaturę. Po kliknięciu przez użytkownika w wynik, przejdzie on na stronę internetową, na której umieszczony został film z YouTube. Chcąc ukazać się ze swoim filmem z YouTube na kanale ruchu organicznego Google Video, należy stworzyć dobry jakościowo film, a następnie nadać mu tytuł i opis zawierający frazy kluczowe. Warto też poświęcić czas na przygotowanie oryginalnej miniatury, która przyciągnie uwagę użytkowników. Przydatne jest również dodanie SEO tagów, ułatwiających odnalezienie filmu podczas googlowania określonych zapytań. W promowaniu filmików na YouTube, dużą rolę odgrywa systematyczność i zaangażowanie. Im częściej dodajemy nowe treści i udzielamy się w komentarzach podejmując dyskusję z widzami, tym większe prawdopodobieństwo tego, że film zostanie zaindeksowany i ukaże się w wyszukiwarce Google Video.

    Google News Aktualności Google News

    Jest to kanał ruchu organicznego, gromadzący aktualne wiadomości z różnorodnych serwisów internetowych. Wszystkie treści widoczne w Google News są sortowane według trafności. O tym, które z nich ukażą się użytkownikowi na pierwszych pozycjach, decyduje szereg czynników. Wśród wyników widocznych w Aktualnościach Google pojawiają się artykuły, umieszczane m.in. na portalach informacyjnych. Wyszukiwarka ocenia trafność tytułu, rzetelność i częstotliwość publikowanych treści, a następnie przydziela poszczególnym artykułom konkretne miejsce w wynikach wyszukiwania. Co ważne i warte podkreślenia, w Aktualnościach Google News pojawiają się newsy, czyli wiadomości. Są to aktualne informacje o bieżących wydarzeniach, a nie teksty poradnikowe. Żeby strona internetowa ukazywała się wśród wyników wyszukiwania obejmujących Aktualności, należy ją odpowiednio przygotować, a potem zgłosić do Google News. Serwis zostanie wówczas poddany ręcznej weryfikacji. Jeśli spełni wymogi (w dużym uproszczeniu: musi być stroną informacyjną, na której codziennie publikowane są nowe, wiarygodne i unikalne treści), trafi do rankingu Google News.

    Google Books Google Tag Inne kanały

    Osoby, które przeglądają Twoją stronę internetową, trafiają na nią z różnych miejsc. Obok wejść direct oraz organicznych wyników wyszukiwania (gdzie liczy się głównie TOP10), najpopularniejsze źródła ruchu to Mapy Google, Obrazy i Filmy. Dla portali informacyjnych kluczowy pozostaje też kanał Google News. Na tym jednak nie koniec. Wyszukiwarka pozwala dostać się na strony internetowe również poprzez takie kanały, jak:

    Książki Google – Google Books

    To zaawansowana wyszukiwarka książek, zbierająca pozycje z największych księgarni na świecie. Za jej pośrednictwem można odkrywać nowe książki.

    Zakupy – Google Shopping

    Platforma zakupowa, pozwalająca przejrzeć poszukiwane produkty, wraz z ich cenami i zdjęciami. Ten kanał ruchu jest ściśle związany z systemem reklamowym Google Ads, za pośrednictwem którego można zaprezentować swoje towary wśród wyników widocznych w Google Shopping. Uruchomienie skutecznej kampanii PLA wymaga złożonych działań, o których szerzej piszemy w dziale, poświęconym Zakupom Google .

    Oprogramowanie na którym pracujemy

    Posiadamy doświadczenie w optymalizacji technicznej i pozycjonowaniu stron oraz sklepów
    na wszystkich popularnych CMS-ach.

    Jak działa wyszukiwarka Google?

    Pozycjonowanie stron www w Google

    Google, jedna z najpopularniejszych wyszukiwarek na świecie, posiada własny mechanizm indeksowania i pozycjonowania treści najlepiej odpowiadającym dla wpisanego słowa kluczowego. Wyszukiwarka Google codziennie przetwarza miliardy zapytań za pomocą swojego algorytmu i stara się zapewnić jak najlepsze wyniki dla internautów.

    Co wyróżnia Google od innych wyszukiwarek?

    Przede wszystkim największy na świecie indeks słów kluczowych i stron internetowych, na których można je wyszukać. Do stworzenia takiej bazy Google korzysta z Googlebot-ów zwanych pająkami lub robotami indeksującymi, które przeczesują internet w poszukiwaniu nowych informacji. Dzięki temu Google precyzyjne klasyfikuje wyniki wyszukiwania oraz określa kolejność wyświetlania wyników na stronie wyników wyszukiwania (SERP).

    Jak wyszukiwarka Google przeprowadza proces filtracji?

    Filtrowanie wyników w Google

    Naszym Klientom bardzo ciężko jest zrozumieć jak dokładnie działa wyszukiwarka Google. Pozycjonowanie stron to złożony proces wymagający nie tylko wiedzy, ale i kreatywnego podejścia. Algorytm Google „rozumie potrzeby użytkowników” i wie, że chcą oni odpowiedzi tak szybko i precyzyjnie, jak to tylko możliwe. Dlatego wyszukiwarka stara się prezentować wyniki w odpowiedniej kolejności, aby jak najdokładniej wyświetlać informacje, których użytkownicy oczekują. Wyszukiwarka Google jak najczęściej aktualizuje znalezione w sieci informacje i zapisuje je w swojej bazie. W ten sposób algorytm wyszukiwarki Google pomaga zapewnić możliwie najlepsze wyniki związane z wyszukiwaniami użytkowników.

    Algorytm wyszukiwarki stale się rozwija wraz z różnymi trendami, wzorcami użytkowania, zapytaniami, a inżynierowie Google sprawdzają, jak mogą ulepszyć wyszukiwanie, testując i przeprowadzając tysiące zapytań. Eksperymenty zmieniają się w nowe zmiany i ulepszenia w sposobie wyszukiwania, a na przestrzeni lat wprowadzono wiele mniejszych i większych aktualizacji algorytmów.

    Pozycjonowanie stron www w Google

    Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google to nasza specjalność!
    Pozwól, że zajmiemy się promocją Twojego biznesu!

    Kod strony internetowej

    Historia aktualizacji algorytmów Google, które miały wpływ na pozycjonowanie stron

    Kod strony internetowej

    Co to są algorytmy Google?

    Algorytm wyszukiwarki Google to złożony system, który umożliwia jej znajdowanie, pozycjonowanie i zwracanie najbardziej odpowiednich stron dla określonego zapytania.

    Cały proces nadawania rankingu składa się z wielu algorytmów, które uwzględniają różne czynniki, takie jak jakość, trafność (relewantność) treści czy użyteczność strony. W rzeczywistości aktualizacje algorytmów Google odbywają się codziennie i są przeważnie niezauważane. Oprócz małych zmian Google co roku wprowadza kilka dużych aktualizacji algorytmu podstawowego tzw. „Core Update”. Najczęściej wywołują one duży szum w społeczności SEO, ze względu na mieszanie wyników pozycjonujących stron i do tego często otrzymują ciekawe nazwy.

    Zebraliśmy listę najważniejszych aktualizacji i odświeżeń algorytmów Google, które wprowadzono na przestrzeni lat.

    Page Rank PageRank

    PageRank jest jednym z wielu algorytmów wchodzących w skład systemu rankingowego Google. Był pierwszym algorytmem służącym do oceny stron w nowo tworzonym silniku wyszukiwarki opracowany przez założycieli Google Larry’ego Page’a i Sergeya Brina z Uniwersytetu Stanforda. Wartość Google PageRank (obecnie niewidoczna dla nas) nadal stanowi podstawę mechanizmu rankingowego wyszukiwarki. Opiera się na założeniu, że ważniejsze strony prawdopodobnie otrzymają więcej linków zwrotnych z innych wiarygodnych witryn. Dlatego pozycjonowanie stron w głównej mierze opierało się na link buildingu.

    Panda Panda

    Algorytm Panda, nazwany na cześć inżyniera Navneeta Pandy, został oficjalnie wprowadzony 23 lutego 2011 roku. Na początku działał on jako filtr i nie był częścią głównego algorytmu. Włączenie do głównego algorytmu wyszukującego nastąpiło dopiero w styczniu 2016 roku. Algorytm przypisuje tak zwany „Wynik Jakości” poprzez ocenę treści na stronie internetowej. Wynik ten jest następnie używany jako czynnik rankingowy. Nakłada filtry za duplikację treści oraz zbyt duże nasycenie słowami kluczowymi. Promuje strony, na których znajduje się wyczerpujący, unikalny i wartościowy content. Przez ten update pozycjonowanie stron zmieniło trochę podejście. Upychanie na siłę słów kluczowych i dodawanie bezsensownej treści odeszło na bok.

    Pingwin Pingwin

    Kolejny z algorytmów Google, który otrzymał nazwę Pingwin, powstał w celu walki ze stronami o spamerskim profilu linków przychodzących. Został wypuszczony 24 kwietnia 2012 roku i od tamtej pory stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych algorytmów wyszukiwarki. Algorytm sprawdza odnośniki prowadzące do strony i obniża wartość serwisom, których profil linków wyda się podejrzany i nienaturalny. Algorytm, po wykryciu próby manipulacji profilem linków, nakłada karę na pojedyncze podstrony lub całą witrynę. Po tym update, pozycjonowanie stron kolejny raz musiało zmienić podejście. Zasada – 'kto ma więcej linków, ten wygrywa’ nie miało już znaczenia.

    Pirat Pirat

    Algorytm wprowadzony w sierpniu 2012 roku. Aktualizacja algorytmu miała służyć do usuwania z wyników wyszukiwania stron, na których dostępne były treści niezgodne z prawem autorskim. Dlatego pozycjonowane stron, które naruszyły prawa autorskie nie miało sensu. W jego wyniku spadki w wynikach wyszukiwania zanotowały strony oferujące możliwość nielegalnego pobierania muzyki, filmów.

    Payday Loan Payday Loan

    Aktualizacja Google Payday Loans, wydana w 2013 roku, była algorytmem skierowanym na spamerskie zapytania i spamerskie witryny. Matt Cutts stwierdził, że wpłynie to na chwilówki, kasyna i strony konsolidujące zadłużenie. Wpłynęło to również na inne nisze o dużej zawartości spamu, takie jak farmaceutyki, kasyna i inne obszary finansowe, jak kredyty hipoteczne i ubezpieczenia. Wypuszczono dwa update-y pod nazwą Payday Loan 2.0 (16 maja 2014 roku) oraz Payday Loan 3.0 (12 czerwca 2014 roku).

    Koliber Koliber

    Algorytm Koliber pomaga Google lepiej interpretować wyszukiwane hasła i zapewniać wyniki zgodne z intencjami osoby wyszukującej. Silnik Google bada zależność między poszczególnymi słowami w zapytaniu i na tej podstawie szereguje wyniki wyszukiwania. Słowa kluczowe nadal są ważne, jednak Koliber dodaje większej mocy znaczeniu, ponadto użycie synonimów zostało również zoptymalizowane.

    Gołąb Gołąb

    Aktualizacja Gołąb wprowadziła usprawnienia do wyszukiwania lokalnego. Algorytm pozwalał na wyświetlanie się wyników odpowiednich dla lokalizacji wyszukującego danej usługi użytkownika. Od tego momentu Google rozpoznaje lokalizację użytkownika, bez konieczności dodawania miasta w zapytaniu. Zyskały na tym firmy, które oferowały usługi lokalne, posiadały dobrze zoptymalizowane strony oraz dobrze zoptymalizowane wizytówki Google Moja Firma. Obecnie bardzo popularne stało się lokalne pozycjonowanie stron, czyli tylko na konkretne lokalizacje, co pozwalało dla firm docierać tylko do użytkowników, którzy faktycznie mogą skorzystać z ich oferty.

    Mobile Friendly Update Mobile Friendly Update / Mobile First Index

    21 kwietnia 2015 została wprowadzona aktualizacja o nazwie Mobile Update. Aktualizacja została wprowadzona ze względu na szybki wzrost ruchu z urządzeń mobilnych i próbą skłonienia twórców stron do przystosowania ich na rożne wersje urządzeń. Wszystkie aktualizacje wyszukiwania mobilnego (2018r. i 2020r.) przesunęły ważność posiadania strony w wersji mobilnej, ponad wersję desktop. Obecnie Google do indeksowania i ustalania pozycji w wyszukiwarce bierze pod uwagę w pierwszej kolejności jak szybkie i przyjazne dla użytkownika są ich wersje mobilne. Dlatego tak ważne dla pozycjonowania strony jest posiadanie wersji strony dostosowane do wszystkich urządzeń.

    RankBrain RankBrain

    RankBrain jest częścią algorytmu Koliber. W październiku 2015 roku Google potwierdziło, że algorytm wyszukiwarki wykorzystuje sztuczną inteligencję do oceny witryn oraz zaznaczyło, że jest to trzeci najważniejszy czynnik w ustalaniu pozycji stron internetowych. Pozycjonowanie stron zmieniło trochę podejście, gdyż na zapytania internautów musimy patrzeć z perspektywy użytkownika. Wcześniejsza segmentacja wyników była oparta głównie o słowa kluczowe. Teraz RankBrain porównuje słowa i frazy oraz szuka powiązań między nimi, a następnie stara się udzielić odpowiedzi na podstawie wyników analizy.

    Opos Opos

    Opos aktualizacja algorytmu wprowadzona w 2016 roku, która miały istotny wpływ na lokalne wyniki wyszukiwań. Po aktualizacji wyszukiwarka zwraca bardziej zróżnicowane wyniki w zależności od fizycznej lokalizacji osoby wyszukującej. Im bliżej danej firmy czy placówki usługowej znajduje się użytkownik, tym większe prawdopodobieństwo, że pojawi się ona wyżej w wynikach wyszukiwania. Skorzystały na tym szczególnie biznesy, których działalność prowadzona jest w innym miejscu niż siedziba firmy. Poprawa ogólnego lokalnego SEO witryny i ulepszenie profilu Google Moja Firma to dwa sugerowane sposoby radzenia sobie z problemami spowodowanymi przez aktualizację.

    Fred Fred

    Firma Google potwierdziła, że aktualizacja miała miejsce, ale odmówiła omawiania szczegółów, mówiąc że aktualizacja Fred dotyczy witryn, które naruszają wytyczne Google dla webmasterów. Wynikiem tego jest odfiltrowywanie z wyników wyszukiwania stron o niskiej jakości, których jedynym celem jest generowanie przychodów z reklam i podmiotów stowarzyszonych.

    Speed Update Speed Update

    Google oficjalnie potwierdziło, że począwszy od tej aktualizacji algorytmu szybkość strony stała się czynnikiem rankingowym dla stron mobilnych. Pokazuje to że pozycjonowanie stron coraz bardziej będzie się opierać na wrażeniach użytkownika podczas korzystania ze strony.

    Medic Medic – YMYL

    Aktualizacja algorytmów w branży Your Money Your Life, czyli dotycząca naszego zdrowia i życia została uznana przez Google za wyjątkowo ważną. Celem było dostarczenie użytkownikom wiarygodnych informacji dotyczących branży finansowej i medycznej. Największe spadki zanotowały strony w branży medycznej, ale również w sferze biznesowej, finansowej i ubezpieczeniowej, sklepach e-commerce.

    BERT BERT

    Kolejna aktualizacja sztucznej inteligencji w wynikach wyszukiwania. Bert został ogłoszony w październiku 2019 roku. Algorytm BERT jest rozwinięciem algorytmu RankBrain. Aktualizacja algorytmu Google wykorzystuje technologię przetwarzania języka naturalnego do algorytmu, a następnie dostarczenie jeszcze lepiej dopasowanych i trafniejszych wyników wyszukiwania. Ma to znaczenie dla wyników na wpisywane przez użytkowników długie frazy i naturalnie sformułowane zapytania. Zastosowana technika w algorytmie jest szczególnie przydatna od czasu rozpowszechnienia asystentów wyszukiwania głosowego.

    Aktualizacja miała na celu zapobieganie dwukrotnemu wyświetlaniu adresów URL we fragmentach z odpowiedzią na pierwszej stronie. Serwisy internetowe, które pojawiają się w polecanym fragmencie, straciły swoją pozycję w zwykłych bezpłatnych wynikach wyszukiwania na pierwszej stronie. Google wprowadził tę zmianę 22 stycznia 2020 r.

    Core Update Core Update

    W ciągu dwóch lat Google wprowadziło pięć większych aktualizacji algorytmu które posiadały dopisek Core Update: March 2019 Core Update, June 2019 Core Update, September 2019 Core Update, January 2020 Core Update oraz May 2020 Core Update. Próżno jednak szukać dokładnych informacji, co tak naprawdę zostało zmienione lub poprawione. Możemy domyślać się, że wyszukiwarka stara się zadbać o pozytywne doświadczenia użytkowników, czyli UX, oraz promuje strony o wartościowym i wyczerpującym contencie m.in poprzez zwiększenie trafności dla treści prezentowanej w formie wideo dla niektórych informacyjnych słów kluczowych.

    Jak ustalana jest pozycja strony internetowej w Google?

    Pozycjonowania stron

    Zapewne zastanawiasz się, jak ustalany jest ranking stron internetowych w wynikach wyszukiwania. Za wszystko odpowiedzialne są algorytmy Google, które oceniają witrynę internetową, a następnie ustalają jej pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Jak to czynią?

    Na ocenę strony internetowej składa się ponad 200 różnych czynników rankingujących, które warunkują pozycje. Podejmując się pozycjonowania danej strony internetowej agencja SEO musi spełnić, tak wiele kryteriów, by witryna wspięła się w rankingu Google. Dlatego pozycjonowanie strony www jest procesem trudnym i czasochłonnym, gdyż wszystkie czynniki rankingujące muszą być systematycznie monitorowane, by poprawić lub utrzymać wysokie pozycje w Google. Do najważniejszych czynników należą m. in.:

    • optymalizacja strony internetowej – obejmuje wszelkie elementy techniczne w obrębie witryny. Wśród najważniejszych działań w zakresie optymalizacji strony warto wymienić: poprawność kodu HTML, prędkość witryny, responsywność strony, wersję mobilną witryny, bezpieczny protokół HTTPS / certyfikat SSL, metatagi, walidacje, struktury nagłówków, rozmieszczenie słów kluczowych w obrębie podstron i całej witryny.
    • treść na stronie – Google jest wyszukiwarką treści, dlatego jest ona niezwykle istotnym czynnikiem rankingującym. Algorytm ocenia jakość, objętość i unikalność tekstów w witrynie. Bardzo istotną kwestią jest też umiejętne nasycenie tekstów frazami kluczowymi. Dlatego w procesie pozycjonowania strony, tak bardzo ważne jest posiadanie odpowiednio napisanych treści na konkretne grupy słowy kluczowych.
    • odnośniki do strony internetowej – istotny wpływ na ranking ma liczba odnośników do strony internetowej z innych witryn. Należy zaznaczyć, że algorytm ocenia jakość odnośników, dlatego wartościowe są jedynie linki pochodzące z aktualizowanych, popularnych stron internetowych. Era pozyskiwania linków z zagranicznych serwisów czy stron zapleczowych już dawno minęła. Nie bez znaczenia jest te tempo przyrostu linków, które agencja musi mieć stale pod kontrolą. Znaczący wpływ na pozycjonowanie ma też liczba i jakość przekierowanych domen na stronę.
    Pozycjonowania stron
    Pozycjonowanie sklepów internetowych

    Najważniejsze czynniki rankingowe, które wpływają na pozycjonowanie stron w Google

    Pozycjonowanie sklepów internetowych

    Wyszukiwarka przy ocenie strony internetowej na wpisane przez nas słowo kluczowe bierze pod uwagę ponad 200 czynników rankingowych. Tylko niektóre wskazówki jakościowe są przekazane oficjalnie przez Google: https://developers.google.com/search/docs. Większość czynników rankingowych nigdy nie została ujawniona czy potwierdzona. Przez ostatnie kilka lat wraz ze zmianami algorytmów Google zmieniały się także najważniejsze kryteria. Aktualnie niektóre działania są nadal efektywne, inne przestały być skuteczne. Nie wszystkie wymienione przez nas czynniki są jednakowo ważne, dlatego nie można ich brać jako recepta na sukces, warto jednak traktować je jako wskazówki jakościowe.

    Najważniejsze elementy mające wpływ na pozycjonowanie strony i wyniki naturalne w Google:

    Mobilna wersja Google
    • Off-Site – Google bierze również pod uwagę czynniki spoza witryny, które mają wpływ na pozycjonowanie strony w tym pozyskiwanie linków
    • On-Site – działania w obrębie strony internetowej, mają największy wpływ na jej rankingi.
    • UX – działania, które mają poprawić doświadczenia użytkownika podczas korzystania ze strony

    W firmie Afterweb do każdej powierzonej strony internetowej podchodzimy w sposób indywidualny ustalając odpowiednią strategię na podstawie wnikliwych i rzeczowych analiz. Gwarantujemy, że nasze wieloletnie doświadczenie pozwoli nam doprowadzić każdego klienta na szczyt wyników wyszukiwania. Nasze maksymalne zaangażowanie w każdy powierzony projekt daje pewność, że uzyskasz przez pozycjonowanie strony stabilne pozycje na wybrane frazy kluczowe.

    Mobilna wersja Google

    Pozycjonowanie strony – czynniki rankingowe Google Off-Site SEO

    Pozycjonowanie strony – czynniki rankingowe Google On-Site

    Pozycjonowanie strony – czynniki UX/UI

    Pozycja strony w Google / przewidywany
    współczynnik klikalności (CTR)

    Jak działa pozycjonowanie w Google
    źródło: https://backlinko.com/google-ctr-stats

    Opinie klientów