Jako przedsiębiorca prowadzący swoją działalność w internecie nie musisz absolutnie zdawać się na pomoc specjalistów w każdej nawet najdrobniejszej sprawie. Istnieje bowiem wiele rzeczy, które możesz zrobić samodzielnie, aby pomóc swojej witrynie w utrzymaniu dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania Google.pl Poniżej prezentujemy kilka takich elementów, którymi możesz z powodzeniem zająć się bez żadnego przygotowania już dziś.
Myśl jak internauta, postaw się w roli Klienta
Aby stworzyć przyjazną użytkownikowi sieci witrynę lub sklep, powinieneś zacząć myśleć jak on. Poznaj oczekiwania swoich czytelników i Klientów wcielając się w jednego z nich. Odkryjesz z pewnością, że najlepiej kojarzą Ci się serwisy, które trzymają się zasad schludnej i przejrzystej formy oraz czytelnej treści. Warto też zwrócić uwagę na łatwość i intuicyjność nawigacji – ona także działa na naszą korzyść.
Postaraj się o oryginalne teksty, pamiętaj jednak o podstawowych zasadach SEO Copywriting-u
Unikalna treść pozostaje niekwestionowanym liderem pod względem wpływu na pozycjonowanie. Jeśli twój content nie został już odnaleziony w kilku innych miejscach sieci, możesz liczyć na łaskawe spojrzenie Google. Zadbasz o to między innymi decydując się na prowadzenie własnego branżowego bloga oraz skupiając się na takim przemodelowaniu treści strony, by stała się ona jedyna w swoim rodzaju – pamiętaj jednak, aby zostawić teksty wpływające na SEO sporządzone wcześniej przez copywritera. Dodatkową zaletą blogowania jest to, że to czynność, którą wykonujemy regularnie – dzięki cotygodniowym wpisom nasza www stanie się dużo bardziej atrakcyjna dla korporacji z Moutain View i być może podskoczy o kilka oczek w rezultatach wyszukiwania.
Osobiście zatroszcz się o linki na stronie głównej oraz o te z zewnątrz
Strona główna twojego serwisu to swoisty generator ruchu sieciowego, dlatego właśnie nie możesz zapominać o umieszczeniu na niej stosownych odsyłaczy do bardziej szczegółowych podstron. To na nich użytkownik znajdzie więcej informacji o twoim produkcie czy usłudze. Odpowiednio nasycona odsyłaczami strona główna jest bardzo ważna dla SEO, dlatego upewnij się, że wykorzystujesz jej potencjał w pełni.
Możesz też przy użyciu swojej siatki kontaktów, zachęcić kilku przyjaciół i znajomych, aby umieścili odnośniki do twojej strony na własnych witrynach, portalach, blogach lub w profilach na mediach społecznościowych. Jeśli dodatkowo ich www będą w jakiś sposób tematycznie związane z twoim serwisem, zyskasz dodatkowe punkty w rankingu wyszukiwarki, bo jej roboty lepiej ocenią wartość twojej domeny.
Oprócz powyższych metod istnieje jeszcze wiele innych rzeczy, które możesz zacząć robić na własną ręką, a którymi z reguły kompleksowo zajmują się wynajęte agencje SEO. Chociaż to specjaliści zabierają się za takie zagadnienia jak hierarchizacja budowy strony czy stworzenie jej mapy a także dbają o strukturę witryny i poprawne nazwy elementów graficznych, zawsze możesz dowiedzieć się na ten temat więcej i wesprzeć swoich fachowców w ich codziennych zabiegach.
Nikt tak naprawdę chyba nie jest w stanie powiedzieć, ile wpisów w miesiącu powinien zawierać blog (aktualności) i jaka ma być ich długość.
Jedni twierdzą, że standardem jest długość tekstów na 3500 znaków w artykule, drudzy natomiast mówią o wpisach na 400-500 znaków. Jedno jest pewne, systematyczność rozbudowy contentu jest ważnym czynnikiem rozwoju witryny, a co za tym idzie jej atrakcyjności w oczach wyszukiwarki.
Bardzo dobry poradnik, który co prawda mi się za bardzo nie przyda, gdyż u mnie całością zajmuje się agencja to dla laików będzie to z pewnością wpis warty uwagi. Bardzo dobrą wskazówką jest postawienie się na miejscu klienta i wdrożenie czegoś na stronie czego akurat Tobie brakuje 😉
Posiadanie podstawowej wiedzy jest ważne. Ważne chociażby po to by mieć kontrolę nad tym co robi agencja. Taka wiedza może być dla nas korzystna i warto znać podstawowe zasady jeśli chodzi o pozycjonowanie. Jeśli całość prac oddałeś pod skrzydła agencji warto być taką wiedzę posiadał mimo wszystko.
Szkoda, że nie natrafiłam na ten poradnik, kiedy sama jeszcze byłam początkująca – to podstawy, od których należy zacząć, chcąc osiągnąć dobre wyniki strony.
Bardzo dobry poradnik, na pewno dzięki takim wskazówkom uda się poprawić pozycję, która przełoży się na wzrost liczby odwiedzających, czekam na więcej artykułów.
Fajny poradnik ,ja jednak zdecydowałem się na firmę pozycjonerską, z którą też mam dobre efekty i mam nadzieję że będzie lepiej, samemu ciężko to ogarnąć no i zazwyczaj jak ktoś ma firmę, to też nie ma czasu na takie działania.
Ten artykuł to, można by powiedzieć, SEO w pigułce 🙂 Idealnie sprawdzi się dla osób początkujących w branży lub osób chcących samodzielnie zająć się pozycjonowaniem strony swojej firmy. Krótko, ale na temat!
Wskazówki myślę, że przydatne. Zobaczymy jak zadziałają na moim moto blogu. Spróbuję pisać trochę inaczej kolejne posty.
Czy może Pan w takim razie powiedzieć, na ile w 2021 roku można ufać pozycjonerom w kwestii linkowania zewnętrznego, czy trzeba to samemu sprawdzać i monitorować?
Jak najbardziej rekomendujemy sprawdzanie i monitorowanie pracy nad linkowaniem zewnętrznym. Proszę mieć też na uwadze, że dobra praktyka to wcześniejsze ustalenie skąd i w jaki sposób mają być te linki dostarczane. Tak, by na etapie sprawdzania nie zostać niemiło zaskoczonym.
Generalnie są do tego narzędzia jak ahrefs czy majestic, które świetnie się w tej kwestii sprawdzają. Link linkowi nierówny. Z drugiej strony są zaplecza/PBNy, które są blokowane nawet przed wspomnianymi narzędziami.
Dziękuję za dawkę wiedzy. Postaram się wykorzystać wskazówki na swoim portalu.