Królem sieci i wyszukiwarki Google już dawno temu okrzyknięty został dobry content. Każdy bloger wie, że wysoka jakość często publikowanych przez nas treści przyciąga czytelników, którzy niezmiennie poszukują w internecie materiałów aktualnych i autentycznych. Mimo wszystko opieranie promocji bloga na samym tylko contencie już dawno temu przestało gwarantować sukces w świecie WWW.
Co zatem trzeba zrobić, aby nasz blog uginał się pod ciężarem odwiedzin, komentarzy i share’ów w mediach społecznościowych? Oto kilka sprawdzonych sposobów na to jak przemienić bloga w maszynę do promocji naszego brandu.
Wygląd, który „cieszy oko” czytelnika
Atrakcyjne treści są podstawą każdego bloga. Bardzo ważna jest jednak sfera wizualna naszej strony. Odstraszająca kolorystyka, nachalne banery, czy niedopracowane podstrony mogą skutecznie odbić piętno na ocenie naszego bloga przez czytelnika. Blogerzy muszą przyłożyć się również do intuicyjnej nawigacji. Poruszanie się po blogu nie powinno sprawiać czytelnikowi żadnych trudności. Idealny blog to przejrzysta strona o przyjemnej kolorystyce, atrakcyjnych grafikach i przemyślanej strukturze. Sprawmy, by nasz blog był miejscem przyjemnym dla internauty, a szybko pozyskamy stałych czytelników.
Poznaj swojego czytelnika
Wielu blogerów bez ogródek przyznaje się do pisania w oparciu o intuicję, jednak nawet kiedy nie precyzujemy dokładnie naszego odbiorcy, nie domyślamy się w jakim powinien być wieku, czym się interesować itd. nie oznacza to, że nasz blog automatycznie staje się tworem dla każdego. Pisanie dla wszystkich jest siłą rzeczy misją niemożliwą i właśnie dlatego, powinniśmy jak najlepiej sporządzić portret swojego adresata.
Najważniejsze cechy to naturalnie wiek, płeć, zainteresowania, wykształcenie, narodowość, światopogląd ale także wiele innych czynników. Dzięki stworzeniu naszego ideału odbiorcy będziemy mogli ponadto w skuteczny sposób zarządzać kampaniami reklamowymi na facebooku i w innych mediach.
Zaprzyjaźnij się ze swoimi czytelnikami
Budowanie relacji z czytelnikami jest bardzo ważnym elementem prowadzenia bloga. Dlatego warto poznawać osoby, które czytają nasze teksty. Na końcu każdej publikacji należy zadawać pytania korespondujące z tematem artykułu, zachęcać go do odpowiedzi w komentarzach. Na wszystkie warto odpowiadać, to miły gest dla każdego czytelnika. Im więcej rozmawiamy z nimi, tym chętniej będą udzielać się pod naszymi tekstami. Pamiętajmy, że teksty piszemy właśnie dla czytelników, dlatego nie bójmy się budować z nimi relacji.
Zaufaj SEO i słowom kluczowym
Jeśli twoje posty są dobre, z pewnością nie zaszkodzi ukierunkowanie ich na określone, związane z tematem frazy kluczowe. Pomoże Ci w tym Google Keyword Planner, czyli narzędzie analizujące popularność poszczególnych zapytań wprowadzanych do wyszukiwarki. Na ich podstawie rozróżnisz tematy istotne i ciekawe od tych cieszących się marginalną popularnością. Następnie wplatając wybrane wcześniej ciągi słów w swój tekst zagwarantujesz sobie wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Ważną rzeczą, o której często zapominają świeżo upieczeni właściciel blogów jest zadbanie o wizualną atrakcyjność poszczególnych postów. Każdy wpis należy opatrzyć pasującą do treści grafiką, tę zaś opisać z pomocą odpowiednich tagów w skrypcie HTML obrazka. Rezultatem tych działań napływ użytkowników na stronę naszego bloga będzie pochodził nie tylko z wyszukiwania na podstawie treści, ale także grafiki. Oprócz tego dobre zdjęcie lub rysunek widoczne jako miniatura wpisu na przykład na Facebooku może zapewnić nam większą poczytność i klikalność reklam – z tego samego względu powinniśmy też zadbać o chwytliwe tytuły i krótkie zachęcające czytelnika notki.
Bądź aktywnym członkiem społeczności
Najprostszym sposobem jest naturalne zaangażowanie się w życie wielu społeczności. Powinniśmy skupić się szczególnie na działaniach na Facebooku – w grupach i na pokrewnych fanpejdżach oraz na komentowaniu dokonań innych blogerów. Warto też zabierać głosy w dyskusjach na forach tematycznych związanych z naszym obszarem zainteresowań. Dzięki zamieszczaniu komentarzy i udostępnianiu cudzych wpisów zaczynamy być rozpoznawalni, jako członkowie danej wspólnoty, przez co zainteresowani mogą trafić do nas po wartościowej opinii pod cudzym postem lub też w konsekwencji zostawienia ciekawego głosu w toczonych w poszczególnych wątkach dyskusjach.
Następnym etapem bycia aktywnym członkiem społeczności, który zapewni nam wzrost liczby odbiorców jest tradycyjnie rozumiany networking. Rzeczą naturalną jest, że ludzie interesujący się podobnymi zagadnieniami często się spotykają. Takie meetingi w świecie rzeczywistym również dają okazję do nawiązania wielu znajomości a przy tym także do promowania naszego bloga.
Piszecie o „wizualnej atrakcyjności” postów fontem, na który nie da się patrzeć… a co dopiero czytać „ubrane weń” długie posty. Masakra… artykuł może i ciekawy, ale jak przebrnąć przez niego przy takiej typografii?
Na ten moment jesteśmy świadomym przestępcą typograficznym 🙂 , gdyż aktualne fonty są dla nas atrakcyjne i nie planujemy zmiany.
Proszę na maila: kontakt@afterweb.pl przesłać zdjęcie jak wyświetliła się Panu nasza strona/fonty. Możliwe, że jest błąd w kodzie o którym nie wiemy.
O podpisywaniu obrazków w alt’ach to chyba każdy wie, szkoda tylko że wiele osób o tym zapomina i traktuje jako marginalny wskaźnik w SEO. Mi dzięki temu udało się przebić wiele stron co miały więcej treści tylko właśnie dlatego, że w altach też można dać słowa kluczowe, a nazwy obrazków dobiera się także do tego co prezentują a nie randomy z generatora WP np. 44fsfb3re3fsn.jpg bo z taką nazwą to google nam nic nie doda. Ciekawy wpis i kolega wyżej ma rację ze font czcionki jest trochę mało przyjemny.
Prosimy o przykłady ciekawych fontów. Aktualny nam się podoba, ale na pewno rozważymy każdą ciekawą propozycję.