Fakt jest bezsprzeczny: Internauci poszukują w sieci treści. Ale nie byle jakich – liczą się teksty tylko dobrej jakości. Teksty które edukują, inspirują, rozwiązują problemy czytelnika. Era masowych artykułów, mieszarek i setek zaplecz zdaje się odchodzić do lamusa – nie tylko użytkownicy potrafią oddzielić ziarno od plew, ale i sam Google regularnie wypuszcza do sieci nowe algorytmy, które umacniają ten stan. Dlatego właśnie content marketing i pozycjonowanie to wciąż para roku. Para, z którą należy się liczyć.
Marketingowe gadanie, ale co to oznacza dla Twojego biznesu?
Pozornie może się wydawać, że ta informacja jest bezwartościowa dla szarego przedsiębiorcy, który nie prowadzi ogromnej firmy. Oczywiście, jeśli jego marką opiekuje się dobra agencja, sprawa może go nie dotyczyć – od tego ma się specjalistów, prawda? W innym przypadku to czas na zmianę poglądów. Blog firmowy to już nie fanaberia, dystrybucja treści to nie mit, a wielokanałowość komunikacji przestaje być zarezerwowana tylko dla dużych. Nieważne, czy prowadzisz sieć komórkową czy niewielką knajpkę – Content is King w drodze na szczyt rankingu Google:
Pozycjonowanie stron generuje potrzebę, content ją zaspokaja
SEO i content marketing nie mogą bez siebie żyć, to widać na pierwszy rzut oka. Pozycjonowanie jest tą przystojniejszą połową – łakomym kąskiem, o którym marzy każda firma. Na pozycjonowanie stron budżet zawsze się znajdzie, bo bardzo często bez niego większość firma nie ma sprzedaży i nie potrafi funkcjonować. Marketing treści nie ma takiej siły przyciągania, nie istnieje zazwyczaj sam dla siebie, chyba, że mówimy o wielkich markach. Pozycjonowanie zgodnie w wytycznymi Google nie jest jednak możliwe bez content marketingu. I tu kółko się zamyka.
SEO się zmieniło i nadal przechodzi szereg zmian
Popyt na dobrej jakości treści stale rośnie. Różnice między SEO a content marketingiem się zacierają. Promocja danej marki nie może istnieć bez dobrych treści, które angażują klientów, budują markę eksperta i tworzą społeczność. I pozycjonowanie stron nie może istnieć bez niego również. Firmy SEO musiały przestawić swoje działania na inny tor, inwestując budżet klienta w jakość, a nie ilość. Nie setka, ale jeden link z dobrze napisanego i rozreklamowanego artykułu może zbliżyć Cię do wymarzonego Top 10 w Google. Ale to musi być dobry artykuł z linkiem, wartościowym dla użytkowników i wyszukiwarki.
W Afterweb cieszymy się z tego stanu rzeczy. Dzięki temu internet staje się lepszym miejscem, a kampanie prowadzone dla klientów są ciekawsze, bardziej dopracowane i wymagające od nas jeszcze więcej czasu i zaangażowania. W codziennej pracy łączymy więc umiejętnie pozycjonowanie i content marketing w taki sposób, aby sukces naszych klientów był dokładnie taki, jakiego oczekiwali. Dbamy o to każdego dnia, nazywamy to po prostu „Wyższym standardem SEO” Zainteresowany? Zapraszamy do kontaktu.