Największą trudnością funkcjonujących obecnie na rynku agencji SEO jest walka z niewiedzą i brakiem świadomości klientów poszczególnych usług. Przyzwyczajeni do innej formuły działania przez rynek informatyczny usługobiorcy pozycjonowania oczekują od firm marketingowych, że najwyższe pozycje w wynikach Google zostaną osiągnięte od ręki i to za jednorazową opłatą. Praktyka pokazuje jednak, że w przypadku SEO mamy raczej do czynienia z bardziej złożoną usługą, która nie powinna być sprowadzana do prostego równania płaca za efekty.
Pozycjonowanie = Kompleksowy proces
W przypadku usług pozycjonowania po pierwsze mamy do czynienia z kompleksowym działaniem, które obejmuje jednocześnie wiele obszarów internetowej obecności firmy. Na początku trzeba zadbać o dogłębne poznanie marki, tak aby jak najlepiej dobrać dla niej słowa kluczowe. Nie mogą to być intuicyjnie wybrane frazy, raczej stosuje się w tym wypadku analizy pod kątem skuteczności i popularności każdego z haseł. Kiedy już zostaną one wyłonione, należy zająć się odpowiednim dopasowaniem witryny, a więc tak zwaną optymalizacją.
W dalszej kolejności pozycjoner buduje jak najlepsze zaplecze linków odsyłających internautów do danej strony oraz weryfikuje efekty wszystkich podjętych wcześniej zabiegów. Na podstawie nieustannie przeprowadzanych testów profesjonalista podejmuje decyzje o ewentualnych poprawkach i zmianach w strategii pozycjonowania. To właśnie szereg tych złożonych czynności może w przeciągu kilku miesięcy doprowadzić stronę internetową na szczyt wyników wyszukiwania.
Co się dzieje, kiedy już osiągniemy pożądaną pozycję?
Topowe strony na liście Google przy określonych frazach kluczowych nie pozostają nigdy dane klientowi raz na zawsze, o czym większość przedsiębiorców zdaje się zapominać. Nie można zatem dziwić się, że po zrezygnowaniu z dalszych usług pozycjonerskich nasza strona w wyszukiwarce spada – jest to efekt nie celowego działania agencji SEO, ale raczej wielu innych czynników, które sprawiają, że pozycjonowanie należy raczej traktować jako długotrwałą współpracę. Oczywiście dzieje się tak dlatego, że nasza konkurencja nie przestaje się pozycjonować, skutkiem czego możemy w każdej chwili stracić upragnione prowadzenie i przewagę.
Oprócz tego każdego dnia powstają nowe strony, które również podejmują trud pięcia się na pierwsze strony. Dodatkowo Google stosunkowo często zmienia algorytmy na podstawie których powstają rankingi, a zatem nawet jeśli w jednej chwili jesteś na pierwszym miejscu, możesz wypaść nawet poza górną dziesiątkę. Efektywne dostosowanie strony do nowych skryptów gwarantują natomiast jedynie specjaliści, dlatego też nie warto przedwcześnie rezygnować z ich pomocy. Będą oni też niezastąpieni w razie gdyby okazało się, że niektóre z wybranych fraz mimo popularności nie przekładają się na ilość konwersji.
Dokładnie. Bardzo ważna jest świadomość klienta, o aktualnym etapie na jakim jest jego strona i jak długo czasem trwają pierwsze efekty tych prac. Często oczekują oni wyników po miesiącu niczym z adsów.
Zastanówcie się nad przebudową bloga – kolumna z tekstem jest przygnieciowa prawym i lewym sidebarem, ciężko się to czyta, trudno skupić wzrok na tekście.
@Radek
Dzięki za informacje, napisaliśmy do Ciebie maila z prośbą byś przesłał nam zrzut ekranu, jego rozdzielczość oraz przeglądarkę internetową. Jeśli jest jakiś błąd to od ręki go poprawimy.