Branża e-commerce rośnie w siłę! Ten segment handlu każdego roku przekonuje do siebie nowych konsumentów. Tylko w 2019 r. aż 62% Polaków zrobiło zakupy online, co stanowi aż ośmioprocentowy wzrost względem poprzednich dwunastu miesięcy. Statystka nie pozostawia złudzeń: lubimy kupować przez internet i robimy to coraz częściej. Co powoduje, że wybieramy konkretny sklep? Co sprawia, że decydujemy się skorzystać z tej, a nie innej oferty? Te pytania spędzają sen z powiek sprzedawców, którzy dwoją się i troją, aby zachęcić klienta do kupna produktu. Specjalnie dla nich zebraliśmy najważniejsze informacje, pozwalające skutecznie przekonać internautę do zakupu.
Jak zachęcić klienta do kupna produktu?
Stwórz sklep internetowy, w którym panuje atmosfera sprzyjająca zakupom. Pomogą Ci w tym zdjęcia oddziałujące na wyobraźnię klienta, unikalne opisy produktowe i obecność konsultanta, gotowego udzielić porady online. Zadbaj o korzystne rabaty i program lojalnościowy dla stałych klientów.
Dobrze zaprezentowany produkt może przekonać klienta do zakupu w sklepie online
Aby sklep internetowy przynosił zyski, musi on prawidłowo prosperować pod każdym względem. Z punktu widzenia osoby, odwiedzającej stronę sklepu, najważniejsza jest prezentacja produktu. To ona w znaczącym stopniu decyduje o tym, czy internauta dokona zakupu. Na potencjalnego klienta oddziałują dwa rodzaje bodźców: wzrokowe i perswazyjne. Za pierwszy z nich odpowiadają zdjęcia produktowe i ogólny wygląd strony. Asortyment powinien być zaprezentowany tak, żeby w maksymalnym stopniu rekompensować odbiorcy brak możliwości obejrzenia danej rzeczy na żywo. Jak zachęcić klienta do zakupu produktu w sklepie internetowym? Sztuką umiejętnej perswazji. Wyczerpujące opisy produktowe, szczegółowa specyfikacja oraz pośrednie wywieranie wpływu to sprawdzone techniki sprzedażowe, pozwalające pozyskać klientów. Co ważne, internauci chętniej kupują w wiarygodnych sklepach – takich, które obok intuicyjnego menu, atrakcyjnych zdjęć i dokładnie opisanych towarów, udostępniają opinie innych klientów.
Zaprojektuj ścieżkę zakupową, która skłoni klienta do skorzystania z oferty
Wielu sprzedawców zmaga się z problemem porzuconych koszyków. Rezygnacja z zakupu może mieć różne przyczyny, jednak niemal zawsze sprowadza się do niedogodnych warunków płatności i zbyt wysokich kosztów przesyłki. Jak przekonać klienta do zakupu produktu i być pewnym, że zamówienie zostanie sfinalizowane? Rozwiązaniem jest przemyślana ścieżka zakupowa. To proces, mający początek w momencie zainteresowania odbiorcy danym produktem, a koniec na opłaceniu zamówienia. Jeśli na którymkolwiek z etapów internauta poczuje, że sklep nie spełnia jego wymagań, zrezygnuje i opuści stronę. Dlatego należy nie tylko zachęcić klienta do skorzystania z oferty, ale również zadbać o to, by procedura zakupowa była dla niego korzystna. Z tym zadaniem doskonale radzą sobie rabaty i prezenty, przyznawane na przykład za wydanie określonej kwoty. Brak ukrytych kosztów dodatkowych, możliwość wyboru dogodnej formy płatności czy zwolnienie z konieczności zakładania konta to czynniki, które korzystnie wpływają na wizerunek sklepu.
Jak zachęcić klienta do skorzystania z oferty?
Przekonaj klienta, że Twoja oferta jest bezkonkurencyjna. Zaproponuj więcej, niż inne sklepy internetowe – nie wymagaj zakładania konta, bądź elastyczny, stale poszerzaj swoją ofertę online. Pamiętaj też, aby zapewnić klientom dogodne warunki płatności i dostawy zamówionych produktów.
Chcesz zachęcić klienta do kupna produktu? Traktuj go poważnie!
Osoby, które decydują się kupować online mają tę przewagę, że w każdej chwili mogą zmienić zdanie i bez skrępowania zamknąć stronę. Wystarczy, że inny sklep zaproponuje korzystniejszą cenę lub konsultant konkurencyjnej firmy szybciej odpowie na zapytanie. I choć trudno jest jednoznacznie stwierdzić, jak zachęcić klienta do zakupu w sklepie internetowym, na podstawie zachowań internautów można wysnuć cenny wniosek: konsumenci nie lubią czekać, ani być lekceważeni. Cenią sobie indywidualne podejście sprzedawcy oraz zainteresowanie z jego strony. Dobrze zoptymalizowana witryna, która prawidłowo wczytuje się na urządzeniach mobilnych, będzie wybierana chętniej, niż nieatrakcyjna strona ciężka w nawigacji. Wśród błędów, popełnianych przez właścicieli sklepów internetowych wymienić trzeba również problematyczny proces zakupowy, brak zdjęć z opisami, a także utrudniony kontakt, który skutecznie odstrasza użytkowników. Badania pokazują, że klient sklepu internetowego chce czuć się wyjątkowo: otrzymać specjalną zniżkę, poradę albo imienne podziękowanie za zakup. Metod, pozwalających przekonać klienta do kupna produktu jest wiele i warto je ze sobą łączyć. Dobrze zacząć od profesjonalnej optymalizacji, która wpłynie na zdobycie uwagi potencjalnych klientów i pomoże zainteresować ich ofertą.