Jednym z pierwszych działań związanych z tworzeniem nowej strony internetowej, jest nadanie jej tytułu. To nic innego, jak krótki opis, wskazujący na zawartość witryny. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że meta tag Title odgrywa istotną rolę w pozycjonowaniu stron. Jeśli stawiasz pierwsze kroki w HTML i zastanawiasz się, jak powinien wyglądać prawidłowo sformułowany meta tag Title, jesteś w dobrym miejscu. Sprawdź, co warto wiedzieć na temat tytułów SEO i przygotuj swoją stronę na spotkanie z wyszukiwarką internetową.
Co to jest meta title?
Meta Title jest to znacznik HTML, tytuł strony WWW. Prawidłowy tytuł SEO powinien mieć od 60 do 70 znaków. Należy ustawić go na stronie, aby podnieść jej pozycję w wyszukiwarce i ułatwić użytkownikom sieci dotarcie na witrynę. Meta tag Title ma znaczny wpływ na miejsce strony w rankingu Google.
Znacznik Title ustawia się ręcznie w kodzie HTML w sekcji <head> po to, by nadać witrynie tytuł. Jest to niezmiernie ważne z punktu widzenia odbioru strony przez użytkowników sieci oraz roboty wyszukiwarek. Jeśli meta tag Title zostanie prawidłowo skonstruowany wzrośnie prawdopodobieństwo, że strona będzie wyświetlać się wyżej w Google. Treść tytułu ma też znaczenie dla osób przeglądających sieć, którzy na jego podstawie mogą określić, czy są zainteresowane przejściem na daną stronę internetową.
Jaki tytuł SEO nadać stronie, żeby podnieść jej pozycję?
Aby SEO Title spełnił swoje zadanie, należy go poprawnie sformułować. Przede wszystkim trzeba dopasować go do tematyki strony, zawierając w nim słowo kluczowe, na które chcemy wyświetlać się w wynikach wyszukiwania. Meta Title może pomóc w zdobyciu wysokiej pozycji w Google o ile jest dobrze dopasowany do tematyki danej strony jest skuteczną wskazówką dla algorytmu Google.
Co ważne, słowo – klucz najlepiej umieścić z przodu tytułu, unikając jego powtórzenia w dalszej części. Należy wystrzegać się znaczników nieadekwatnych do treści, prezentowanych na stronie. Roboty indeksujące podczas analizowania stron napotykają bowiem ich tytuły w pierwszej kolejności. To, jakie słowa zostały w nich użyte pozwala im określić, na jakiej lokacie oraz po wpisaniu jakich fraz strona będzie widoczna w wyszukiwarce. Gdy okaże się, że SEO Title nie nawiązuje do treści witryny, prawdopodobnie zostanie ona uznana za nieprzyjazną. To znaczy, że tytuły należy formułować rozważnie, zwięźle opisując w nich zawartość stron.
Tak wygląda tag title w kodzie HTML:
W wyszukiwarce Google wyświetla się on następująco:
Optymalna długość tytułu strony nie powinna przekraczać 70 znaków, liczonych ze spacjami. To daje gwarancję, że wyszukiwarka wyświetli cały Title. Mając na uwadze fakt, że tytuł jest często pierwszym elementem, z którym ma kontakt internauta przeglądający wyniki wyszukiwania, jego wygląd nie może być przypadkowy. W wielu przypadkach to właśnie meta tag Title skłania użytkownika wyszukiwarki do przejścia na daną stronę lub sprawia, że jest ona przez niego pomijana.
Skuteczny meta Title jest kluczowy dla sukcesu w Google
Mając świadomość tego, że atrakcyjny i oryginalny tytuł zachęci wielu internautów do zapoznania się ze stroną, właściciele witryn poświęcają wiele czasu na obmyślanie skutecznych tagów tytułowych. Niestety, znaczna część osób zapomina, że tag title powinien się znaleźć na każdej podstronie – nie zaś tylko na stronie głównej. Popularnym błędem jest również zawieranie w tytułach możliwie największej liczby słów kluczowych. Ważne, by znaleźć balans między tym, co przyjazne dla robotów wyszukiwarek oraz tym, czego oczekują użytkownicy sieci. Dobry tytuł SEO niesie ze sobą konkretną treść, wzbudzającą zaufanie. Nie jest zbyt ogólnikowy, brzmi naturalnie i stanowi czytelny skrót zawartości strony.
Optymalizacja Title to zadanie dla profesjonalistów
Tworząc meta tagi Title można napotkać na sporo problemów. Niektóre z nich łatwo da się wyeliminować, inne wymagają interwencji specjalistów SEO. O ile dla osoby zorientowanej w podstawach HTML, przygotowanie tytułu strony głównej nie powinno stanowić kłopotu, opracowanie tytułów dla wszystkich podstron może okazać się problematyczne.
Na szczęście Ty nie musisz zaprzątać sobie głowy takimi pytaniami, jak: ” Co to jest Title „. Od tego jesteśmy my. W Agencji Afterweb zatrudniamy specjalistów od optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek. Dzięki pokaźnemu doświadczeniu w branży marketingu internetowego, sprawnie formułujemy Title, które przekładają się na zwiększanie ruchu na stronach. Zapoznaj się z naszą aktualną ofertą i skorzystaj ze wsparcia profesjonalistów. Podczas, gdy my będziemy optymalizować Twoją stronę i przygotowywać ją do pozycjonowania, Ty zyskasz czas na rozwijanie biznesowych skrzydeł.
Poszerz widoczność w Google poprzez reklamy PPC
Zapraszamy do kontaktu poprzez ?formularz lub telefonicznie ?+48 79 848 33 33.
Meta title po wszystkich zmianach algorytmu, nadal jest bardzo ważnym czynnikiem SEO 🙂
To chyba pierwszy faktor rankingowy SEO, który powinno brać się pod uwagę przy pozycjonowaniu witryny klienta;)
Zgadzam się – nie można zapominać o meta title, nawet po ostatnich zmianach algorytmu jak już Sebastian z resztą wspomniał.