Jesteś zadowolony ze swojej pozycji w wynikach wyszukiwania Google? Pamiętaj, że wysokie miejsce nie jest dane ci raz na zawsze. Aby je utrzymać, potrzebny ci będzie regularnie odświeżany content. Treści odpowiednio nasycone słowami kluczowymi stanowią cenne uzupełnienie działania agencji specjalizujących się w optymalizacji i SEO. Naturalnym ruchem jest więc zatrudnienie copywritera, aby aktualizował twój blog firmowy i tworzył inne potrzebne treści. Tylko czy wiesz, na co zwrócić uwagę podczas rekrutacji i czy naprawdę musisz otwierać nowy etat?
Copywriting SEO: teksty do zadań specjalnych
Jednym z popularnych mitów o tekstach SEO jest to, że… czytają je tylko roboty Google. Nic bardziej mylnego! Właściwie przygotowana treść będzie oczywiście zawierała słowa kluczowe, ale nie lekceważ jej wartości merytorycznej. Wartościowe teksty, które zawierają informacje potrzebne czytelnikom, są chętniej linkowane i udostępniane. To również ma swoją wartość: im więcej odnośników do twojej strony znajdzie się na witrynach o zbliżonej tematyce, tym lepiej! Dlatego właśnie warto rozejrzeć się za copywriterem, który oprócz rzetelnej wiedzy o SEO dysponuje także dobrym warsztatem i ciekawymi pomysłami na treść.
SEO copywriting co to jest?
SEO copywriting jest to dziedzina marketingu internetowego, obejmująca tworzenie specjalistycznych tekstów, wykorzystywanych w pozycjonowaniu stron. Treści pisane przez SEO copywriterów są unikalne i dobre jakościowo. Optymalizuje się je pod konkretne słowa kluczowe, dobierane w oparciu o audyt SEO.
Skuteczny copywriter: gdzie go znaleźć i jak rozpoznać?
Wśród stereotypów dotyczących copywritingu pokutuje również ten, że pisać może każdy. Tobie jednak zależy na treści wysokiej jakości, która będzie budowała twoją pozycję.Sprawdzonych copywriterów warto szukać na forach poświęconych SEO i optymalizacji, na portalach ze zleceniami pracy zdalnej lub na grupach Facebookowych. Publikując zlecenie lub pytając o ofertę, koniecznie poproś o referencje oraz link do stron, na których publikował copywriter. Być może zdobywał doświadczenie w praktyce, prowadząc i pozycjonując swój własny blog? Takie zlecenie warto także skonsultować z firmą, która opiekuje się SEO dla twojej firmy. Ustalcie, ile i jakich tekstów potrzebujecie, aby ugruntować pozycję w wynikach wyszukiwania.
Treści SSE: stacjonarnie czy zdalnie, umowa czy faktura?
W pracy copywritera liczy się efekt, a nie czas, jaki poświecił na pisanie – sprawność autorów jest różna, ale dla ciebie znaczenie ma jakość tekstu. Pisanie treści to jedna z tych branż, w których praca zdalna cieszy się coraz większą popularnością. To dla ciebie dobra wiadomość: nie musisz ograniczać się do lokalnych autorów. Możesz skorzystać z oferty profesjonalisty, który mieszka choćby i na drugim końcu kraju. Inne ułatwienie czeka na ciebie w kwestii rozliczenia z copywriterem. Aby go zatrudnić, nawet do stałej współpracy, nie musisz otwierać nowego etatu. Zawieranie umów dla przedsiębiorcy zawsze oznacza wyższe koszty, dodatkową pracę biurową i formalności. Znacznie wygodniejsze jest rozliczenie na podstawie faktury VAT. A jeśli copywriter nie prowadzi firmy? Dzięki portalowi Useme.eu możesz zlecić pracę dowolnemu copywriterowi SEO i otrzymać fakturę, nawet jeśli wybrana osoba nie ma działalności gospodarczej. Dodatkowo portal zadba o wszystkie kwestie z rozliczeniem freelancera.
Trudno zignorować korzyści, jakie daje copywriting SEO właścicielom stron www. W żadnym wypadku nie pozwól, aby na twojej firmowej witrynie odwiedzających odstraszały stare treści lub log bez aktualnych wpisów! Nie musisz wiedzieć, jak tworzyć takie treści: ich wykonanie szybko zlecisz specjalistom na portalach z pracą zdalną dla freelancerów.