Każde poważne przedsiębiorstwo czy firma ma swoją strategię działania. Jest ona tworzona w celu wskazania odpowiednich działań do realizacji zamierzonego celu. Wśród strategii ogólnej mieści się także część dotycząca czynności marketingowych prowadzonych w Internecie. Jej najważniejszym elementem jest strategia SEO i pozycjonowania.
Czym jest strategia marketingowa firmy?
Strategia firmy to jej plan działań, których realizacja pozwoli na osiągnięcie założonych celów. Mogą one być różne: zdobycie nowych klientów czy rozszerzenie działalności na nowe rynki. Decyzje co do formy i kształtu strategii przyjmuje się w zależności od charakterystyki klienta docelowego. Zwykle jej kształtowanie obejmuje:
-
badania rynkowe przeprowadzane w kontekście zapotrzebowania na produkty czy usługi
-
analizę konkurencji
-
wybór formy dystrybucji
-
ustalenie działań promocyjnych i reklamowych.
Co składa się na strategię SEO i pozycjonowania?
Strategia pozycjonowania i strategia SEO to z pewnością najważniejsze elementy działań marketingowych realizowanych w Internecie. Obie przyczyniają się do zwiększenia ruchu na Twojej stronie internetowej, pozwolą Ci dotrzeć do nowych klientów i ich utrzymać. Dobrze przeprowadzone pozwolą Ci na zyskanie dla niej wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania w odpowiedzi na wybrane słowa kluczowe. Dzięki tym strategiom zostaniesz zauważony w sieci.
Najważniejsze elementy strategii SEO to przede wszystkim: analiza i dobór fraz kluczowych, optymalizacja strony internetowej, content marketing oraz tzw. link building.
Jak wygląda proces realizacji strategii pozycjonowania?
Można ją podzielić na kilka części:
-
określenie celu działalności
-
analizę działań konkurencji
-
określenie charakterystyki targetu
-
wybranie najbardziej odpowiednich fraz kluczowych
-
tworzenie odpowiednich treści i optymalizacja strony internetowej
-
kreatywny link building
- content marketing
-
regularne raporty
Cel biznesowy kształtuje strategię pozycjonowania.
Ogólny cel SEO i pozycjonowania to zawsze jak najwyższe miejsce w wynikach wyszukiwania by sprowadzić konwersujący ruch na stronę. W zależności jednak od celu cząstkowego firma pozycjonująca może wybrać odpowiednią specyfikę działań, by proces był jak najbardziej skuteczny.
Gdy celem jest wzrost sprzedaży…
W tym przypadku główny nacisk kładzie się na słowa kluczowe. Powinny one być określane przez wybranie takich, których najczęściej będą używać internauci szukający usług czy produktów z Twojej oferty. Dzięki ich precyzyjnemu określeniu można wybrać te najbardziej odpowiednie dla profilu Twojej działalności – czyli te które będą konwertować w zapytanie lub sprzedaż.
Celem jest też kreowanie wizerunku.
SEO i pozycjonowanie przyczynia się również do kształtowania odpowiedniego wizerunku. Dzięki temu możesz nie tylko przyciągnąć dużą grupę klientów, ale również ich utrzymać. Zdobędziesz ich lojalność i regularne transakcje. Możesz również zadbać, by Twoi klienci otrzymywali wartościowe teksty i porady oraz traktowali Cię jako eksperta w swojej dziedzinie. Budowanie wizerunku w sieci to proces długotrwały. Aby nie zepsuć swojej reputacji, musisz cały czas dbać o rozwój i spójność w realizowaniu tego procesu.