Polska firma

Projektowanie / tworzenie stron www

Stw贸rz stron臋 WWW, kt贸ra zdobywa Klient贸w

Posiadanie internetowej strony dla firmy to konieczno艣膰. Witryna musi przy tym prezentowa膰 odpowiedni poziom, by budzi艂a zaufanie i zainteresowanie Twoich Klient贸w. Darmowe szablony stron albo Kreator Google to zdecydowanie za ma艂o 鈥 dlatego proponujemy Ci projektowanie nowoczesnych stron www przez zesp贸艂 naszej agencji. Mamy na koncie wiele unikalnych realizacji, a nasza oferta zawiera wiele przydatnych mo偶liwo艣ci. Zlecaj膮c nam stworzenie strony internetowej dok艂adnie wiesz, za co p艂acisz. Ka偶dy biznes zajmuje inn膮 pozycj臋 na rynku, zawsze dostosowujemy zakres 艣wiadczonych us艂ug do konkretnych oczekiwa艅.

Projektowanie strony internetowej to z艂o偶ony proces. Uwzgl臋dniamy zar贸wno kwestie techniczne, takie jak fachowe doradztwo przy wyborze hostingu i domeny, struktur臋 menu oraz podstron, jak r贸wnie偶 ca艂膮 warstw臋 estetyczn膮. Stworzenie strony www z niepowtarzalnych element贸w przyniesie Twojej firmie konkretne korzy艣ci: stanie si臋 zdecydowanie lepiej rozpoznawalna w por贸wnaniu z konkurencj膮. Mo偶esz przyj艣膰 do nas z gotow膮 identyfikacj膮 wizualn膮, mo偶esz zda膰 si臋 na Afterweb. W ramach tworzenia stron internetowych oferujemy r贸wnie偶 opracowanie loga, layoutu oraz pozosta艂ych element贸w graficznych.

projektowanie stron internetowych

Twoja firma, Ty decydujesz. Ka偶dy Klient naszej agencji otrzymuje indywidualne projekty stron internetowych do wyboru

Wszystkie zlecenia traktujemy jako osobne wyzwania, nie ograniczamy si臋 do powielania utartych schemat贸w. Profesjonalne projektowanie stron internetowych w naszym wykonaniu uwzgl臋dnia to, 偶e ka偶da firma stara si臋 zbudowa膰 艣ci艣le okre艣lony wizerunek i wywo艂a膰 w odbiorcach specyficzne skojarzenia. Ju偶 podstawowym pakiecie start zapewniamy 5 specjalnie przygotowanych koncepcji ca艂ej oprawy graficznej witryny www. Podejmiemy si臋 r贸wnie偶 zaprojektowania wszystkiego od nowa, zgodnie z Twoimi wytycznymi.

Tworzenie stron internetowych nie mo偶e si臋 obej艣膰 bez konfiguracji serwisu oraz przygotowania niezb臋dnych rozszerze艅. Uruchomienie witryny na serwerze to dopiero pocz膮tek, trzeba jeszcze wgra膰 odpowiedni certyfikat SSL, wdro偶y膰 ca艂y system do zarz膮dzania tre艣ci膮, zrobi膰 modu艂y dodatkowe. Projektowanie stron www przez nasz膮 agencj臋 obejmuje pe艂ne spektrum zagadnie艅, w艂膮cznie z opracowywaniem indywidualnych modyfikacji i poprawek w kodzie. Tak naprawd臋 to, ile b臋dzie kosztowa艂o tworzenie strony dla Twojej firmy, zale偶y wy艂膮cznie od Ciebie. My jeste艣my gotowi wykona膰 wszystko, czego tylko sobie za偶yczysz!

Ka偶da strona internetowa musi si臋 dostosowywa膰 do urz膮dze艅 mobilnych. Tworzymy witryny www zgodnie z regu艂ami RWD

Responsive Web Design to trend, kt贸ry na przestrzeni kilku ostatnich lat ca艂kowicie zmieni艂 projektowanie stron internetowych. Wszystko ze wzgl臋du na u偶ytkownik贸w smartfon贸w, tablet贸w i innego, przeno艣nego sprz臋tu 鈥 w ko艅cu generuj膮 ju偶 ponad 50% ruchu w internecie, co znalaz艂o odbicie w wytycznych Google dla webmaster贸w. Wym贸g responsywno艣ci sprawia, 偶e tworzenie stron www z pomini臋ciem zasad RWD ca艂kowicie mija si臋 z celem. Podczas realizacji zawsze dok艂adnie sprawdzamy, czy witryna zachowuje si臋 w艂a艣ciwie i dobrze dopasowuje si臋 do urz膮dze艅 mobilnych o r贸偶nych parametrach ekranu, przegl膮darek, system贸w itd.

Warto w tym miejscu podkre艣li膰 znaczenie regularnego wprowadzania nowych tre艣ci. Profesjonalne tworzenie stron www sprawia, 偶e znika konieczno艣膰 aktualizowania ka偶dej kolejnej wersji witryny z osobna. Strona internetowa Twojej firmy b臋dzie szybko si臋 艂adowa膰, a odwiedzaj膮cy j膮 u偶ytkownicy z 艂atwo艣ci膮 odnajd膮 informacje, kt贸re zechc膮 znale藕膰. Bez wzgl臋du na to, z jakiego sprz臋tu mogliby korzysta膰. Projektowanie strony www wymaga troch臋 pracy, jednak efekt ko艅cowy na pewno b臋dzie wart wszelkich wysi艂k贸w i wydatk贸w. Tym bardziej, 偶e oferta tworzenia witryn internetowych w naszej agencji jest idealnie skrojona pod potrzeby w艂a艣cicieli firm z ca艂ej Polski!

[cennik id=”8383″]

Chcesz wiedzie膰, za co p艂acisz? Dowiedz si臋, jak przebiega tworzenie stron internetowych

Tworzenie stron internetowych wymaga przemy艣lenia wielu spraw jednocze艣nie

Ca艂y proces dzielimy na wiele etap贸w i mniejszych zada艅, przydzielanych odpowiednim specjalistom. Dla ka偶dego z nas stworzenie strony internetowej to du偶e wyzwanie. My艣lisz, 偶e poradzisz sobie z tym w艂asnymi si艂ami? Powodzenia! Poni偶szy mini-poradnik na pewno Ci si臋 przyda. A przy okazji dowiesz si臋, jak wiele r贸偶nych element贸w sk艂adanie si臋 na projektowanie strony internetowej. Cz臋艣膰 z nich mo偶na wykona膰 og贸lnodost臋pnymi narz臋dziami. Inne wymagaj膮 du偶ej wiedzy oraz umiej臋tno艣ci stricte programistycznych.

Spis tre艣ci
  1. Stw贸rz stron臋 WWW, kt贸ra zdobywa Klient贸w
  2. Twoja firma, Ty decydujesz. Ka偶dy Klient naszej agencji otrzymuje indywidualne projekty stron internetowych do wyboru
  3. Chcesz wiedzie膰, za co p艂acisz? Dowiedz si臋, jak przebiega tworzenie stron internetowych
  4. Projektowanie stron internetowych w pigu艂ce. Co musisz wiedzie膰 jako Klient Afterweb?
    1. UX, Web Design i inne, przydatne poj臋cia
      1. Web Design

Projektowanie stron internetowych w pigu艂ce. Co musisz wiedzie膰 jako Klient Afterweb?

Za ka偶d膮 witryn膮, podobnie jak za mark膮, stoj膮 inne warto艣ci. Kierowana jest do r贸偶nych odbiorc贸w, posiadaj膮cych swoje przyzwyczajenia i preferencje. Tworzenie stron www nie mo偶e by膰 od nich ca艂kowicie oderwane. Dlatego w naszej agencji do projektowania witryn Klient贸w anga偶ujemy zesp贸艂 o r贸偶norodnych specjalno艣ciach. Ka偶dy ma swoj膮 rol臋 do odegrania, by finalny efekt spe艂nia艂 Twoje oczekiwania oraz potrzeby Twoich klient贸w.

UX, Web Design i inne, przydatne poj臋cia

Znajomo艣膰 fachowej terminologii pozwoli Ci zrozumie膰, co dok艂adnie dla Ciebie robimy. Wiele rzeczy, kt贸re dla odbiorcy wydaj膮 si臋 proste, w rzeczywisto艣ci wymagaj膮 wdro偶enia z艂o偶onych mechanizm贸w. Profesjonalne projektowanie stron nie pozwala na pomini臋cie cho膰by najbardziej niepozornej kwestii. Poni偶ej znajdziesz kr贸tkie om贸wienie podstawowych poj臋膰, od kt贸rych tak naprawd臋 zaczyna si臋 tworzenie strony www.

https://www.youtube.com/watch?v=gyGsPlt06bo

  • Web Design

    kompleksowe projektowanie stron internetowych jako ca艂o艣ci. Web designerzy uwzgl臋dniaj膮 kwestie dotycz膮ce u偶yteczno艣ci witryny, oczekiwa艅 jej odbiorc贸w, nawigacji, interaktywnych element贸w na stronie, szaty graficznej oraz zawarto艣ci. Nie ma zatem mowy o ograniczaniu si臋 tylko do wygl膮du. Nadrz臋dnym celem web designu聽jest przygotowanie bazy pod tworzenie stron internetowych, kt贸re b臋d膮 nie tylko 艂adne, ale te偶 funkcjonalne. Dobry projekt to podstawa, a im p贸藕niejszy etap, tym trudniej o wprowadzanie zasadniczych zmian.

  • Information Architecture

    czyli architektura informacji. Na tym etapie chodzi o dok艂adne rozplanowanie tre艣ci prezentowanych na stronie. Aby marka posiada艂a maksymalnie u偶yteczne strony internetowe projektowanie musi kierowa膰 si臋 dobrem odbiorcy. Przewidzie膰 jego intencje, aby umo偶liwi膰 sprawne odnalezienie poszukiwanej zawarto艣ci. Co to oznacza z punktu widzenia projektant贸w i programist贸w? Praca nad IA strony聽najcz臋艣ciej toczy si臋 jedn膮 z trzech podstawowych 艣cie偶ek:

    1. stworzenie dok艂adnej mapy witryny, z hierarchiczn膮 struktur膮 menu oraz podstron

    2. opracowanie makiety strony (tzw. wireframe’u) ze szczeg贸艂owym rozmieszczeniem blok贸w tekstu, grafik, przycisk贸w funkcyjnych itd.

    3. projektowanie strony internetowej przy wsp贸艂udziale przysz艂ych odbiorc贸w. Wybrane do test贸w osoby maj膮 proste zadanie: pogrupowa膰 karty z zapisanymi kategoriami informacji, zgodnie z w艂asnymi oczekiwaniami i logik膮. To metoda do艣膰 skuteczna, ale te偶 bardzo czasoch艂onna i do艣膰 ryzykowna.

  • User Interface

    interfejs strony internetowej, za pomoc膮 kt贸rego u偶ytkownik wchodzi z ni膮 w rozmaite interakcje. Tutaj zwracamy uwag臋 przede wszystkim na czytelno艣膰 UI, jego estetyk臋 oraz dost臋pne mo偶liwo艣ci. Ju偶 po pierwszym rzucie oka na stron臋 odbiorca powinien zorientowa膰 si臋 co, gdzie i w jaki spos贸b mo偶e na niej zrobi膰. Ze wzgl臋du na konieczno艣膰 zbudowania intuicyjnego interfejsu, w tworzenie stron internetowych anga偶uj膮 si臋 zar贸wno architekci informacji, jak te偶 specjali艣ci od funkcjonalno艣ci aplikacji oraz psychologicznego przetwarzania bod藕c贸w przez ludzi.Rozmieszczenie przycisk贸w na stronie internetowej wp艂ynie na to, czy interfejs przypadnie u偶ytkownikom do gustu

  • User Experience

    przekrojowe spojrzenie na wszystkie interakcje i do艣wiadczenia, jakie czekaj膮 na u偶ytkownika. Do UX聽zaliczamy m.in. nawigacj臋 na stronie, tre艣膰 i spos贸b jej prezentacji, walory wizualne witryny czy oferowane przez ni膮 opcje. Jako艣膰 user experience mo偶na zmierzy膰 z do艣膰 du偶膮 dok艂adno艣ci膮. Wsp贸艂czynnik odrzuce艅, czas sp臋dzany na poszczeg贸lnych podstronach, heatmapy czy wsp贸艂czynniki konwersji pokazuj膮 dok艂adnie, co zosta艂o dobrze opracowane, a gdzie podczas projektowania strony pope艂niono b艂臋dy wymagaj膮ce poprawy.

  • Responsywno艣膰

    okre艣lenie zapo偶yczone z psychologii. Responsywno艣膰 w web designie聽oznacza ono tworzenie stron www tak, by witryna dostosowywa艂a si臋 do dzia艂a艅 u偶ytkownika. Chodzi tu g艂贸wnie o wpasowanie zawarto艣ci w ekran, na kt贸rym ma by膰 wy艣wietlana. Bez wzgl臋du na przek膮tn膮 czy rozdzielczo艣膰, wszystkie elementy musz膮 by膰 tak samo dost臋pne. Stworzenie strony internetowej w spos贸b responsywny pozwala unikn膮膰 przygotowywania kilku r贸偶nych wersji witryny na desktopy i urz膮dzenia mobilne.

One-pager, landing page’e oraz klasyczne strony internetowe

Jedn膮 z pierwszych decyzji, jakie trzeba podj膮膰, jest wyb贸r rodzaju witryny www. To zale偶y przede wszystkim od tego, do czego ma taka strona s艂u偶y膰. Jedne schematy lepiej sprawdzaj膮 si臋 do pokazywania rozbudowanych tre艣ci 鈥 na przyk艂ad pe艂nego asortymentu produkt贸w i us艂ug 鈥 inne do skutecznego zach臋cania, by u偶ytkownicy wykonali okre艣lon膮 akcj臋. Na przyk艂ad zapisali si臋 na newsletter albo skorzystali z promocyjnej oferty. Pod tym wzgl臋dem, podczas tworzenia stron www istniej膮 3 g艂贸wne opcje do wyboru:

  1. Witryna typu one-page. Strona, kt贸ra ca艂膮 zawarto艣膰 prezentuje w jednej ods艂onie. Je偶eli one-pager posiada klasyczne menu nawigacyjne, klikni臋cie w okre艣lon膮 pozycj臋 nie spowoduje prze艂adowania strony w przegl膮darce, tylko przescrollowanie zawarto艣ci w d贸艂, do odpowiedniego miejsca. Jednostronic贸wki聽zwykle s艂u偶膮 jako prosta wizyt贸wka, czasami na ca艂ej domenie znajduje si臋 tylko jeden adres URL. Aczkolwiek mo偶liwe jest tworzenie stron internetowych typu one-page z blokami i nag艂贸wkami jako odpowiednikami tradycyjnych podstron.

  2. Landing page. Strona, kt贸ra jasno wskazuje na okre艣lon膮 czynno艣膰. Landing page ma raczej ma艂o rozbudowan膮 tre艣膰, za to mocno wyeksponowane funkcje interaktywne. Do tego stopnia, 偶e cz臋sto brakuje w nich podstawowego menu nawigacyjnego. U偶ytkownik natrafiaj膮cy na landing page’a albo zrobi to, o co jest proszony, albo wyjdzie z serwisu. Tym samym projektowanie stron www jako LP mocno zaw臋偶a ich mo偶liwo艣ci. Zauwa偶my, 偶e niekt贸re podstrony w klasycznych witrynach firmowych s膮 de facto landing page’ami, tylko wkomponowanymi w szablon wi臋kszej ca艂o艣ci.

  3. Strona o rozbudowanej strukturze. Najbardziej z艂o偶one, a przez to tak偶e wymagaj膮ce wi臋cej wysi艂ku podczas tworzenia. Jednak w zamian klasyczne witryny pozwalaj膮 tak偶e na wbudowanie w nie naprawd臋 ciekawych, czasami innowacyjnych funkcjonalno艣ci. To, jak b臋dzie przebiega艂o projektowanie strony internetowej od zera, zdeterminuje p贸藕niejszy wachlarz mo偶liwo艣ci. Je艣li planujesz co艣 specjalnego dla swoich odbiorc贸w, nawet na bli偶ej nieokre艣lon膮 przysz艂o艣膰, lepiej pomy艣l o tym ju偶 na samym pocz膮tku prac.

[cta_1 text=”Chcesz, by now膮 stron臋 www Twojej firmy tworzyli prawdziwi specjali艣ci?” btn=”Wy艣lij zapytanie ofertowe!”]

Wybierz cel. Od niego zale偶y p贸藕niejsze projektowanie strony internetowej

Ka偶da firmowa witryna musi wype艂nia膰 艣ci艣le okre艣lone zadania. W przeciwnym wypadku stanie si臋 ma艂o czytelna i zrozumia艂a dla Twoich potencjalnych klient贸w. Zakres mo偶liwych do spe艂nienia cel贸w dla strony www mo偶e wydawa膰 si臋 do艣膰 w膮ski. Najcz臋艣ciej s膮 to:

  • sprzeda偶 produktu/us艂ugi z oferty

  • pozostawienie danych kontaktowych przez u偶ytkownika

  • poprawa 艣wiadomo艣ci marki w艣r贸d odbiorc贸w

  • za艂o偶enie konta w prowadzonym serwisie

  • nawi膮zanie bezpo艣redniego kontaktu z potencjalnym klientem
  • 艣ci膮gni臋cie e-booka, katalogu lub innych materia艂贸w

  • zach臋cenie do wizyty w sklepie/salonie

  • zwi臋kszenie ruchu w kana艂ach spo艂eczno艣ciowych

Ka偶dy 鈥瀟arget鈥 z powy偶szej listy mo偶na zrealizowa膰 na wiele sposob贸w. I to te metody trzeba uwzgl臋dni膰, kiedy zaczyna si臋 projektowanie www pod konkretne cele. Wiele zale偶y od tego, w jakiej bran偶y dzia艂asz i jak pozyskujesz klient贸w. Nie oczekuj, 偶e ka偶de wej艣cie na stron臋 oznacza realn膮 szans臋 zawarcia transakcji 鈥 teraz lub wkr贸tce.

Podczas wyznaczania cel贸w, kt贸re zdeterminuj膮 stworzenie strony internetowej w wybranym kszta艂cie, warto korzysta膰 z metody SMART. To nic innego, jak sformu艂owanie d膮偶e艅 w precyzyjny spos贸b. To oznacza, 偶e cel firmowej witryny www musi by膰:

  • Szczeg贸艂owy 鈥 pos艂uguj si臋 konkretami, precyzyjnie zdefiniowanymi poj臋ciami i faktami, nie opiniami czy subiektywnymi wra偶eniami.

  • Mierzalny 鈥 staraj si臋 stawia膰 takie cele, kt贸re da si臋 kontrolowa膰 i wyrazi膰 wielko艣ciami liczbowymi.

  • Atrakcyjny 鈥 interesuj膮cy dla tych, od kt贸rych zale偶y jego osi膮gni臋cie. Czyli w tym przypadku odbiorc贸w z Twojej grupy docelowej.

  • Realistyczny 鈥 mierz si艂y na zamiary i rzetelnie oce艅 swoje mo偶liwo艣ci oraz zasoby, by oceni膰 czy dany cel faktycznie znajduj膮cy si臋 w Twoim zasi臋gu.

  • Terminowy 鈥 wyznacz sobie ramy czasowe na osi膮gni臋cie zak艂adanych zada艅

Znaj膮c podstawowe cele dla strony internetowej, 艂atwiej j膮 zaprojektowa膰 i stworzy膰 w odpowiedni spos贸b

Ostatni z wymienionych punkt贸w nie odnosi si臋 bezpo艣rednio do projektowania strony internetowej, a tego co stanie si臋 po jej uruchomieniu online. Spo艣r贸d 5 powy偶szych wymog贸w, dla nas kluczowy jest ten trzeci. Skoro w zamierzeniu to u偶ytkownik powinien co艣 zrobi膰, umiej臋tne tworzenie stron internetowych jest w stanie go do tego zach臋ci膰. Aby Tw贸j cel by艂 atrakcyjny dla internauty, musi on mie膰 z tego jak膮艣 korzy艣膰. Projekt graficzny ma tu drugorz臋dne znaczenie.

Kreacja persony. Jak ustali膰 grup臋 docelow膮 strony www?

Na witrynie ze sprecyzowanymi celami u偶ytkownik zazwyczaj dobrze wie, co i jak mo偶e wykona膰. Aby dowiedzie膰 si臋, co odbiorcy uznaj膮 za atrakcyjne, przed stworzeniem strony internetowej przeprowadzamy swego rodzaju profilowanie potencjalnego klienta. Kreujemy koncepcj臋 u偶ytkownika idealnego z punktu widzenia firmy, przewiduj膮c jego oczekiwania wzgl臋dem internetowej. A nast臋pnie dok艂adamy wszelkich stara艅, by projektowanie stron www uwzgl臋dni艂o potrzeby odbiorcy. Wszelkie informacje przydatne takiemu konsumentowi trzeba poda膰 jak na tacy, by nie mia艂 偶adnych k艂opot贸w z ich odnalezieniem.

Tworzenie persony pomaga spojrze膰 na odbiorc臋 jak cz艂owieka, a nie anonimowego internaut臋. Przy takim podej艣ciu zdecydowanie 艂atwiej wczu膰 si臋 w jego sytuacj臋, zrozumie膰 motywy, kt贸rymi si臋 kieruje. Taka hipotetyczna osoba sprawia, 偶e mo偶na spojrze膰 na stron臋 niejako z zewn膮trz, oczami u偶ytkownika. Persona pomaga m.in. w formu艂owaniu kr贸tkich, jasnych komunikat贸w. Im pro艣ciej wy艂o偶y si臋 pewne rzeczy, tym mniej p贸藕niej nieporozumie艅. I lepsza strona internetowa firmy, faktycznie pomagaj膮ca realizowa膰 cele.

Tworzenie strony internetowej z my艣l膮 o u偶ytkowniku

Kiedy dok艂adnie wiadomo, czemu ma s艂u偶y膰 nowa witryna i dla kogo jest tworzona, przyst臋pujemy do pracy 鈥瀦asadniczej鈥. Mamy jasn膮 wizj臋, wiadomo mniej wi臋cej, jakie tre艣ci b臋d膮 prezentowane – trzeba je logicznie posegregowa膰, stworzy膰 dla nich ramy z kategorii. Projektowanie stron internetowych to w pocz膮tkowych etapach g艂贸wnie porz膮dkowanie przysz艂ej zawarto艣ci. Czasami nadmiar wiadomo艣ci mo偶e by膰 jeszcze bardziej szkodliwy, ni偶 ich brak. U偶ytkownicy nie lubi膮 i nie chc膮 traci膰 czasu na d艂ugie poszukiwania tych rzeczy, kt贸rych w danym momencie najbardziej potrzebuj膮.

Ka偶dy odbiorca ma inne priorytety. Wykreowane persony pomagaj膮 je ustali膰, a w efekcie przystosowa膰 kszta艂t witryny do u偶ytkownika. Kluczowe informacje powinny trafi膰 na stron臋 g艂贸wn膮. Szczeg贸艂y mo偶na zachowa膰 dla tych, kt贸rzy faktycznie s膮 zainteresowani twoj膮 firm膮. Kolejn膮 z 偶elaznych zasad, jakimi rz膮dzi si臋 tworzenie stron www, jest zachowanie hierarchii podawanych wiadomo艣ci w sposobie ich prezentowania. Czyli najwa偶niejsze rzeczy znajduj膮 si臋 na g贸rze, na pocz膮tku ka偶dej podstrony. Taki uk艂ad sprzyja pozyskiwaniu uwagi i zainteresowania ze strony u偶ytkownika.

Sk膮d czerpa膰 inspiracje projektowe?

Jak si臋 wzorowa膰, to na najlepszych. Przyst臋puj膮c do projektowania strony internetowej zawsze warto rzuci膰 okiem na witryny bran偶owej konkurencji. Oczywi艣cie nie po to, aby kopiowa膰 pewne rozwi膮zania na 偶ywca, tylko stworzy膰 ich ulepszone wersje. Przegl膮daj膮c cudz膮 witryn臋 czujesz si臋 podobnie jak typowy odbiorca 鈥 szybciej dostrzegasz mankamenty. A tak偶e kwestie, kt贸re zosta艂y faktycznie dobrze dopracowane.

Layout i pozosta艂e elementy graficzne

Niejednokrotnie projektowanie stron internetowych zaczynamy od wst臋pnych, r臋cznych szkic贸w na kartce papieru. Przechodzimy od og贸艂u do szczeg贸艂u, rozwa偶aj膮c r贸偶ne warianty i kreujemy sp贸jn膮 warstw臋 wizualn膮. Dobieramy mi臋dzy innymi:

  • kolorystyk臋

  • kroje czcionek

  • wielko艣膰 przycisk贸w na stronie

  • charakter i rozmiar zdj臋膰

  • stylistyk臋 infografik, wykres贸w oraz ikon

  • szeroko艣膰 wierszy i interlini臋

https://www.youtube.com/watch?v=qm0IfG1GyZU

Co jest wa偶niejsze: przejrzysto艣膰 czy subiektywnie pojmowane pi臋kno? W Afterweb zdecydowanie stawiamy na to pierwsze. Co nie znaczy 偶e ca艂kowicie zaniedbujemy sprawy dotycz膮ce estetyki. Teoretycznie ka偶dy ma inny gust, ale w praktyce tworzenie stron internetowych bazuje na wielokrotnie sprawdzonych rozwi膮zaniach. Projekty, jakie realizowali艣my dla r贸偶nych firm mia艂y ca艂kiem sporo punkt贸w wsp贸lnych. Niekt贸re rzeczy s膮 uniwersalne, na przyk艂ad:

  1. uk艂ad i struktura menu (strona g艂贸wna, podstrony ofertowe, cennik, dane kontaktowe, referencje itd.)

  2. optymalna rozdzielczo艣膰 grafik

  3. dost臋pno艣膰 witryny dla os贸b z niepe艂nosprawno艣ciami

  4. minimalizm w prezentowaniu informacji u偶ytkownikowi

  5. spos贸b komunikacji ewentualnych b艂臋d贸w w czytelny spos贸b

  6. stonowana kolorystyka w mniejszym stopniu m臋czy wzrok

Identyfikacja wizualna marki

Brand funkcjonuj膮cy w 艣wiadomo艣ci odbiorc贸w ma kilka cech, kt贸re wyr贸偶niaj膮 go na tle konkurencji. Wszelkie przewagi czy znaki charakterystyczne nale偶y konsekwentnie komunikowa膰, aby wywo艂ywa膰 po偶膮dane skojarzenia w艣r贸d odbiorc贸w. Je偶eli marka posiada ju偶 ugruntowan膮 to偶samo艣膰, osoby odpowiedzialne za tworzenie stron www koniecznie musz膮 j膮 uwzgl臋dni膰. Finalna strona internetowa ma si臋 podoba膰 nie Tobie, tylko internautom, kt贸rzy mog膮c sta膰 si臋 klientami Twojej firmy. Marka, kt贸ra daje po sobie pozna膰, 偶e posiada specyficzne warto艣ci i jako艣ci, automatycznie budzi wi臋ksze zaufanie. A to wp艂ywa na p贸藕niejsze decyzje zakupowe konsument贸w.

Mapa strony. Podzia艂 informacji na kategorie, czytelna nawigacja

Zawarto艣膰 witryny www ma by膰 przede wszystkim czytelna i 艂atwa do odnalezienia przez u偶ytkownik贸w. R贸wnie偶 tych, kt贸rzy na Twoj膮 stron臋 internetow膮 trafi膮 po raz pierwszy w 偶yciu. W tworzeniu struktury kolejny raz sprawdza si臋 podej艣cie, by najpierw prezentowa膰 najszersze zbiory, a potem tworz膮ce je grupy i podgrupy. Menu nawigacyjne strony internetowej pe艂ni funkcj臋 spisu tre艣ci, jakie na ni膮 trafi艂y. Mapa witryny, jaka powstaje podczas projektowania firmowego serwisu www, najcz臋艣ciej przybiera form臋 drzewka. Taki wygl膮d dok艂adnie pokazuje hierarchi臋 oraz pozosta艂e zale偶no艣ci pomi臋dzy kategoriami i sekcjami. Na pewnym etapie tworzenia strony internetowej konieczne jest tak偶e przygotowanie specjalnej wersji mapy strony dla robot贸w wyszukiwarki, w formie pliku XML.

Elementy strony kluczowe dla odbiorcy

Internauta, kt贸ry wyrobi艂 sobie pewne nawyki w poruszaniu po internecie. Odbiorcy cz臋sto nie zapoznaj膮 si臋 z ca艂膮 zawarto艣ci膮, z g贸ry na d贸艂 oraz wzd艂u偶 i wszerz, tylko szybko j膮 przewija. Chce konkret贸w, a nie ozdobnik贸w 鈥 to profesjonalne projektowanie stron dba o to, by kluczowe informacje by艂y doskonale widoczne oraz zrozumia艂e. Kt贸re cz臋艣ci witryny www maj膮 najwi臋ksze znaczenie w oczach statystycznego u偶ytkownika?

  • Strona g艂贸wna. Musi zawiera膰 podstawowe informacje oraz odno艣niki, by b艂yskawicznie 鈥 najlepiej po maksymalnie jednym klikni臋ciu 鈥 u偶ytkownik dotar艂 od poszukiwanej zawarto艣ci.

  • Menu i pozosta艂e elementy nawigacyjne. Im bardziej banalne nazewnictwo poszczeg贸lnych sekcji i kategorii, tym lepiej zrozumia艂a ca艂o艣膰 dla odbiorcy.

  • Content na wysokim poziomie merytorycznym.

  • Linki wewn臋trzne w tre艣ci. Hiper艂膮cza w tek艣cie pozwalaj膮 p艂ynnie przechodzi膰 do kolejnych podstron. Tych, kt贸re rozszerza膰 pewne tematy czy kwestie, jakie w danej sekcji niekoniecznie s膮 najwa偶niejsze, a mog膮 okaza膰 si臋 istotne dla odbiorcy.

  • Mo偶liwo艣膰 nawi膮zania bardziej bezpo艣redniego kontaktu.

  • Stopka. Cz臋sto pe艂ni niezwykle odpowiedzialn膮 funkcj臋 drugiego menu. Dzi臋ki stopce mo偶na ponownie zwr贸ci膰 uwag臋 u偶ytkownika na informacje i tre艣ci, kt贸re wcze艣niej z jakiego艣 powodu mu umkn臋艂y.

Budowa menu g艂贸wnego

G艂贸wny element UI oraz jeden z najwa偶niejszych sk艂adnik贸w UX. Je偶eli tworzenie strony www przebiega zgodnie z najlepszymi praktykami web designu, projekt podstron oraz nawigacji istnieje ju偶 pod postaci膮 mapy ca艂ego serwisu. Menu g艂贸wne jest jak przewodnik po witrynie, dost臋pny na ka偶de zawo艂anie. O ile specjali艣ci, kt贸rym powierzono zaprojektowanie i stworzenie strony internetowej doskonale znaj膮 jej budow臋, tak u偶ytkownik nie ma tej wiedzy.

Stworzenie strony internetowej z intuicyjnym menu g艂贸wnym wymaga du偶ego wyczucia i ostro偶no艣ci. Jeden nierozwa偶nie umieszczony element mo偶e zepsu膰 ca艂y efekt

Menu g艂贸wne musi by膰 jasne dla ka偶dego. Nawet dla osoby, kt贸ra nie pos艂uguje si臋 偶argonem Twojej bran偶y. Im wy偶ej dana kategoria w hierarchii, tym prostszych sformu艂owa艅 nale偶y u偶ywa膰. Specjalistyczne okre艣lenia lepiej zawrze膰 nieco g艂臋biej, kiedy wiadomo 偶e odbiorca faktycznie wie, gdzie si臋 znajduje i jakiej tre艣ci si臋 spodziewa.

Formatowanie tre艣ci na stronie

Wygl膮d tekst贸w i pozosta艂ego contentu decyduje o tym, jakie pierwsze wra偶enie odniesie u偶ytkownik. A zbita masa liter, na dodatek w niewielkim rozmiarze, najzwyczajniej w 艣wiecie odrzuca. Skoro odbiorcy najpierw 鈥瀞kanuj膮 wzrokiem鈥 strony internetowe tworzenie i prezentowanie ich zawarto艣ci mu odpowiada膰 ich przyzwyczajeniom. Zr贸偶nicowane formatowanie pomaga w odszukaniu kluczowych fragment贸w, a przeplatanie tekstu zdj臋ciami, ilustracjami, filmami czy infografikami pomaga czytelnikowi odetchn膮膰. Na co jeszcze trzeba zwr贸ci膰 uwag臋, by projektowanie stron internetowych pozwoli艂o zwi臋kszy膰 przejrzysto艣膰 tre艣ci?

  • Rozmiar tekstu, nazywany te偶 stopniem pisma. Du偶e litery s膮 wyra藕niejsze, zw艂aszcza gdy ekran znajduje si臋 dalej od twarzy odbiorcy. Oczywi艣cie nie mo偶na przesadzi膰 w drug膮 stron臋.

  • Szeroko艣膰 wiersza. Taka, by nie wymusza艂a obracania g艂ow膮 podczas czytania jednej linijki. Niekt贸rzy web designerzy twierdz膮, 偶e optymalna warto艣膰 to 80 pikseli w jednym wierszu.

  • Interlini臋, czyli odst臋py mi臋dzy wierszami. Brak odpowiedniej przestrzeni pomi臋dzy linijkami sprawia, 偶e kolejne wiersze zlewaj膮 si臋 w jedn膮 ca艂o艣膰 i 艂atwo straci膰 w膮tek.

  • Jedn膮 kolumn臋 tekstu. Uk艂ad znany z papierowych gazet kompletnie nie sprawdza si臋 w internecie. Ka偶da dodatkowa kolumna tylko niepotrzebnie rozprasza czytelnika.

  • Nag艂贸wki. Dzi臋ki nim tekst jest bardziej uporz膮dkowany. Dziel膮c tre艣膰 na mini-rozdzia艂y trzeba pami臋ta膰, by ka偶dy nag艂贸wek聽zapowiada艂 tre艣膰 umieszczon膮 poni偶ej.

  • Wyr贸偶niki tekstu, takie jak pogrubienia, podkre艣lenia oraz pochylenia. W ten spos贸b nale偶y oznacza膰 kr贸tkie wycinki, przekazuj膮ce wyj膮tkowo wa偶ne informacje. Wyr贸偶nia膰 trzeba takie fragmenty, kt贸re maj膮 sens r贸wnie偶 wyrwane z kontekstu zdania.

  • Wypunktowania i numerowane listy. S膮 zdecydowanie bardziej czytelne w odbiorze, ni偶 wyliczanki ci膮gn膮ce si臋 przez kilka wierszy.

Szczeg贸艂y na temat oferty

W zamierzeniu podstrona ofertowa ma przyci膮ga膰 najwi臋kszy ruch. To tutaj konsument zdobywa informacje, kt贸re maj膮 sk艂oni膰 go do podj臋cia decyzji zakupowej. Albo skonwertowania w inny spos贸b. Tworzenie stron internetowych wy艂膮cznie wok贸艂 oferty by艂oby fataln膮 decyzj膮. U偶ytkownicy potrzebuj膮 r贸wnie偶 innych informacji, a ca艂y serwis www musi zachowa膰 sp贸jno艣膰. Bardzo cz臋sto natarczywe zach臋ty do zakupu/kontaktu przynosz膮 efekt odwrotny od zamierzonego.

W praktyce najlepiej sprawdza si臋 tworzenie stron internetowych z perspektywy konsument贸w, kt贸rzy byliby zainteresowani skorzystaniem z przedstawianej im oferty

Poganianie do zamkni臋cia sprzeda偶y ma niewielkie szanse powodzenia. 艢rednio internauta ogl膮da stron臋 z ofert膮 4 razy, zanim wykona wi膮偶膮c膮 akcj臋. Profesjonalne tworzenie stron www z ofertami wykorzystuje ten fakt na korzy艣膰 firmy, kt贸ra prezentuje swoj膮 propozycj臋. Dzi臋ki temu odbiorca podczas ka偶dej kolejnej sesji mo偶e dostrzec nowe, realne korzy艣ci. Jakie cechy posiada dobrze konwertuj膮ca strona ofertowa?

  1. Ma przejrzysty uk艂ad i atrakcyjnie zaprezentowan膮 zawarto艣膰.

  2. U艂atwia podj臋cie odpowiednich akcji. Poszczeg贸lne przyciski nie powielaj膮 swoich funkcji, posiadaj膮 zrozumia艂e nazwy i opisy.

  3. Pomaga w pozyskaniu dodatkowych informacji. Na przyk艂ad w sytuacji, kiedy cena ustalana jest indywidualnie, dobrze zaprojektowana strona z ofert膮 komunikuje to w wyra藕ny spos贸b.

  4. Oddziela poszczeg贸lne akcje od siebie. Nachodz膮ce na siebie przyciski czy trudno艣ci w dostrze偶eniu granic aktywnego obszaru tylko utrudnia 偶ycie u偶ytkownikowi.

  5. Pozwala zapozna膰 si臋 zar贸wno ze wszystkimi propozycjami, jak i pojedynczymi punktami z oferty.

  6. Przedstawia zalety firmy i kreuje jej wizerunek w takim samym stopniu, co opisuje przysz艂e korzy艣ci dla klienta.

  7. Umo偶liwia skoncentrowanie si臋 na tym, co najwa偶niejsze. Stron臋 ofertow膮 nale偶y pozbawi膰 wszelkich rozpraszaczy oraz niepotrzebnie rozbudowanych opis贸w tekstowych.

Interakcje z klientem przez stron臋 internetow膮

U偶ytkownicy nie lubi膮, kiedy mog膮 by膰 tylko biernymi odbiorcami tre艣ci. Zach臋canymi do konwersji 鈥 ich opinie musz膮 by膰 dla Ciebie wa偶ne, prawda? W takim razie daj im mo偶liwo艣膰 skontaktowania si臋 z tob膮. Istnieje mn贸stwo r贸偶nych dr贸g, kt贸rymi mo偶esz zbiera膰 wszelkiego rodzaju informacje zwrotne. Niekt贸re wymagaj膮 modyfikacji kodu witryny internetowej. Profesjonalne projektowanie stron www bierze pod uwag臋 tak膮 mo偶liwo艣膰 od samego pocz膮tku. Kt贸re kana艂y komunikacji ciesz膮 si臋 najwi臋ksz膮 popularno艣ci膮?

Podczas tworzenia strony internetowej nale偶y dok艂adnie sprawdzi膰, czy wszystkie elementy interaktywne i pomagaj膮ce w nawi膮zaniu kontaktu dzia艂aj膮 poprawnie

  • E-mail

    wys艂anie wiadomo艣ci na podany adres nikomu nie powinno sprawi膰 wi臋kszych trudno艣ci. S膮 jednak sposoby, kt贸re mog膮 tak膮 czynno艣膰 u偶ytkownikowi u艂atwi膰 i przyspieszy膰. Naci艣ni臋cie/klikni臋cie danych e-mailowych powinno natychmiast otworzy膰 okno wys艂ania wiadomo艣ci. Czasami z kr贸tk膮, ustawion膮 ju偶 domy艣lnie tre艣ci膮. Wtedy internaucie pozostaje tylko u偶ycie przycisku 鈥濿y艣lij鈥. Podaj膮c e-maile os贸b kontaktowych warto zamie艣ci膰 jeszcze ich imiona, nazwiska, a tak偶e zdj臋cia. Odbiorca wie, 偶e jego wiadomo艣膰 trafi do konkretnego pracownika, a nie bezdusznego systemu.

  • Formularze z zapytaniami

    sporo firm ma rozbudowan膮 ofert臋, z indywidualnie ustalanymi cenami. Trudno oczekiwa膰, 偶e potencjalny klient b臋dzie w艂asnymi s艂owami opisywa艂 wszystkie kwestie. Mo偶e nie mie膰 艣wiadomo艣ci, od czego zale偶膮 ostateczne koszty. Formularze z checkboxami oraz ograniczon膮 list膮 opcji do wyboru pomog膮 mu doprecyzowa膰 swoje oczekiwania i sytuacj臋. Aby wszystko dzia艂a艂o prawid艂owo, o zaprogramowaniu takiej opcji trzeba pomy艣le膰 na wczesnym etapie tworzenia strony internetowej.

  • Live chat

    rozmowa na 偶ywo. Zwykle mo偶liwa tylko w okre艣lonych godzinach, za to zapewniaj膮ca natychmiastowy feedback. Rozwijane s膮 r贸wnie偶 chaty, w kt贸rych pierwszy kontakt z u偶ytkownikiem nale偶y do chatbota. Ba, w sieci s膮 i takie narz臋dzia, kt贸re pozwalaj膮 podgl膮da膰 na 偶ywo, co pisze odbiorca na stronie. Jeszcze przed naci艣ni臋ciem ENTER. Etycznie mocno dyskusyjne, z pewno艣ci膮 warto艣ciowe dla pe艂nego poznania intencji potencjalnego klienta. Live chaty bazuj膮 na wiadomo艣ciach pisemnych, ale coraz wi臋cej narz臋dzi dodaje opcj臋 wideokonferencji.Umo偶liwienie rozm贸w online przez stron臋 internetow膮 zwykle oznacza konieczno艣膰 integracji zewn臋trznych narz臋dzi w procesie tworzenia witryny www

  • Po艂膮czenia telefoniczne

    lubiane przez u偶ytkownik贸w urz膮dze艅 mobilnych. Po co czyta膰 i przewija膰 ekran w niesko艅czono艣膰, skoro mo偶na zadzwoni膰 albo zostawi膰 sw贸j numer i zaczeka膰 na kontakt? Je艣li chodzi o projektowanie strony internetowej pod k膮tem nawi膮zywania po艂膮cze艅 telefonicznych, dominuj膮 2 sposoby. I warto stosowa膰 je jednocze艣nie:

    1. osadzi膰 odpowiedni膮 funkcj臋 na numerach kontaktowych wsz臋dzie, gdzie zosta艂y umieszczone stronie,

    2. stworzy膰 interaktywny przycisk wywo艂uj膮cy po艂膮czenie, kt贸ry by艂by dost臋pny 鈥瀙od palcem鈥 w ka偶dej chwili. Jednocze艣nie nie mo偶e on zas艂ania膰 tre艣ci czy utrudnia膰 nawigowania po menu.

  • Dane adresowe

    ulica, numer budynku i lokalu, kod pocztowy oraz pe艂na nazwa miejscowo艣ci. Przecie偶 czasami bez spotkania oko w oko z klientem si臋 nie obejdzie. Obok danych adresowych koniecznie trzeba zamie艣ci膰 map臋, kt贸ra automatycznie wytyczy optymaln膮 tras臋 od miejsca wskazanego przez u偶ytkownika do Twojej siedziby albo sklepu. Stosown膮 funkcj臋 oferuje darmowa us艂uga Google Moja Firma, a profesjonalne projektowanie stron internetowych pomo偶e Ci umie艣ci膰 j膮 w najlepszym mo偶liwym miejscu.

  • Odno艣niki do portali spo艂eczno艣ciowych

    Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Twitter, LinkedIn. Tak mog艂oby wygl膮da膰 TOP 6 najwa偶niejszych social medi贸w w po艂owie 2021 roku. Nie jest jednak powiedziane, 偶e identyczny rozk艂ad si艂 b臋dzie obowi膮zywa艂 za 3 miesi膮ce albo 3 lata. Bez wzgl臋du na to, kt贸re portale s膮 w danej chwili na szczycie, warto po艂膮czy膰 firmowe profile ze stron膮 internetow膮. Obustronnie, kieruj膮c ruch z 鈥瀞ociali鈥 na witryn臋 i zach臋caj膮c u偶ytkownik贸w, by do艂膮czyli do spo艂eczno艣ci marki w sieci. Nowoczesne tworzenie stron internetowych zak艂ada umieszczanie stosownych przycisk贸w w stopce. Niekt贸rzy umieszczaj膮 je r贸wnie偶 z boku, zwykle po prawej. Buttony boczne cz臋sto pod膮偶aj膮 za u偶ytkownikiem, a po najechaniu kursorem rozwijaj膮 podgl膮d profilu. Zaprojektowanie strony w ten spos贸b wi膮偶e si臋 z ryzykiem, 偶e social media odwr贸c膮 uwag臋 od g艂贸wnej tre艣ci. Wobec tego radzimy naszym Klientom, by linki spo艂eczno艣ciowe umieszcza膰 wy艂膮cznie w stopce 鈥 u偶ytkownicy odwiedzaj膮cy profil marki bardzo rzadko powracaj膮 potem na stron臋 internetow膮 firmy.

Ochrona danych i budowanie zaufania

Prywatno艣膰 w sieci budzi du偶e emocje. Firmy chc膮 gromadzi膰 informacje, by potem wykorzystywa膰 je do ulepszania oferty, poprawiania stron internetowych czy marketingu bezpo艣redniego. Cz臋艣膰 u偶ytkownik贸w chcia艂aby ca艂kowitej anonimowo艣ci, co wydaje si臋 totaln膮 abstrakcj膮. Pojawiaj膮 si臋 te偶 odg贸rne regulacje, 偶eby wspomnie膰 tylko o RODO i jego kolejnych wariacjach. Musimy wzi膮膰 to wszystko pod uwag臋 podczas tworzenia strony internetowej.

https://www.youtube.com/watch?v=J6BZ9IQELNA

Kt贸re kwestie zwi膮zane z bezpiecze艅stwem i firmow膮 witryn膮 licz膮 si臋 najbardziej?

  • Spe艂nienie obowi膮zku informacyjnego o gromadzeniu i przetwarzaniu danych

  • Stworzenie przejrzystej, zrozumia艂ej dla odbiorcy polityki prywatno艣ci
  • Poprawne wykorzystanie wszystkich rodzaj贸w plik贸w cookies

  • Umo偶liwienie skutecznego sprzeciwu wobec gromadzenia i przetwarzania danych

  • Wdro偶enie technicznych i organizacyjnych procedur bezpiecze艅stwa

  • Szyfrowane po艂膮czenia, chroni膮ce przed przej臋ciem informacji przesy艂anych pomi臋dzy u偶ytkownikiem a stron膮

Stopka na stronie internetowej

Znajduje si臋 na samym dole, co mog艂oby sugerowa膰 najwy偶ej pi臋ciorz臋dne znaczenie. W rzeczywisto艣ci trudno przeceni膰 funkcje, jakie mo偶na przypisa膰 stopce. Dla u偶ytkownika bywa r贸wnie istotna, co g贸rne menu g艂贸wne. Tworzenie stron internetowych w kompleksowy spos贸b niejako wymusza, by po艣wi臋ci膰 stopce nale偶yt膮 uwag臋. Zakres mo偶liwo艣ci jest bardzo du偶y, zacznijmy od element贸w absolutnie obowi膮zkowych.

W stopce strony www koniecznie musz膮 si臋 znale藕膰:

  • podstawowe dane kontaktowe do firmy

  • kr贸tki opis firmy i jej dzia艂alno艣ci

  • map臋 strony z odno艣nikami do najwa偶niejszych podstron

  • odno艣nik do polityki prywatno艣ci

  • logo i inne elementy identyfikacji brandu

  • map臋 dojazdu do firmy

  • linki do profili marki w mediach spo艂eczno艣ciowych

Reszta zale偶y od tego, jakie funkcje oferujesz na swojej witrynie internetowej oraz jak膮 dzia艂alno艣膰 prowadzisz. Bardzo dobrym pomys艂em jest uwzgl臋dnienie godzin otwarcia lokalu oraz katalog贸w z ofert膮 do pobrania. Generalna zasada pozostaje niezmienna: u偶ytkownik natrafia na stopk臋 dopiero w momencie, kiedy zapozna艂 si臋 ju偶 z g艂贸wn膮 tre艣ci膮. Czasami projektowanie stron www to sztuka wyboru 鈥 selekcja informacji do dolnej sekcji witryny potrafi zaj膮膰 sporo czasu. Prze艂adowanie stopki r贸偶nymi odno艣nikami pozbawi艂oby j膮 znacznej cz臋艣ci potencja艂u przyci膮gania uwagi.

Testowanie r贸偶nych projekt贸w strony internetowej

W tworzeniu witryn www kierujemy si臋 potrzebami u偶ytkownik贸w. Jednak nawet najbardziej pog艂臋bione ankiety s膮 przecie偶 zbiorem deklaracji 鈥 nie oddadz膮 w ca艂o艣ci tego, jak internauci zachowuj膮 si臋 w rzeczywisto艣ci. Czasami trzeba przerwa膰 projektowanie strony internetowej i wr贸ci膰 do rzeczy, kt贸re wydawa艂y si臋 bez zarzutu. Pami臋tajmy, 偶e sprawdzanie pewnych element贸w oddzielnie mo偶e da膰 inne rezultaty, ni偶 po osadzeniu ich w ca艂o艣ci! Jakie metody testowania s膮 przydatne przy tworzeniu strony internetowej?

  1. Ogl膮danie strony na r贸偶nych konfiguracjach sprz臋towych

    Czasami zdarza si臋 tak, 偶e witryna www prezentuje si臋 i dzia艂a rewelacyjnie tylko na cz臋艣ci urz膮dze艅. A u偶ytkownicy korzystaj膮cy z innych monitor贸w, tablet贸w, smartfon贸w, przegl膮darek czy system贸w operacyjnych zmagaj膮 si臋 z uci膮偶liwymi problemami. Czy op艂aca si臋 stworzenie strony internetowej stricte pod najcz臋艣ciej u偶ywane konfiguracje, bez przejmowania si臋 odbiorcami, kt贸rzy wedle statystyk stanowiliby niewielki u艂amek wszystkich u偶ytkownik贸w? W Afterweb wychodzimy z za艂o偶enia, 偶e nale偶y dotrze膰 do KA呕DEGO w grupie docelowej. Warto w艂o偶y膰 wi臋cej wysi艂ku w projektowanie i kodowanie stron, by te funkcjonowa艂y idealnie bez wzgl臋du na to, jaki sprz臋t czy system lubi膮 internauci.

  2. Zbieranie cudzych opinii

    Nawet je艣li Twoim zdaniem nowa wersja firmowej witryny www to 贸smy cud 艣wiata, ostateczna ocena nale偶y do odbiorc贸w. A czasami trudno 鈥瀢yj艣膰 z siebie鈥, stan膮膰 obok i spojrze膰 na swoje dzie艂o ch艂odnym, krytycznym okiem. Dlatego warto poprosi膰 o ocen臋 znajomych, wsp贸艂pracownik贸w, by膰 mo偶e grono sta艂ych klient贸w uczestnicz膮cych w programach lojalno艣ciowych. Wszystkich, kt贸rzy nie b臋d膮 mieli obaw przed szczerym wyra偶eniem swojego zdania. Pytania powinny dotyczy膰 zar贸wno wra偶e艅 estetycznych, jak te偶 samych funkcjonalno艣ci strony internetowej. I jeszcze jedna uwaga: w pewnych okoliczno艣ciach lepiej kontynuowa膰 tworzenie stron internetowych po swojemu. Przyzwyczajenie jest drug膮 natur膮 cz艂owieka, przez co pierwsze reakcje na zmiany bywaj膮 w wi臋kszo艣ci negatywne. Odbiorcy dopiero z czasem doceni膮 to, co oferuje im zupe艂nie nowa strona internetowa ich ulubionej marki.

  3. Weryfikacja specjalistycznymi narz臋dziami

    Istnieje mn贸stwo program贸w, kt贸re pozwalaj膮 zmierzy膰 r贸偶ne aspekty funkcjonowania serwisu www. Zar贸wno darmowych, jak i posiadaj膮cych p艂atne, bardziej rozbudowane wersje. Dzi臋ki nim profesjonalne projektowanie stron internetowych przebiega zdecydowanie sprawniej. Specjalistyczne narz臋dzia testuj膮 witryny pod k膮tem m.in. szybko艣ci dzia艂ania, poprawno艣ci kodu, struktury link贸w wewn臋trznych czy w poszukiwaniu rozmaitych b艂臋d贸w.

  4. Testy A-B

    Polegaj膮 na wy艣wietlaniu u偶ytkownikom dw贸ch nieco innych wersji strony www. Teoretycznie ta, kt贸ra osi膮ga lepsze wyniki i wydatniej pomaga zrealizowa膰 cel, powinna pozosta膰 na sta艂e. Aczkolwiek nie spos贸b sprawdzi膰, jak dana osoba zareagowa艂aby na wariant, kt贸rego nie mia艂a okazji zobaczy膰. Wa偶ne, aby podczas test贸w A-B聽sprawdza膰 tylko jeden element.

CMS do zarz膮dzania tre艣ci膮 na stronie. Silnik determinuje wygl膮d i funkcjonalno艣ci witryny

Pr臋dzej czy p贸藕niej projektowanie strony internetowej dobiegnie ko艅ca. Kolejnym etapem b臋dzie zatem wdro偶enie wszystkich przyj臋tych za艂o偶e艅 oraz planowanych funkcjonalno艣ci. Nie ma si臋 co 艂udzi膰: samodzielne zakodowanie ca艂o艣ci stanowi niezwykle wymagaj膮ce, kosztowne, a przede wszystkim czasoch艂onne wyzwanie. A ma艂o kto chce czeka膰 kolejne tygodnie albo miesi膮ce, zanim nowa witryna stanie si臋 dost臋pna online.

W projektach realizowanych przez Afterweb w zasadzie zawsze wykorzystujemy gotowe systemy zarz膮dzania tre艣ci膮 (ang. content management system), razem z dodatkami zapewniaj膮cymi potrzebne opcje. Dobry CMS sprawia, 偶e tworzenie strony www i p贸藕niejsze dodawanie nowych tre艣ci zdecydowanie przyspieszaj膮. A Klient mo偶e w pe艂ni samodzielnie zarz膮dza膰 swoim serwisem, nawet je偶eli nie ma w tym absolutnie 偶adnego do艣wiadczenia.

WordPress i d艂ugo nic. Najlepsz膮 podstaw膮 pod projektowanie stron www jest platforma blogowa

Spo艣r贸d wszystkich darmowych CMS-贸w na rynku, cieszy si臋 on zdecydowanie najwi臋ksz膮 popularno艣ci膮. Wedle r贸偶nych szacunk贸w, na WordPressie bazuje ju偶 41% WSZYSTKICH serwis贸w funkcjonuj膮cych w sieci. A jeszcze w 2017 roku by艂o to 24%. Na stworzenie strony internetowej na bazie WordPressa decyduje si臋 ponad po艂owa web designer贸w, kt贸rzy zak艂adaj膮 u偶ycie zewn臋trznego CMS-a. Jakie s膮 jego najwi臋ksze zalety? Naszym zdaniem WordPress wyr贸偶nia si臋 przede wszystkim:

  • prost膮 obs艂ug膮, kt贸ra nawet pocz膮tkuj膮cym nie sprawi wi臋kszych problem贸w

  • szybk膮 konfiguracj膮 na serwerze, zajmuj膮c膮 5, maksymalnie 15 minut

  • liczb膮 funkcjonalnych dodatk贸w 鈥 w 艣rodowisku WordPressa聽nazywanych wtyczkami 鈥 kt贸ra przekroczy艂a ju偶 58 tysi臋cy

  • wysok膮 dost臋pno艣ci膮 darmowych i p艂atnych szablon贸w

  • 艂atwo艣ci膮 przystosowania posiadanego motywu graficznego do w艂asnych, indywidualnych potrzeb

Nie zapominamy o SEO. Projektowanie stron internetowych z my艣l膮 o ich pozycjonowaniu

Tworzenie strony internetowej pod wymogi wyszukiwarki wymusza zastosowanie konkretnych rozwi膮za艅 projektowych

Posiadanie eleganckiej, nowoczesnej witryny to jeszcze nie sukces. Trzeba zadba膰 o to, by dotrze膰 z ni膮 do odpowiednich odbiorc贸w oraz da膰 im stosowne powody, by si臋 z ni膮 dok艂adnie zapozna膰. Trudno zatem wyobrazi膰 sobie tworzenie stron internetowych w ca艂kowitym oderwaniu od optymalizacji pod wyszukiwark臋 Google. Decyzje podejmowane na etapie projektowania i wype艂niania strony podstawow膮 zawarto艣ci膮 mocno wp艂yn膮 na to, z jakiego punktu firma przyst膮pi do wy艣cigu o zainteresowanie klient贸w w sieci. W ko艅cu pozycjonowanie stron to nieustanna rywalizacja, w kt贸rej ka偶da przewaga jest na wag臋 z艂ota! Chc膮c uwzgl臋dni膰 najlepsze standardy SEO w tworzeniu witryny www, koncentrujemy si臋 na nast臋puj膮cych kwestiach.

Dob贸r s艂贸w kluczowych

Roboty Google analizuj膮 przede wszystkim tre艣ci tekstowe. Ka偶dy u偶ytkownik wysy艂aj膮cy zapytanie widzi ranking u艂o偶ony pod jego indywidualne potrzeby i prawdopodobne intencje. Chc膮c znale藕膰 si臋 na szczycie wynik贸w trzeba wiedzie膰, jak z wyszukiwarki korzystaj膮 internauci. Konieczna do tego b臋dzie profesjonalna analiza s艂贸w kluczowych 鈥 od jej rezultat贸w zale偶y to, jakiego rodzaju tre艣ci powinny trafi膰 na witryn臋 internetow膮. Tworzenie stron www bez pomys艂u na to, pod kt贸re frazy maj膮 by膰 pozycjonowane, by艂oby marnotrawieniem czasu i pieni臋dzy. Wybrane s艂owa kluczowe decyduj膮 mi臋dzy innymi o tym, jak b臋d膮 tworzone adresy URL. To nie mog膮 by膰 przypadkowe ci膮gi znak贸w, tylko wyrazy nawi膮zuj膮ce do zawarto艣ci podstrony.

Optymalizacja pod wymogi Google

Firma odpowiedzialna za najpopularniejsz膮 wyszukiwark臋 internetow膮 na 艣wiecie ma ca艂kiem konkretne oczekiwania wzgl臋dem indeksowanych witryn. Opisuje je w zbiorze wskaz贸wek dla webmaster贸w 鈥 rzecz jasna 贸w 鈥瀙odr臋cznik鈥 przybli偶a tylko podstawowe kwestie. To, jak dok艂adnie dzia艂aj膮 algorytmy, pozostaje pilnie strze偶on膮 tajemnic膮 Google. Aczkolwiek specjali艣ci SEO z agencji Afterweb maj膮 spore poj臋cie o tym, jak uk艂adane s膮 internetowe rankingi.

[cta_1 text=”Potrzebujesz nowoczesnej strony internetowej i kompleksowego, skutecznego pozycjonowania?” btn=”Skorzystaj z us艂ug Afterweb!”]

Istnieje ponad 200 czynnik贸w rankingowych. Jedne kluczowe, inne maj膮 zdecydowanie mniejsz膮 wag臋. W ka偶dym przypadku odpowiednie projektowanie strony internetowej u艂atwia uzyskanie mo偶liwie najwy偶szej noty za jako艣膰. 鈥濷ceny鈥 przyznawane przez boty Google s膮 wprawdzie nie do sprawdzenia i por贸wnania, ale ich wp艂yw wida膰 po zmieniaj膮cych si臋 pozycjach w wyszukiwarce. Przygotowuj膮c wytyczne dla projektanta witryny www oraz programist贸w, specjalista SEO zwraca uwag臋 przede wszystkim na kilka podstawowych kwestii. S膮 to:

Hierarchia nag艂贸wk贸w

Pomaga podzieli膰 zawarto艣膰 na czytelne sekcje, niczym ksi膮偶k臋 na rozdzia艂y. Nag艂贸wki stanowi膮 swoist膮 zapowied藕 tre艣ci w dalszej cz臋艣ci, sygnalizuj膮c zmian臋 g艂贸wnego tematu. Sprawiaj膮 te偶, 偶e czytelnikowi 艂atwiej znale藕膰 potrzebne informacje. Pod wzgl臋dem wizualnym wszystkie mog膮 przypomina膰 po prostu pogrubiony tekst, ale w kodzie strony internetowej wygl膮da to ju偶 zupe艂nie inaczej.

Nag艂贸wkom przyporz膮dkowujemy stopie艅 wa偶no艣ci 鈥 od najwa偶niejszego H1 do H6. Odpowiednia hierarchizacja sprawia, 偶e robotom Google 艂atwiej przeanalizowa膰 tre艣膰 witryny www. Jedn膮 z podstawowych zasad, jakie wymuszaj膮 tworzenie stron www w okre艣lony spos贸b, jest 鈥瀓eden nag艂贸wek H1 do jednego adresu URL鈥. Sekcje opatrzone nag艂贸wkami znajduj膮cymi si臋 najwy偶ej w hierarchii (H1, H2) prezentuj膮 informacje og贸lne i podstawowe. Natomiast wiadomo艣ci pe艂ne specjalistycznych detali poprzedzone s膮 nag艂贸wkami o wy偶szej numeracji.

Szybko艣膰 dzia艂ania strony

Ka偶dy chce, by tworzenie stron internetowych przebiega艂o w jak najlepszym tempie. Tylko 偶e czasami przez po艣piech 艂atwo sprawi膰, 偶e paradoksalnie witryna b臋dzie dzia艂a艂a bardzo powoli. D艂ugie czasy wczytywania zniech臋caj膮 u偶ytkownik贸w, co wida膰 m.in. po wsp贸艂czynniku odrzuce艅. A skoro Google premiuje strony najbardziej przydatne internautom, 艂adowanie trzeba skraca膰 do absolutnego minimum. Nie da si臋 ukry膰, 偶e to projektowanie strony internetowej w g艂贸wnej mierze odpowiada za takie rzeczy, jak:

https://www.youtube.com/watch?v=0eKVizvYSUQ

Content marketing

Zamieszczane tre艣ci musz膮 spe艂nia膰 jeden podstawowy warunek: prezentowa膰 wysoki poziom u偶yteczno艣ci dla odbiorc贸w. Teksty dobre merytorycznie potrzebuj膮 jeszcze stosownego formatowania i opisania kodem. Google umie艣ci wy偶ej podstron臋 z mniej rozbudowanymi, za to atrakcyjnie podanymi materia艂ami, ni偶 kompleksowe opracowanie, kt贸rego najpewniej nikt nie przeczyta do ko艅ca. Nudna, m臋cz膮ca forma spowoduje u czytelnika niech臋膰, a algorytmy wyszukiwarki wy艂apuj膮 takie rzeczy. I potrafi膮 trafnie przewidzie膰, kt贸ra strona bardziej spodoba si臋 u偶ytkownikowi.

Stworzenie strony internetowej we w艂a艣ciwy spos贸b mocno pomaga w tym, by content marketing wspiera艂 pozosta艂e dzia艂ania SEO. Osoby odpowiedzialne za zamieszczanie tre艣ci musz膮 mie膰 mo偶liwo艣膰, by swobodnie zmienia膰 tytu艂 podstrony, ustawia膰 nag艂贸wki, kreowa膰 metaopisy i wyr贸偶nia膰 co wa偶niejsze fragmenty tekst贸w.

Local SEO

Wiele firm prowadzi swoj膮 dzia艂alno艣膰 na lokalnym rynku. Pozycjonowanie ich stron internetowych pod frazy og贸lne mija艂oby si臋 z celem. Skoro dzia艂asz na okre艣lonym obszarze, nic Ci po zainteresowaniu osoby z drugiego ko艅ca kraju. Lepiej od pocz膮tku skupi膰 si臋 grupie potencjalnych klient贸w 鈥 a tworzenie stron www odgrywa tutaj zasadnicz膮 rol臋. Przede wszystkim pod k膮tem doboru fraz kluczowych, obligatoryjnie zawieraj膮cych odniesienia do regionu, miejscowo艣ci, dzielnicy itd. To Google musi rozpozna膰, gdzie konsumenci mog膮 skorzysta膰 z Twojej oferty. Obok zamieszczania tre艣ci zawieraj膮cych odpowiednie s艂owa, trzeba u偶y膰 opcji oferowanych przez us艂ug臋 Google Moja Firma. Podczas projektowania strony internetowej uwzgl臋dniamy m.in. zamieszczenie mapy ze wskaz贸wkami dojazdu.

Linkowanie wewn臋trzne i zewn臋trzne

Odno艣niki do poszczeg贸lnych podstron w ramach tej samej witryny www stanowi膮 istotny element intuicyjnej nawigacji. Linki wewn臋trzne znajduj膮 si臋 w menu, w stopce, ale te偶 w tre艣ci. Trzeba pilnowa膰, by nowe teksty nie sta艂y si臋 zbiorem hiper艂膮czy do najmocniej pozycjonowanych podstron. Projektanci i programi艣ci s膮 te偶 w stanie opracowa膰 takie rozwi膮zania, kt贸re znacznie przyspieszaj膮 dodawanie odno艣nik贸w do nowych wpis贸w w starszych artyku艂ach.

W jaki spos贸b tworzenie stron internetowych pomaga w pozyskiwaniu link贸w z popularnych, renomowanych serwis贸w w internecie? To do艣膰 proste: im bardziej atrakcyjna i przyjazna witryna, tym wi臋ksze prawdopodobie艅stwo na polecenie witryny innym przez samych u偶ytkownik贸w. A w艂a艣nie takie linki wyszukiwarka Google docenia najbardziej.

Bezb艂臋dne projektowanie stron www. Jak unikn膮膰 najcz臋stszych wpadek i problem贸w?

Pomy艂ek nie robi tylko ten, kto nic nie robi. Na bazie naszych w艂asnych do艣wiadcze艅 oraz zmieniaj膮cych si臋 trend贸w w web designie, mogliby艣my wskaza膰 kilkadziesi膮t, jak nie kilkaset potencjalnych b艂臋d贸w. Tworzenie stron internetowych w przemy艣lany spos贸b pozwala szybko rozwi膮za膰 zdecydowan膮 wi臋kszo艣膰 spo艣r贸d najtrudniejszych dylemat贸w projektowych. Na kt贸re rzeczy trzeba by膰 wyj膮tkowo uczulonym?

  1. Responsywno艣膰 witryny www. Polityka 鈥濵obile First鈥, jak膮 kilka lat temu wprowadzi艂o Google, powinna by膰 tutaj wystarczaj膮cym argumentem. Skoro to u偶ytkownicy urz膮dze艅 mobilnych generuj膮 ponad 50% ruchu w internecie, nowoczesne strony internetowe musz膮 przystosowywa膰 si臋 do r贸偶nych parametr贸w sprz臋tu. Inaczej stan膮 si臋 bezwarto艣ciowe dla u偶ytkownika.

    Tworzenie stron responsywnych oznacza, 偶e witryna b臋dzie przejrzysta i estetyczna na ka偶dym urz膮dzeniu z przegl膮dark膮 internetow膮 i dost臋pem do sieciTworzenie stron www z uwzgl臋dnieniem responsywno艣ci nazywamy RWD 鈥 od Responsive Web Design. I nale偶y tak robi膰 od samego pocz膮tku, ju偶 przy wst臋pnych pracach koncepcyjnych oraz projektowaniu widok贸w.

  2. Kolorystyka strony internetowej. Decyduje zar贸wno o przejrzysto艣ci ca艂ej witryny www, ale i wp艂ywa te偶 na postrzeganie ca艂ej marki. Jednym z najcz臋stszych b艂臋d贸w pope艂nianych na wczesnych etapach projektowania stron internetowych jest fatalny dob贸r barw. Mocno kontrastuj膮ce kolory m臋cz膮 wzrok, natomiast zbyt bliskie sobie odcienie mog膮 utrudnia膰 rozr贸偶nienie przycisk贸w albo odczytanie tekstu z t艂a. Zazwyczaj web designerzy zalecaj膮, by stworzenie strony internetowej koncentrowa艂o si臋 wok贸艂 maksymalnie 3 barw. Jednej g艂贸wnej, drugiej dodatkowej i trzeciej akcentuj膮cej. Optymalne proporcje ich u偶ycia to 60-10-30. Natomiast dopasowanie kolor贸w pod wzgl臋dem preferencji r贸偶nych grup odbiorc贸w oraz skojarze艅, jakie wywo艂uj膮, to temat na osobny artyku艂.

  3. Stylistyka szaty graficznej. Decyduj膮c si臋 na okre艣lony layout, nale偶y pozostawa膰 konsekwentnym w swoich wyborach. Brak wizualnej sp贸jno艣ci wywo艂a uzasadnione poczucie, 偶e co艣 tu jest nie tak. Po cz臋艣ci dlatego profesjonalne projektowanie stron internetowych od zera zajmuje tyle czasu 鈥 trzeba drobiazgowo dopracowa膰 wygl膮d ka偶dej podstrony, znale藕膰 dla ich estetyki wsp贸lny mianownik. Dla stylu jako ca艂o艣ci liczy si臋 tak偶e staranne dopasowywanie grafik do tre艣ci. Obrazy, zdj臋cia, filmiki czy infografiki maj膮 stanowi膰 uzupe艂nienie tekstu. Nie mog膮 pojawia膰 si臋 tylko dlatego, 偶e s膮 艂adne i na upartego da si臋 je powi膮za膰 z g艂贸wnym tematem. Je艣li zdecydujesz si臋 na rysunkow膮 stylistyk臋 grafik, trzymaj si臋 jej konsekwentnie.

  4. Nawigacja po stronie. Powinna mie膰 zawsze pierwsze艅stwo przed aspektami wizualnymi. Efektowna witryna nikomu i do niczego si臋 nie przyda, je偶eli internauta b臋dzie mie膰 problemy z odnalezieniem interesuj膮cych go rzeczy.

    Skomplikowana struktura strony internetowej jest ma艂o intuicyjna. W trakcie projektowania nawigacji trzeba odrzuci膰 wiele pomys艂贸w, zanim znajdzie si臋 to jedno optymalne rozwi膮zanie

    Nowoczesne tworzenie stron www k艂adzie silny nacisk na zrozumia艂e nazewnictwo, 艂atwo odr贸偶nialne przyciski, mo偶liwie p艂ask膮 struktur臋 kategorii i menu, a tak偶e bezproblemowy dost臋p do zamieszczanych tre艣ci. Na przyk艂ad dzi臋ki tzw. nawigacji okruszkowej, czytelnie prezentuj膮c膮 miejsce ogl膮danej podstrony w strukturze ca艂ego serwisu www. Wa偶nym elementem nawigacyjnym witryny internetowej jest r贸wnie偶 wewn臋trzna wyszukiwarka. Najlepiej, aby by艂a pod r臋k膮 w ka偶dym momencie, u艂atwiaj膮c przegl膮danie wszystkich zasob贸w na stronie.

  5. Unikalno艣膰 tre艣ci. Zar贸wno w obr臋bie ca艂ego internetu, jak te偶 w ramach w艂asnego, firmowego serwisu. Kopiowanie to fatalna praktyka, nie tylko z powodu praw autorskich. U偶ytkownicy (i roboty Google) 藕le reaguj膮, kiedy w wielu miejscach powtarza si臋 identyczna zawarto艣膰. Albo tylko nieznacznie zmieniona. Je偶eli planujesz cykl tematycznych artyku艂贸w na wz贸r tego, co robi艂a konkurencja, zadbaj o odpowiednie rozbudowanie i poszerzenie ka偶dego wpisu. Stworzenie strony internetowej b臋d膮cej duplikatem przyniesie Ci okr膮g艂e 0 korzy艣ci.

  6. Poziom rozbudowania zawarto艣ci. Contentu musi by膰 w sam raz: ani za du偶o, ani za ma艂o. Przy tworzeniu strony internetowej trzeba 鈥瀗akarmi膰鈥 boty Google tre艣ci膮, tyle 偶e musi by膰 ona tak偶e nale偶ycie tre艣ciwa. W艣r贸d internaut贸w popularny jest skr贸t TLDR 鈥 od angielskiego 鈥濼oo Long, Didn’t Read鈥, co oznacza 鈥瀦a d艂ugie, nie czyta艂em鈥. Tworzenie strony www zgodnie z najlepsz膮 sztuk膮 web designu to szukanie z艂otego 艣rodka pomi臋dzy obj臋to艣ci膮 a przyst臋pno艣ci膮. Po艂膮czenie jednego z drugim jak najbardziej jest mo偶liwe. Wystarczy, by obszern膮 zawarto艣膰 zaprezentowa膰 na stronie internetowej w spos贸b atrakcyjny i czytelny dla u偶ytkownik贸w.

  7. Kl膮twa wiedzy. Jedna z pu艂apek, jakie daj膮 o sobie zna膰 zw艂aszcza w wysoce wyspecjalizowanych bran偶ach. Teoretycznie je偶eli kto艣 wykazuje zainteresowanie jakim艣 tematem 鈥 a tak偶e towarem lub us艂ug膮 鈥 to fachowe okre艣lenia ma opanowane w przynajmniej podstawowym stopniu. Nic bardziej mylnego. Projektowanie stron internetowych 鈥瀘d profesjonalist贸w tylko dla profesjonalist贸w鈥 to b艂臋dne za艂o偶enie. Finalnie to odbiorca, a nie tw贸rca witryny www ma si臋 niej porusza膰 i realizowa膰 zak艂adane cele.

    Trudno przeceni膰 rol臋, jak膮 w nowoczesnym biznesie odgrywaj膮 strony internetowe. Tworzenie witryn www to zadanie dla zespo艂u specjalist贸w o szczeg贸lnych kompetencjach, nie tylko technicznych

    Przez kl膮tw臋 wiedzy 艂atwo zaprojektowa膰 stron臋, kt贸ra oka偶e si臋 trudna w nawigacji, z nie do ko艅ca zrozumia艂ym dla odbiorc贸w menu. U偶ytkownik powinien mie膰 pe艂n膮 艣wiadomo艣膰 tego, co si臋 stanie po klikni臋ciu konkretnego przycisku albo linku.

  8. Call To Actions (CTA), czyli wezwania do dzia艂ania. Ka偶da strona zawiera rozmaite zach臋ty do wykonania rozmaitych czynno艣ci: z艂o偶enia zam贸wienia, wype艂nienia ankiety, zapisania si臋 na newsletter, przeczytania kolejnego wpisu z firmowego bloga itd. S艂u偶膮 do tego kr贸tkie komunikaty, cz臋sto dodatkowo wyr贸偶niaj膮ce si臋 specjaln膮 opraw膮 graficzn膮. Profesjonalne projektowanie stron internetowych unika przesadnej nachalno艣ci w CTA. Jednocze艣nie dba o to, by takie elementy pojawia艂y si臋 odpowiednio cz臋sto. Brak CTA聽szkodzi stronie i realizacji cel贸w firmy r贸wnie mocno, co atakowanie odbiorcy reklamami z ka偶dego zakamarka witryny www.

  9. Rzetelne testy. Wed艂ug niekt贸rych wystarczy od艂o偶y膰 projekt na p贸艂k臋, odetchn膮膰, a potem samodzielnie poklika膰 i sprawdzi膰, czy witryna internetowa dobrze si臋 sprawuje. Jednak prawdziwym sprawdzianem b臋dzie dopiero test prawdziwego u偶ytkownika. Takiego, kt贸ry kompletnie nie by艂 zaanga偶owany w tworzenie strony www. Spojrzenie z zewn膮trz poka偶e, co jeszcze warto ulepszy膰. Warto wzi膮膰 sobie takie uwagi do serca, by firmowa strona lepiej zaspokaja艂a rozmaite potrzeby swoich odbiorc贸w.

  10. D膮偶enie do doskona艂o艣ci. Profesjonalne projektowanie stron www to proces wymagaj膮cy du偶ej kreatywno艣ci. Co chwila pojawiaj膮 si臋 nowe pomys艂y, kt贸re zw艂aszcza na pocz膮tku wydaj膮 si臋 wprost idealnie pasowa膰 do opracowywanego projektu. W zespole musi by膰 kto艣, kto zapanuje nad tw贸rczymi zap臋dami. Przesadny perfekcjonizm 鈥 ch臋膰 ci膮g艂ego poprawiania wszystkich detali czy dodawania nowych funkcji 鈥 bywa r贸wnie szkodliwy, co kopiowanie od innych bez 偶adnych zmian.

Dodatkowe narz臋dzia przydatne podczas projektowania stron internetowych

Zewn臋trzne programy oraz plug-iny mog膮 sprawi膰, 偶e tworzenie stron internetowych zajmie zdecydowanie mniej czasu, ni偶 przy kodowaniu wszystkiego w艂asnor臋cznie

Kt贸re programy mog膮 si臋 przyda膰 podczas prac web designerskich? Poni偶sza lista to zaledwie u艂amek tego, co zawieraj膮 zasoby sieci w tym zakresie. I na pewno nie nale偶y jej traktowa膰 jako 鈥瀦estawu obowi膮zkowego鈥. W niekt贸rych projektach cz臋艣膰 spo艣r贸d poni偶szych narz臋dzi okaza艂aby si臋 zwyczajnie zb臋dna. Tworzenie stron internetowych to za ka偶dym razem nowe wyzwanie, do kt贸rego trzeba podej艣膰 indywidualnie. I dobra膰 adekwatne 艣rodki realizacji 鈥 funkcje cz臋艣ci z nich si臋 powielaj膮, ale im szerzej zakrojone testy, tym bardziej wiarygodne wyniki. W Afterweb korzystamy mi臋dzy innymi z:

  • Adobe Color 鈥 idealne do dobierania kolor贸w na stronie internetowej. W kreatorze do wyboru jest 10 regu艂 harmonii barw, wed艂ug kt贸rych system dopasuje najlepiej uzupe艂niaj膮ce si臋 odcienie.

  • Ahrefs Broken Link Checker 鈥 niezb臋dnik w poszukiwaniu b艂臋d贸w 404. Niepoprawne odno艣niki utrudniaj膮 nawigowanie po stronie internetowej, a ABLC pomaga usun膮膰 lub naprawi膰 wszystkie 鈥炁沴epe uliczki鈥.

  • BlueTree Screenfly 鈥 s艂u偶y do testowania widok贸w strony internetowej na r贸偶nych urz膮dzeniach. Bardzo po偶yteczne, niestety dawno nie aktualizowane narz臋dzie dla web designera.

  • Browser Shots 鈥 pokazuje, jak wygl膮da dana strona internetowa na r贸偶nych sytemach operacyjnych i przegl膮darkach internetowych.

  • Canva聽鈥 darmowy program graficzny, kt贸ry posiada tak偶e wersje Pro oraz Enterprise (dla minimum 20 u偶ytkownik贸w). Pozwala mi臋dzy innymi na swobodn膮 kreacj臋 logo oraz innych element贸w identyfikacji wizualnej. Przy odrobinie wprawy stworzysz w Canvie eleganckie infografiki na swoj膮 stron臋 internetow膮.

  • Coggle聽鈥 tworzenie wst臋pnej mapy witryny. Sprawia, 偶e projektowanie stron www staje si臋 znacznie bardziej wygodne i lepiej zwizualizowane.

  • Dead Link Checker 鈥 wy艂apuje niedzia艂aj膮ce linki wewn臋trzne. Tworzenie strony z fataln膮 nawigacj膮 to droga donik膮d.

  • Dr. Link Check聽鈥 to samo, co powy偶ej. Popsute odno艣niki potrafi膮 storpedowa膰 nawet najciekawsze pomys艂y.

  • Google Analytics聽鈥 podstawowy system do zbierania danych o ruchu i konwersjach. Wymaga integracji ze stron膮 poprzez wklejenie unikalnego kodu 艣ledz膮cego (generowanego w darmowej us艂udze) do kodu 藕r贸d艂owego witryny. Podstawa ca艂ej analityki internetowej.

  • Google PageSpeed Insights聽鈥 testuje tre艣ci witryn pod k膮tem szybko艣ci ich wczytywania.

  • GTmetrix聽鈥 alternatywa dla PageSpeed Insights. W przeciwie艅stwie do darmowego narz臋dzia Google, umo偶liwia ustawienie automatycznych powiadomie艅, je偶eli czasy 艂adowania spadn膮 poni偶ej wybranego poziomu. GTmetrix pozwala r贸wnie偶 na por贸wnywanie wydajno艣ci strony i serwer贸w dla 22 r贸偶nych lokalizacjach na ca艂ym 艣wiecie (opcje dost臋pne w wersji PRO).

  • Jasnopis.pl 鈥 sprawdza j臋zyk u偶yty w tekstach pod k膮tem d艂ugo艣ci, z艂o偶ono艣ci, wyraz贸w trudnych itd. W pewnych przypadkach podsuwa konkretne pomys艂y na uczynienie tre艣ci bardziej przejrzyst膮 i zrozumia艂膮.

  • MockFlow聽鈥 niezwykle u偶yteczne w planowaniu interfejsu oraz rozk艂adu poszczeg贸lnych element贸w na stronie www. A jak podkre艣lali艣my wcze艣niej, tworzenie UI to jeden z fundament贸w projektowania witryn internetowych.

  • Responsinator聽鈥 jedno z najpopularniejszych narz臋dzi do testowania responsywno艣ci strony internetowej.

  • Screenfly.org聽鈥 generuje podgl膮d witryny www wed艂ug wybranej rozdzielczo艣ci oraz proporcji ekranu.

  • Silktide Nibbler聽鈥 narz臋dzie sprawdzaj膮ce strony internetowe pod wieloma r贸偶nymi k膮tami. Najwa偶niejsze z badanych czynnik贸w to dost臋pno艣膰 (i dla u偶ytkownik贸w r贸偶nych urz膮dze艅, i pod k膮tem dostosowania dla os贸b z niepe艂nosprawno艣ciami), UX, poziom rozbudowania zawarto艣ci, nag艂贸wki, atrybuty meta, linki wewn臋trzne.

  • Xtensio.com聽鈥 przydatne w tworzeniu rozmaitych arkuszy i biurowych dokument贸w. Je艣li chodzi o profesjonalne projektowanie stron www, w zasobach Xtensio warto poszuka膰 szablonu do stworzenia persony, czyli idealnego odbiorcy.

  • Wireframe.cc聽鈥 umo偶liwia szybkie rysowanie prostych makiet stron internetowych. Ca艂kiem nie藕le sprawdza si臋 tak偶e we wst臋pnym szkicowaniu infografik.

[cta_1 text=”Profesjonalne projektowanie stron internetowych przerasta mo偶liwo艣ci Twojego zespo艂u?” btn=”Zle膰 stworzenie strony nam!”]

W projektowanie nowoczesnych stron www anga偶ujemy do艣wiadczonych specjalist贸w. Zobacz, co mo偶emy Ci zaoferowa膰!

Bez wzgl臋du na to, jakie s膮 Twoje wymagania oraz mo偶liwo艣ci finansowe, z pewno艣ci膮 znajdziesz tutaj op艂acalny i satysfakcjonuj膮cy wariant. 艁膮cznie przygotowali艣my 3 zr贸偶nicowane pakiety g艂贸wne, jednak nasza oferta na tworzenie profesjonalnych stron internetowych nie ogranicza si臋 tylko do nich. Je偶eli dysponujesz bud偶etem mieszcz膮cym si臋 w wariancie 鈥濸remium鈥, ale z r贸偶nych wzgl臋d贸w nie potrzebujesz wszystkich uwzgl臋dnionych w nim prac oraz us艂ug, po prostu skontaktuj si臋 z nami. Specjalnie dla Ciebie opracujemy korzystn膮 ofert臋 indywidualn膮 鈥 ani nie przep艂acisz, ani nie stracisz tego, co w najwy偶szym pakiecie ma dla Ciebie najwi臋ksze znaczenie.

Ceny za profesjonalne projektowanie stron www i przygotowanie ich do pracy zaczynaj膮 si臋 ju偶 od 1990 z艂otych. Owszem, nie jest to najni偶sza oferta na rynku, ale w zamian otrzymujesz szereg korzy艣ci, kt贸rych za tak膮 kwot臋 nie zapewni Ci nikt inny. Decyduj膮c si臋 na tworzenie stron internetowych w Afterweb bez dodatkowych op艂at otrzymujesz m. in. 6-miesi臋czn膮 gwarancj臋 (z kompleksowym wsparciem technicznym), szkolenie z obs艂ugi intuicyjnego CMS-a oraz certyfikat SSL. To elementy absolutnie niezb臋dne, w razie konieczno艣ci mo偶esz dobra膰 szeroki zakres us艂ug dodatkowych: od integracji firmowej strony z systemami Google (w tym do mierzenia ruchu i konwersji), przez przygotowanie unikalnych tre艣ci o wysokiej warto艣ci marketingowej, a偶 po opracowanie kolejnych wersji j臋zykowych z my艣l膮 o Twoich zagranicznych klientach.

[opinie]

Stworzenie strony www to nie wszystko. Damy Ci narz臋dzia, dzi臋ki kt贸rym b臋dziesz samodzielnie zarz膮dza膰 ca艂膮 zawarto艣ci膮

Nie trzeba biegle kodowa膰 w HTML-u ani zna膰 zaawansowanych j臋zyk贸w programowania, by swobodnie zamieszcza膰 nowe materia艂y tekstowe oraz multimedialne na 艂amach witryny internetowej. Podczas projektowania Twojej firmowej strony www chcemy Ci maksymalnie u艂atwi膰 jej aktualizowanie i modyfikowanie. Dlatego bazujemy na silniku CMS WordPress, kt贸ry nap臋dza ponad 1/3 serwis贸w internetowych na ca艂ym 艣wiecie. To rozwi膮zanie zaprojektowane z my艣l膮 o blogach, ale jego banalnie prosty w obs艂udze panel CMS 艣wietnie sprawdza si臋 r贸wnie偶 w prowadzeniu firmowych stron internetowych.

Wsp贸艂pracuj膮c z Afterweb otrzymujesz sprawny, przetestowany serwis do Twojej pe艂nej dyspozycji, z kt贸rym mo偶esz potem zrobi膰 wszystko, co tylko Ci 偶ywnie podoba. Profesjonalne tworzenie stron internetowych nie mo偶e przecie偶 polega膰 na przywi膮zywaniu Klienta do siebie. Niekt贸rzy w naszej bran偶y tworz膮 istne cyrografy, my przedstawiamy przejrzyste i zrozumia艂e umowy z warunkami satysfakcjonuj膮cymi obie strony. Zobacz nasze dotychczasowe realizacje, sprawd藕 podstawowy cennik i skontaktuj si臋 z nami jak najszybciej. Gwarantujemy, 偶e przedstawiona oferta na profesjonalne projektowanie i tworzenie nowoczesnych stron internetowych b臋dzie najatrakcyjniejsza na rynku!

[Featured_snippets title=”Najcz臋艣ciej zadawane pytania”] [shortcode_oferta_all]

Skontaktuj si臋 i zacznij pozycjonowanie swojej strony

Zapraszamy do kontaktu poprzez formularz lub telefonicznie +48 79 848 33 33.

Porozmawiajmy
wi臋c o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezp艂atn膮 wycen臋 w ci膮gu 24h
Skontaktuj si臋 z nami za pomoc膮 formularza
lub zadzwo艅 pod numer +48 79 848 33 33