Optymalizacja dla wyszukiwarek (SEO) to gwarancja większego ruchu na stronie!

Każdy przedsiębiorca działający w sieci chce przyciągać jak najwięcej klientów. Często całymi godzinami tworzymy genialne grafiki i treści na stronę, które mają pomóc w zwiększeniu ruchu. Zaskoczeniem jest moment, gdy nowoczesny serwis nie przynosi większych zysków. Powód? Prozaiczny, nawet najlepszy wygląd i treść nie są gwarancją sukcesu w wyszukiwarce. Niezbędna jest optymalizacja dla wyszukiwarki, która pomoże Ci dotrzeć do milionów internautów. Na czym to jednak właściwie polega?

Pomóż swojej stronie, postaw na optymalizację i zwiększ ruch z Google!

Niestety dobry projekt strony www nie jest gwarancją sukcesu w wyszukiwarce. Każdy internauta codziennie ma dostęp do miliardów stron internetowych, by pomóc mu znaleźć drogę do naszej witryny musimy zadbać o rzetelną optymalizację SEO. Nie jest to jednak możliwe bez wcześniejszego audytu SEO, który da nam pełny pogląd na mankamenty danego serwisu, umożliwiając nakreślenie strategii poprawy strony. Łącząc audyt z optymalizacją mamy pewność, że podjęte działania przyniosą szybki efekt i odczujemy większy ruch na stronie. Dlaczego jednak te działania mając pomóc w znalezieniu naszej strony w sieci? Odpowiedź jest prosta optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe ma sprawić, że roboty sieciowe lepiej zrozumieją zawartość witryny. To znaczy, że internauta wpisujący frazę związaną z naszą branżą dotrze do naszej strony. Bezwzględnie należy podkreślić, że bez dobrze przeprowadzonej optymalizacji wszelkie działania marketingowe nie mają sensu! Nie warto promować strony, która i tak nie zostanie zauważona w sieci!

Poznaj elementy optymalizacji

Optymalizacja pod wyszukiwarki strony obejmuje poprawę elementów budowy serwisu oraz treści, które na nim zamieszczamy. Dzięki naszym zabiegom strona staje się bardziej widoczna dla robotów, a tym samym dla rzeszy internautów. SEO obejmuje takie zagadnienia jak:

  • Optymalizacja kodu strony – Na podstawie otrzymanego raportu z audytu SEO nasi specjaliści nakreślają elementy budowy strony www, które muszą zostać bezwzględnie poprawione. Zazwyczaj musimy zadbać o zwiększenie szybkości serwisu. To bardzo ważne, by witryna działała szybko i sprawnie. Wpływ na to ma konfiguracja połączeń, grafika, a także objętość kodu. Bardzo ważne jest zachowanie hierarchii nagłówków html i metatagów, te informacje odczytują roboty wyszukiwarek. Istotna jest też prawidłowa walidacja. Witryna musi stosować standardy W3C, które wpływają na jej prawidłowe wyświetlanie i użyteczność. Do sprawdzenia tego parametru wykorzystywane są walidatory HTML i CSS. Działania optymalizacyjne mogą nakreślić też obszary, do których roboty nie będą miały dostępu poprzez użycie pliku robots.txt. Wszystkie te działania są niezbędne, by witryna była funkcjonalna dla każdego internauty.
  • Optymalizacja treści – Bardzo ważną częścią każdej strony www jest treść. I ten element witryny musi przejść proces optymalizacji zgodnie z wytycznymi uzyskanymi w raporcie SEO. Treści zamieszczane na stronie www muszą być unikalne, powiązane z profilem witryny, a także zawierać odpowiednie słowa i frazy kluczowe. Jest to bardzo ważne dla pozycjonowania. Nie warto jednak przesadzać z ich ilością, przesadne nasycenie tekstów jest źle odbierane przez roboty. Teksty mają być stworzone dla użytkownika, a frazy wplecione umiejętnie. Bardzo ważna jest kolejność używanych słów w tekście, od tego zależy wartość jaką przypiszą im roboty sieciowe. Istotne jest też stosowanie nagłówków, które zdecydowanie zwiększą czytelność tekstu, a także wyróżników jak kursywa lub pogrubienie.
  • Optymalizacja grafiki – Kolejnym krokiem jest optymalizacja grafiki znajdującej się na stronie www. Często w serwisie znajdują się grafiki, których pliki zbyt dużo ważą lub wymagają kompresji zapisu. Optymalizacja grafik polega na zmianach rozmiarów, a także ich łączeniu, by ograniczyć żądania HTTP. Dla robotów sieciowych duże znaczenie mają opisy pod zdjęciami, dzięki którym możliwe jest odpowiednie zindeksowanie zdjęć w wyszukiwarce.
  • Optymalizacja struktury linków wewnętrznych – Dobrze przeprowadzona optymalizacja strony zawsze obejmuje linki wewnętrzne. Dzięki temu strona staje się bardziej przejrzysta i funkcjonalna dla robotów i internautów. Właściwe linki wewnętrzne mają zawsze formę tekstową tzw. kotiwc/anchorów.
  • Optymalizacja słów kluczowych – Już na etapie audytu SEO określany jest zbiór słów i fraz kluczowych, pod którymi klient powinien się pozycjonować. Należy zadbać, by roboty sieciowe indeksujące naszą stronę potrafiły określić słowa najważniejsze dla naszej działalności.

Oddaj swoją stronę w ręce profesjonalistów!

Od poprawności wykonania optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych zależeć będzie Twój zysk. Nie warto zlecać wykonania tak ważnych zadań osobom bez doświadczenia. Dlatego jeśli zależy Ci na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google oddaj swoją witrynę w ręce Afterweb z Wrocławia. Nasi specjaliści przeprowadzając rzetelny audyt SEO nakreślą idealny plan optymalizacji Twojej strony. Po zakończeniu naszych działań odnotujesz większy ruch na stronie, a co za tym idzie i zysk. Po takim zabiegu Twoja strona jest gotowa na efektywne pozycjonowanie!

Najczęściej zadawane nam pytania
SEO co to jest?
SEO (Search Engine Optimization) to optymalizacja stron internetowych pod kątem wymogów, stawianych przez wyszukiwarki. Działania SEO to optymalizacja treści, struktury i kodu źródłowego strony. SEO ma na celu techniczne dostosowanie witryny tak, by była ona dobrze widoczna dla robotów indeksujących.

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33