Nasi rodzice marzyli o możliwości zrobienia zakupów bez wychodzenia z domu i noszenia ciężkich siatek. My aktualnie tak właśnie je robimy. Internet to największa na świecie galeria handlowa. Pozycja Twojego sklepu w wyszukiwarce odpowiada lokalizacji sklepu w galerii naziemnej. Jak zatem zadbać o odpowiednie pozycjonowanie sklepu internetowego, aby znaleźć się jak najbliżej klientów?
Ludzie coraz chętniej robią zakupy w sklepach internetowych. Popularnością cieszą się już nie tylko ubrania czy elektronika, ale również kosmetyki czy nawet żywność ekologiczna. Specjaliści przewidują stały przypływ klientów i wzrost sprzedaży on-line.
Co zyskasz, odpowiednio pozycjonując swój sklep internetowy?
Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania, to bezpośrednia, ale nie jedyna korzyść wypływająca z umiejętnego pozycjonowania sklepu. Dodatkowo wpłyniesz pozytywnie na:
-
zbudowanie wizerunku profesjonalisty w swojej dziedzinie
-
zwiększenie liczby kupujących w Twoim sklepie
-
popularność sklepu
-
pozycję Twojej marki na rynku
Pozycjonowanie sklepów internetowych najskuteczniejsze jest wtedy, gdy uwzględniasz specyfikę Twojej branży.
Od czego zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego?
Jest kilka głównych czynników, które mają niezwykle istotne znaczenie. Pierwszym z nich jest odpowiednia optymalizacja. To znaczy, że Twój sklep musi być zbudowany w przemyślanym układzie i porządku. Musi mieć jasną i przejrzystą strukturę. Kategorie i podkategorie ułóż logicznie, by klient nie miał problemu z instynktownym poruszaniem się wśród asortymentu. Chcesz wiedzieć, jak pozycjonować sklep internetowy z sukcesem? Warto zadbać o oryginalne opisy produktów. Kopiowanie ich ze strony producenta może działać na krótką metę, klient natychmiast zauważy brak zaangażowania w sprzedaż z Twojej strony. Opisy powinny być także w miarę krótkie, logiczne i przede wszystkim zawierać słowa kluczowe. Nie bój się również komentarzy do produktu. Klienci będą wiedzieli, że nie wstydzisz się swojej oferty i jesteś w stanie sprawnie zareagować na ich sugestie.
Zobacz, jak używać słów kluczowych w pozycjonowaniu sklepu internetowego.
Kolejnym istotnym czynnikiem jest analiza słów kluczowych. Warto poświęcić czas na ich odpowiednią selekcję, żebyśmy pozycjonowali sklep na właściwe słowa. Uwzględniając najnowsze trendy i zmiany na rynku należy je zmieniać i aktualizować. Aby uodpornić treści na dynamiczne zmiany w robotach Google, zastosuj dużą ilość fraz kluczowych i maksymalnie zawężaj kategorie. Dzięki temu klientowi będzie łatwiej dotrzeć do szukanego produktu, , a Ty będziesz wiedzieć, jak wypozycjonować sklep internetowy i zapewnić sobie wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Twoja sprzedaż nie odbywa się tylko w sklepie.
Jak możesz wzmocnić pozycjonowanie sklepu internetowego? Poprzez działalność w mediach społecznościowych. To one są wyznacznikiem trendów i Twoja obecność w nich jest niemal obowiązkowa. Klienci kupują w Internecie z powodu wygody. Minusem jednak tego procesu jest jego bezduszność. Pokaż innym, że w Twoim sklepie pracują ludzie! Prawdziwi! Twórz historię swojej marki, dodawaj wartościowe treści. Nie będzie również faux pas, jeśli czasem zalinkujesz do innego źródła. Ważne, żeby wszystko trzymało się odpowiedniej tematyki i budziło zainteresowanie danej grupy.
Treść ma znaczenie, czyli dlaczego warto prowadzić bloga w sklepie internetowym
Coraz więcej sklepów internetowych posiada również odnośnik do swojego bloga. Skąd ten trend? Dzisiejszy rynek rządzi się swoimi prawami i żeby spełnić oczekiwania Klienta, trzeba je wyprzedzić. Zadbaj o to, by Twoi odbiorcy znaleźli odpowiedzi na nurtujące ich pytania, opisz ciekawostki branżowe, które zainteresują internautów. Blog firmowy to też doskonałe miejsce do zareklamowania aktualnej oferty. Możesz w ciekawy sposób opisać każdy nowy produkt, a na koniec zachęcić do zakupów zdjęciem i bezpośrednim odnośnikiem do konkretnej podstrony.
Linkuj również do mediów społecznościowych sklepu, stwórz na stronie rubrykę FAQ, gdzie umieścisz najczęściej zadawane pytania. Wszystkie te działania umocnią Twoją witrynę w wyszukiwarce i korzystnie wpłyną na pozycjonowanie sklepu internetowego, gdyż zarówno użytkownicy, jak i roboty Google będą widzieć, że strona jest aktualna i ciągle coś się na niej dzieje. A skoro już jesteśmy przy tym temacie – ważnym aspektem jest także dopasowanie zawartości strony do bieżących trendów i zainteresowań. Niech teksty na blogu odwołują się do wydarzeń, które mają nastąpić: świąt, wakacji, sezonowych okazji, jak śluby czy chrzty. Nieustanna aktualizacja treści dobrze wpłynie na pozycję strony sklepu w wynikach wyszukiwania.
Gdzie warto zamieścić frazy dla prawidłowej optymalizacji sklepu?
Słowa kluczowwe należy przede wszystkim umieścić w treści, nagłówkach i tytule. To one są wpisywane w polu wyszukiwarki i to dzięki nim potencjalny Klient trafia na Twoją witrynę. Zadbaj o to, żeby, mimo nasycenia frazami, tekst był przyjemny w odbiorze i łatwy do czytania. Pamiętaj, że będzie na niego patrzył nie tylko robot Google, ale również żywy człowiek. Trzeba go zachęcić do zagłębienia się w lekturze, a najlepiej zrobić to poprzez wysoką jakość artykułu. Niech pomaga znaleźć odpowiedzi na częste pytania internautów, opisuje poszczególne produkty, przybliża czytającym intrygujące ciekawostki. Tak, to nie jest łatwe, ale rezultat w postaci ruchu na stronie wynagradza wszelkie wysiłki.
Czy można pozycjonować stronę sklepu samodzielnie?
Na rynku nie brakuje właścicieli sklepów, którzy podjęli decyzję o samodzielnym pozycjonowaniu swojej witryny internetowej. Oczywiście da się to zrobić, ale łatwo o nieprzemyślany krok, a wtedy cała ciężka praca idzie na marne. Jeśli chcesz wiedzieć, jak pozycjonować sklep internetowy tak, by był na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, poproś o pomoc specjalistów. Afterweb zadba o to, aby Twoja strona w niedługim czasie znalazła się w czołówce wyników wyszukiwania. Podpowiemy Ci, jakie działania warto podjąć, żeby efekt był długotrwały, a Klienci trafiali na stronę Twojego sklepu bezpośrednio z Google.
Poszerz widoczność w Google poprzez reklamy PPC
Zapraszamy do kontaktu poprzez ?formularz lub telefonicznie ?+48 79 848 33 33.
Bardzo ciekawa wskazówka. Dzięki za ten wpis.