Google Ads

Jakie s─ů koszty reklamy w Google AdWords?

Wiele os├│b na pocz─ůtku swojej drogi z promowaniem serwisu w internecie prawdopodobnie zadaje sobie to pytanie w┼éa┼Ťnie teraz. Od czego zale┼╝─ů koszty kampanii Google Adwords? Aby odpowiedzie─ç na to pytanie powinni┼Ťmy najpierw zg┼é─Öbi─ç sam─ů metod─Ö funkcjonowania kampanii link├│w sponsorowanych.

Zanim przyst─ůpimy do rzeszy zadowolonych klient├│w Google Adwords i zarejestrujemy si─Ö w systemie dla reklamodawc├│w pod tym linkiem, musimy jeszcze dowiedzie─ç si─Ö na jakich zasadach odbywa si─Ö p┼éatno┼Ť─ç za us┼éug─Ö oraz jak kszta┼étuj─ů si─Ö koszty i bud┼╝et naszych przysz┼éych dzia┼éa┼ä.

Kampanie reklamowe Google mog─ů by─ç prowadzone w r├│┼╝nych modelach rozlicze┼ä. Pierwszy z nich, najpopularniejszy to system CPC (cost per click), czyli p┼éatno┼Ť─ç za ka┼╝de klikni─Öcie w nasz─ů reklam─Ö ÔÇô w tej sytuacji nie p┼éacimy za wy┼Ťwietlanie naszych link├│w sponsorowanych. Takie rozwi─ůzanie cieszy si─Ö du┼╝ym zainteresowaniem, poniewa┼╝ p┼éacimy tylko w przypadku, kiedy na nasz─ů stron─Ö wchodzi potencjalny klient. Mo┼╝na tak┼╝e rozlicza─ç si─Ö przy pomocy eCPC, czyli ulepszonego CPC w kt├│rym strategia ustalania stawek dostosowuje maksymalne CPC w celu zwi─Ökszenia konwersji z reklam.

Jednak Google Adwords proponuje te┼╝ rozliczenia typu vCPM (viewable cost per mile), czyli pobierana jest op┼éata za tysi─ůckrotne widoczne wy┼Ťwietlenie naszej reklamy (reklam─Ö wida─ç na ekranie w co najmniej 50% i nie kr├│cej ni┼╝ sekund─Ö w przypadku reklam w sieci reklamowej oraz nie kr├│cej ni┼╝ dwie sekundy w przypadku reklam wideo). Klikni─Öcia w ni─ů pozostaj─ů w tym wypadku bez wp┼éywu na koszt kampanii.

Kolejn─ů metod─ů okre┼Ťlenia stawek za reklam─Ö jest koszt obejrzenia wideo TrueView poprzez┬áCPV┬á(cost per view) w kt├│rym p┼éacimy┬áza wy┼Ťwietlenie filmu lub inne interakcje u┼╝ytkownika z filmem, np. klikni─Öcie nak┼éadki z wezwaniem do dzia┼éania, kart i baner├│w wy┼Ťwietlonych podczas filmu, (zale┼╝nie od tego, co nast─ůpi wcze┼Ťniej).

Wyb├│r kwoty stawki mo┼╝liwy jest tak┼╝e poprzez CPA┬á(cost per action), w kt├│rym zap┼éata za us┼éug─Ö przewiduje jej okre┼Ťlone przygotowanie tak, aby spe┼énia┼éa ustalone warunki. W tym systemie┬áokre┼Ťlamy nasz maksymalny koszt jaki jeste┼Ťmy w stanie przeznaczy─ç w celu pozyskania konwersji,┬áop┼éata jest pobierana┬á za klikni─Öcie w reklam─Ö.

Jaki b─Ödzie ostateczny koszt reklamy w Google AdWords?

Najta┼äsze klikni─Öcia w reklam─Ö tekstow─ů to koszt rz─Ödu kilku groszy, jednak najdro┼╝sze op┼éaty si─Ögaj─ů ju┼╝ nawet kilkunastu z┼éotych i wi─Öcej.┬áZ regu┼éy wi─ůzane s─ů z bardzo konkurencyjnymi bran┼╝ami w rodzaju ubezpiecze┼ä, turystyki czy te┼╝ finans├│w. Wszystko zale┼╝y od wybranych przez nas s┼é├│w kluczowych ÔÇô te najbardziej konkurencyjne b─Öd─ů oczywi┼Ťcie najdro┼╝sze, jednak te o umiarkowanej konkurencji nie b─Öd─ů stanowi─ç zbytniego obci─ů┼╝enia portfela i b─Ödziemy mogli z ┼éatwo┼Ťci─ů do┼é─ůczy─ç je do swojej kampanii reklamowej.

Koszt Link├│w sponsorowanych

Najlepsz─ů odpowiedzi─ů na pytanie, ile b─Ödzie kosztowa┼éa kampania Google AdWords b─Ödzie zatem: Tyle, ile zdecydujesz si─Ö na ni─ů przeznaczy─ç. Warto jednak podej┼Ť─ç┬ádo tematu bardziej pragmatycznie. Zada─ç sobie troch─Ö trudniejsze pytanie: Jakie s─ů cele naszej kampanii reklamowej i co chcemy dzi─Öki niej osi─ůgn─ů─ç? Dopiero maj─ůc jasno okre┼Ťlon─ů konwersj─Ö mo┼╝na skutecznie estymowa─ç bud┼╝et potrzebny do realizacji skutecznej kampanii reklamowej w AdWords.┬áOstatecznie to Klient w porozumieniu z agencj─ů w szczeg├│┼éach ustala bud┼╝et reklamy i przelewa odpowiednie kwoty na poczet kampanii. Warto jednak przez ca┼éy czas pracowa─ç nad kszta┼étem naszych wysi┼ék├│w i optymalizowa─ç kampani─Ö, tak, by koszty by┼éy jeszcze ni┼╝sze, a efekty jeszcze bardziej zadowalaj─ůce. W razie jakichkolwiek problem├│w najlepiej jednak zda─ç si─Ö na pomoc naszych specjalist├│w, kt├│rzy ju┼╝ na wst─Öpie dobrze skonfiguruj─ů nasze reklamy i ich koszty. Zapraszamy do kontaktu.

Opinie u┼╝ytkownik├│w

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 votes, average: 4,75 out of 5)
Loading...

Afterweb

Specjalista SEO

14 lat do┼Ťwiadczenia w optymalizacji i pozycjonowaniu stron na najtrudniejsze frazy w Polsce. W┼éa┼Ťcicieli manager firmy Afterweb. Stale nadzoruje proces pozycjonowania stron wszystkich Klient├│w firmy.

6 komentarzy

  1. Wspaniale opisany problem dotycz─ůcy wariant├│w i koszt├│w kampanii AdWords! Wydaje mi si─Ö, ┼╝e podejmowanie decyzji na w┼éasn─ů r─Ök─Ö jest do┼Ť─ç trudne i zwi─ůzane z ryzykiem otrzymania niezadowalaj─ůcych rezultat├│w. Warto doradzi─ç si─Ö w tej sprawie specjalist├│w.

  2. Kr├│tko, zwi─Ö┼║le i na temat. Problemem jest tutaj zapewne bud┼╝et w standardowym modelu CPC dla reklamy strony internetowej. Np w bran┼╝y transportowej wydanie 200-300 z┼é dziennie, nie jest problemem a raczej czym┼Ť standardowym. Oczywi┼Ťcie Adwords ma sw├│j niepodwa┼╝alny plus: efekt natychmiastowy

  3. Bardzo przydatne porady, zawsze my┼Ťla┼éem ┼╝e taka reklama w Google Adword jest zdecydowanie dro┼╝sza. Musz─ů sprawdzi─ç interesuj─ůce mnie s┼éowa kluczowe i mo┼╝e nie b─Ödzie, to tak du┼╝y wydatek. Dzi─Öki za ten poradnik, na pewno przyda si─Ö osobom, kt├│re nie znaj─ů si─Ö tak dobrze na marketingu internetowym.

  4. ┼Üwietnie opisane. Nie maj─ůc wiedzy marketingowej najlepiej moim zdaniem w kwestii kampanii AdWords poradzi─ç si─Ö specjalist├│w. Szkoda by┼éoby utopi─ç pieni─ůdze.

  5. W Google Ads mo┼╝emy bardzo prosto ┼Ťledzi─ç wszelkie koszty oraz wydatki. To jest jedna z g┼é├│wnych zalet w┼éa┼Ťnie tej formy reklamy. Ale zawsze najlepiej jest dzia┼éa─ç kompleksowo, a nie ogranicza─ç si─Ö tylko do jednej reklamy.

  6. Koszt takiej reklamy jest mega wysoki i to niezale┼╝nie od bran┼╝y. Oczywi┼Ťcie mo┼╝na ustali─ç sobie mniejszy bud┼╝et, ale wtedy ilo┼Ť─ç wy┼Ťwietle┼ä i klikni─Ö─ç b─Ödzie ni┼╝sza. Moim zdaniem najlepsze jest rozpocz─Öcie od standardowych rozwi─ůza┼ä reklamowych, a dopiero p├│┼║niej przej┼Ť─ç na p┼éatne ┼║r├│d┼éo reklamy ­čśë

Dodaj komentarz

Tw├│j adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola s─ů oznaczone *

Naszych Klient├│w stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj si─Ö z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
wi─Öc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezp┼éatn─ů wycen─Ö w ci─ůgu 24h
Skontaktuj si─Ö z nami za pomoc─ů formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33