Polska firma
Google Ads

Jakie s膮 koszty reklamy w Google AdWords?

Wiele os贸b na pocz膮tku swojej drogi z promowaniem serwisu w internecie prawdopodobnie zadaje sobie to pytanie w艂a艣nie teraz. Od czego zale偶膮 koszty kampanii Google Adwords? Aby odpowiedzie膰 na to pytanie powinni艣my najpierw zg艂臋bi膰 sam膮 metod臋 funkcjonowania kampanii link贸w sponsorowanych.

Zanim przyst膮pimy do rzeszy zadowolonych klient贸w Google Adwords i zarejestrujemy si臋 w systemie dla reklamodawc贸w pod tym linkiem, musimy jeszcze dowiedzie膰 si臋 na jakich zasadach odbywa si臋 p艂atno艣膰 za us艂ug臋 oraz jak kszta艂tuj膮 si臋 koszty i bud偶et naszych przysz艂ych dzia艂a艅.

[Featured_snippets id=”1″]

Kampanie reklamowe Google mog膮 by膰 prowadzone w r贸偶nych modelach rozlicze艅. Pierwszy z nich, najpopularniejszy to system CPC (cost per click), czyli p艂atno艣膰 za ka偶de klikni臋cie w nasz膮 reklam臋 鈥 w tej sytuacji nie p艂acimy za wy艣wietlanie naszych link贸w sponsorowanych. Takie rozwi膮zanie cieszy si臋 du偶ym zainteresowaniem, poniewa偶 p艂acimy tylko w przypadku, kiedy na nasz膮 stron臋 wchodzi potencjalny klient. Mo偶na tak偶e rozlicza膰 si臋 przy pomocy eCPC, czyli ulepszonego CPC w kt贸rym strategia ustalania stawek dostosowuje maksymalne CPC w celu zwi臋kszenia konwersji z reklam.

Jednak Google Adwords proponuje te偶 rozliczenia typu vCPM (viewable cost per mile), czyli pobierana jest op艂ata za tysi膮ckrotne widoczne wy艣wietlenie naszej reklamy (reklam臋 wida膰 na ekranie w co najmniej 50% i nie kr贸cej ni偶 sekund臋 w przypadku reklam w sieci reklamowej oraz nie kr贸cej ni偶 dwie sekundy w przypadku reklam wideo). Klikni臋cia w ni膮 pozostaj膮 w tym wypadku bez wp艂ywu na koszt kampanii.

Kolejn膮 metod膮 okre艣lenia stawek za reklam臋 jest koszt obejrzenia wideo TrueView poprzez聽CPV聽(cost per view) w kt贸rym p艂acimy聽za wy艣wietlenie filmu lub inne interakcje u偶ytkownika z filmem, np. klikni臋cie nak艂adki z wezwaniem do dzia艂ania, kart i baner贸w wy艣wietlonych podczas filmu, (zale偶nie od tego, co nast膮pi wcze艣niej).

Wyb贸r kwoty stawki mo偶liwy jest tak偶e poprzez CPA聽(cost per action), w kt贸rym zap艂ata za us艂ug臋 przewiduje jej okre艣lone przygotowanie tak, aby spe艂nia艂a ustalone warunki. W tym systemie聽okre艣lamy nasz maksymalny koszt jaki jeste艣my w stanie przeznaczy膰 w celu pozyskania konwersji,聽op艂ata jest pobierana聽 za klikni臋cie w reklam臋.

Jaki b臋dzie ostateczny koszt reklamy w Google AdWords?

Najta艅sze klikni臋cia w reklam臋 tekstow膮 to koszt rz臋du kilku groszy, jednak najdro偶sze op艂aty si臋gaj膮 ju偶 nawet kilkunastu z艂otych i wi臋cej.聽Z regu艂y wi膮zane s膮 z bardzo konkurencyjnymi bran偶ami w rodzaju ubezpiecze艅, turystyki czy te偶 finans贸w. Wszystko zale偶y od wybranych przez nas s艂贸w kluczowych 鈥 te najbardziej konkurencyjne b臋d膮 oczywi艣cie najdro偶sze, jednak te o umiarkowanej konkurencji nie b臋d膮 stanowi膰 zbytniego obci膮偶enia portfela i b臋dziemy mogli z 艂atwo艣ci膮 do艂膮czy膰 je do swojej kampanii reklamowej.

Koszt Link贸w sponsorowanych

Najlepsz膮 odpowiedzi膮 na pytanie, ile b臋dzie kosztowa艂a kampania Google AdWords b臋dzie zatem: Tyle, ile zdecydujesz si臋 na ni膮 przeznaczy膰. Warto jednak podej艣膰聽do tematu bardziej pragmatycznie. Zada膰 sobie troch臋 trudniejsze pytanie: Jakie s膮 cele naszej kampanii reklamowej i co chcemy dzi臋ki niej osi膮gn膮膰? Dopiero maj膮c jasno okre艣lon膮 konwersj臋 mo偶na skutecznie estymowa膰 bud偶et potrzebny do realizacji skutecznej kampanii reklamowej w AdWords.聽Ostatecznie to Klient w porozumieniu z agencj膮 w szczeg贸艂ach ustala bud偶et reklamy i przelewa odpowiednie kwoty na poczet kampanii. Warto jednak przez ca艂y czas pracowa膰 nad kszta艂tem naszych wysi艂k贸w i optymalizowa膰 kampani臋, tak, by koszty by艂y jeszcze ni偶sze, a efekty jeszcze bardziej zadowalaj膮ce. W razie jakichkolwiek problem贸w najlepiej jednak zda膰 si臋 na pomoc naszych specjalist贸w, kt贸rzy ju偶 na wst臋pie dobrze skonfiguruj膮 nasze reklamy i ich koszty. Zapraszamy do kontaktu.

Opinie u偶ytkownik贸w

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 votes, average: 4,75 out of 5)
Loading...

Afterweb

Specjalista SEO

14 lat do艣wiadczenia w optymalizacji i pozycjonowaniu stron na najtrudniejsze frazy w Polsce. W艂a艣cicieli manager firmy Afterweb. Stale nadzoruje proces pozycjonowania stron wszystkich Klient贸w firmy.

6 komentarzy

  1. Wspaniale opisany problem dotycz膮cy wariant贸w i koszt贸w kampanii AdWords! Wydaje mi si臋, 偶e podejmowanie decyzji na w艂asn膮 r臋k臋 jest do艣膰 trudne i zwi膮zane z ryzykiem otrzymania niezadowalaj膮cych rezultat贸w. Warto doradzi膰 si臋 w tej sprawie specjalist贸w.

  2. Kr贸tko, zwi臋藕le i na temat. Problemem jest tutaj zapewne bud偶et w standardowym modelu CPC dla reklamy strony internetowej. Np w bran偶y transportowej wydanie 200-300 z艂 dziennie, nie jest problemem a raczej czym艣 standardowym. Oczywi艣cie Adwords ma sw贸j niepodwa偶alny plus: efekt natychmiastowy

  3. Bardzo przydatne porady, zawsze my艣la艂em 偶e taka reklama w Google Adword jest zdecydowanie dro偶sza. Musz膮 sprawdzi膰 interesuj膮ce mnie s艂owa kluczowe i mo偶e nie b臋dzie, to tak du偶y wydatek. Dzi臋ki za ten poradnik, na pewno przyda si臋 osobom, kt贸re nie znaj膮 si臋 tak dobrze na marketingu internetowym.

  4. 艢wietnie opisane. Nie maj膮c wiedzy marketingowej najlepiej moim zdaniem w kwestii kampanii AdWords poradzi膰 si臋 specjalist贸w. Szkoda by艂oby utopi膰 pieni膮dze.

  5. W Google Ads mo偶emy bardzo prosto 艣ledzi膰 wszelkie koszty oraz wydatki. To jest jedna z g艂贸wnych zalet w艂a艣nie tej formy reklamy. Ale zawsze najlepiej jest dzia艂a膰 kompleksowo, a nie ogranicza膰 si臋 tylko do jednej reklamy.

  6. Koszt takiej reklamy jest mega wysoki i to niezale偶nie od bran偶y. Oczywi艣cie mo偶na ustali膰 sobie mniejszy bud偶et, ale wtedy ilo艣膰 wy艣wietle艅 i klikni臋膰 b臋dzie ni偶sza. Moim zdaniem najlepsze jest rozpocz臋cie od standardowych rozwi膮za艅 reklamowych, a dopiero p贸藕niej przej艣膰 na p艂atne 藕r贸d艂o reklamy 馃槈

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola s膮 oznaczone *

Naszych Klient贸w stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj si臋 z nami

ul. Madali艅skiego 109/3
50-443 Wroc艂aw
+48 79 848 33 33

Porozmawiajmy
wi臋c o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezp艂atn膮 wycen臋 w ci膮gu 24h
Skontaktuj si臋 z nami za pomoc膮 formularza
lub zadzwo艅 pod numer +48 79 848 33 33