Polska firma
SEO

Google Page Rank przestanie pokazywa膰 jakiekolwiek warto艣ci

Sta艂o si臋. Google oficjalnie potwierdzi艂o informacj臋 o ca艂kowitym usuni臋ciu wska藕nika Page Rank z聽Google Toolbar聽i narz臋dzi, kt贸re z niego korzystaj膮. Nie jest to dla nikogo zaskoczeniem, gdy偶 ju偶 w grudniu 2013 roku oficjalnie og艂oszono, 偶e aktualizacja tego wska藕nika by艂a ostatni膮. Nie zmienia to faktu, 偶e nawet teraz mo偶emy zobaczy膰 (nieaktualizowane od 2013 roku) dane na temat warto艣ci Page Rank聽stron, kt贸rym zosta艂 on nadany.

W poniedzia艂ek 7 marca Google potwierdzi艂o, 偶e Page Rank聽b臋dzie ca艂kowicie niedost臋pny dla wszystkich w ci膮gu dw贸ch tygodni. Co to oznacza? Zar贸wno dla os贸b korzystaj膮cych z Google Toolbar-a jak i narz臋dzi pobieraj膮cych z niego dane聽przestan膮 wy艣wietla膰 si臋 jakiekolwiek warto艣ci.聽Page Rank w skali o 1-10 ju偶 od 2000 roku by艂 u偶yway przez w艂a艣cicieli i Webmaster贸w do okre艣lania „jako艣ci witryny”, jego dzia艂anie przedstawia algorytm:

Page Rank
Dzia艂anie algorytmu PageRank 殴r贸d艂o: https://pl.wikipedia.org/wiki/PageRank

Czy zaprzestanie wy艣wietlenia warto艣ci Page Rank b臋dzie mia艂o wp艂yw na bran偶臋 SEO? Na pewno tak, gdy偶 przez lata Google przyzwyczai艂o Webmaster贸w do zielonego paska i warto艣ci na nim wy艣wietlanych. Dla wielu system贸w wymiany link贸w i Webmaster贸w kupuj膮cych linki wysoka warto艣膰 Page Rank strony by艂a najlepszym wska藕nikiem聽oceny witryny na kt贸rej chcieli pozyska膰 linka. Nawet brak aktualizacji od 2013 roku nic nie zmieni艂 w tej kwestii, gdy偶 wysoki Page Rank nadany stronie by艂 jasnym sygna艂em, 偶e warto zainteresowa膰 si臋 dan膮 stron膮.

Zgodnie z tym co wiemy od Google Page Rank dalej b臋dzie wa偶n膮聽cz臋艣ci膮 algorytmu wyszukiwarki. Jego usuni臋cie z Toolbar-a ma na celu zwr贸cenie uwagi Webmaster贸w na inne czynniki oceny strony jak chocia偶by jako艣膰 i aktualno艣膰 tre艣ci oraz聽wygl膮d serwisu. Zmiany, kt贸re przeprowadza Google naszym zdaniem s膮 krokiem w dobr膮 stron臋. Od informacji z ko艅ca 2013 roku min臋艂o wystarczaj膮co du偶o czasu by ka偶dy m贸g艂 nauczy膰 si臋 ocenia膰 jako艣膰 witryn w bardziej precyzyjny spos贸b.

Jak szybko i efektywnie ocenia膰 strony do projekt贸w SEO

Dla wszystkich martwi膮cych si臋 brakiem Page Rank-u w Toolbarze mamy jedn膮 rad臋 – dywersyfikacja. Page Rank jest i ci膮gle b臋dzie jednym z wielu sygna艂贸w rankingowych wyszukiwarki, kt贸rej algorytm opiera si臋 na przesz艂o 200 czynnikach rankingowych. Nawet je艣li Google zaprzestanie wy艣wietlenia tej warto艣ci ci膮gle przy ocenie strony mo偶emy kierowa膰 si臋 pozosta艂ymi.

Warto analizowa膰 takie czynniki jak:

  • wiek domeny
  • cz臋stotliwo艣膰 aktualizacji strony
  • historia domeny
  • ilo艣膰 link贸w wychodz膮cych
  • jako艣膰 i ilo艣膰 link贸w przychodz膮cych (np. wed艂ug ahref i聽majestic)
  • jako艣膰 tre艣ci na stronie
  • estetyka serwisu
  • ilo艣膰 zaanga偶owanych u偶ytkownik贸w (np. komentarze na blogu)
  • jako艣膰 optymalizacji On-Site SEO
  • ruch na stronie

Jak wida膰 przy pomocy wymienionych przez nas punkt贸w mo偶na聽szybko i efektywnie oceni膰聽warto艣膰 strony pomijaj膮c wska藕nik Page Rank. Oczywi艣cie s膮 to tylko jedne z wielu czynnik贸w rankingowych, kt贸re bierzemy pod uwag臋 planuj膮c kampanie SEO dla naszych Klient贸w. Jakie s膮 wasze propozycje na聽zast膮pienie wska藕nika Page Rank?

Opinie u偶ytkownik贸w

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Kamil Dudziak

16 komentarzy

  1. W艂a艣nie ko艅czy si臋 era sprzeda偶y link贸w z domeny z wysokim PR, teraz trzeba b臋dzie po艣wi臋ci膰 troch臋 wi臋cej czasu na analiz臋 馃檪

  2. Era zielonego paska si臋 ko艅czy 馃檪 teraz ju偶 nie b臋dzie to wyznacznikiem lepszej strony.. I mnie to bardzo cieszy 馃檪

  3. Przydatny wpis. Dobrze wiedzie膰 takie rzeczy bo mog膮 si臋 kiedy艣 przyda膰. Jak nie ma PR to teraz samemu b臋dzie trzeba okre艣la膰 jako艣膰 okre艣lonej strony 馃檪

  4. Warto pami臋ta膰, 偶e PR znika dla naszych oczu, ale Google nadal go „widzi” i bierze pod uwag臋. Dobrze, 偶e znika sprzed naszych oczu, mo偶e w ko艅cu znikn膮 katalogi z Fake PR…

  5. Google dalej liczy PageRank dla stron, ale ju偶 tylko wewn臋trznie (bez wgl膮du dla u偶ytkownik贸w) przez co sko艅czy艂a si臋 erka „Kupi臋/Sprzedam linki ze stron PR3-10”. Jak dla nas takie rozwi膮zanie ma same Plusy, ale o tym pewnie napiszemy w kolejnym wpisie 馃檪

  6. ja i tak patrzy艂em na wyniki w Google a nie na pasek , wi臋c dla mnie nic si臋 nie zmieni艂o , to nawet lepiej bo liczy膰 si臋 b臋dzie warto艣膰 strony a nie domeny

  7. Wiele stron partnerskich kt贸re opiera艂o swoj膮 ocen臋 serwisu na Page Rank musi zmieni膰 sw贸j dotychczasowy algorytm.

    To 偶e PR wycofano wiadomo by艂o od kilku lat, skoro nawet Google to potwierdzi艂o to trzeba to zaakceptowa膰. Wiele specjalist贸w SEO wci膮偶 pisze na blogach 偶e PR wr贸ci i 偶e dalej ma znaczenie w mojej ocenie si臋 myl膮.

  8. @Pecetowicz
    Page Rank dalej jest wa偶n膮 cz臋艣ci膮 algorytmu wyszukiwarki. Jedynie co si臋 zmieni艂o, to dost臋p do informacji o jego warto艣ci dla danej strony. Zwyczajnie Google przesta艂o udost臋pnia膰 te dane.

    1. Page Rank jest aktualizowane na bie偶膮co, nie jest tylko udost臋pniany publicznie jak kiedy艣.

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola s膮 oznaczone *

Naszych Klient贸w stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj si臋 z nami

ul. Madali艅skiego 109/3
50-443 Wroc艂aw
+48 79 848 33 33

Porozmawiajmy
wi臋c o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezp艂atn膮 wycen臋 w ci膮gu 24h
Skontaktuj si臋 z nami za pomoc膮 formularza
lub zadzwo艅 pod numer +48 79 848 33 33