Ka偶dy biznes stawiaj膮cy swoje pierwsze kroki w sieci nieuchronnie staje przed tym dylematem. Jak efektywnie powi臋kszy膰 swoj膮 widoczno艣膰 w wyszukiwarce? Odpowiedzi s膮 dwie, albo stawiamy na pozycjonowanie, albo wykupujemy kampani臋 link贸w sponsorowanych Google Ads. Pierwsza z mo偶liwo艣ci daje w perspektywie czasu stabilne miejsce w wynikach wyszukiwania, druga z kolei, zapewnia szybk膮 i skuteczn膮 promocj臋 w艣r贸d aktywnych u偶ytkownik贸w wyszukiwarki.
Kto powinien zainwestowa膰 w Google AdWords / Linki sponsorowane?
Adwords cechuje szybkie pojawienie si臋 na topowych pozycjach w wyszukiwarce oraz wiele mo偶liwo艣ci regulacji kampanii pod wzgl臋dem tego, komu ma ona by膰 wy艣wietlana i o jakich porach. Jest skuteczny tylko dop贸ki mamy 艣rodki przeznaczone na promocj臋, trzeba liczy膰 si臋 z tym, 偶e po wyczerpaniu bud偶etu reklamy nie s膮 wy艣wietlane.
Tego rodzaju marketing jest z pewno艣ci膮 odpowiedni dla firm, kt贸re licz膮 na szybki zysk i rezultaty kampanii a przy tym maj膮 naprawd臋 specjaln膮 ofert臋 do zaoferowania klientom Google. Z drugiej strony AdWords mo偶e stanowi膰 szczeg贸ln膮 form臋 promocji w arsenale lokalnych firm, kt贸re walcz膮 o lokalnych klient贸w.
Do kogo adresowane jest pozycjonowanie stron w wynikach organicznych?
Pozycjonowanie w odr贸偶nieniu od AdWords nie zaczyna dzia艂a膰 ju偶 po 15 minutach od zasilenia kampanii, a wysi艂ki specjalist贸w s膮 tu skierowane na co艣 dalece bardziej sta艂ego ni偶 chwilowa, op艂acona z g贸ry popularno艣膰. W pozycjonowaniu organicznym chodzi bowiem o trwa艂e umieszczenie strony w topowych wynikach wyszukiwania dla wielu fraz zwi膮zanych z konkretn膮 bran偶膮.
Na skutki pracy specjalist贸w SEO mo偶emy czeka膰 nawet do kilku miesi臋cy, jednak kiedy ju偶 uda im si臋 osi膮gn膮膰 dla naszej witryny pierwsze pozycje, b臋dziemy z nich korzystali przez bardzo d艂ugi czas bez konieczno艣ci op艂acania stawek za ka偶de klikni臋cie jak ma to miejsce w Adwords. Pozycjonowanie to droga dla cierpliwych i odpowiedzialnych podmiot贸w, kt贸re s膮 w stanie poczeka膰 minimum trzy miesi膮ce na pierwsze efekty kampanii pozycjonerskiej. Je艣li jednak upatrujesz w tej metodzie szybkiej drogi na szczyt wyszukiwarki i oczekujesz spektakularnych efekt贸w ju偶 od samego pocz膮tku, to musimy Ci臋 ostrzec. Zbyt agresywne pozycjonowanie strony w kr贸tkim czasie to szybka metoda na na艂o偶enie na stron臋 filtra przez wyszukiwark臋. Warto o tym pami臋ta膰, gdy偶 droga na skr贸ty nie zawsze jest op艂acalna w przypadku Google.
Najlepszym wyj艣ciem w promocji firmy w sieci jest po艂膮czenie dw贸ch opisanych wy偶ej metod. W czasie bowiem kiedy wci膮偶 czekamy na wyniki pozycjonowania, mo偶emy zainwestowa膰 w linki sponsorowane i cieszy膰 si臋 obecno艣ci膮 w Google jeszcze tego samego dnia, a kiedy nadejdzie czas przestawi膰 si臋 na czerpanie korzy艣ci z pozycji na trwa艂e wywalczonej dzi臋ki us艂ugom SEO. Mo偶e si臋 tak偶e okaza膰, 偶e warto utrzymywa膰 tzw. podw贸jn膮 widoczno艣膰 w wyszukiwarce (strona jest reklamowana zar贸wno przy pomocy AdWords i聽pozycjonowania).聽Obie te metody potrafi膮 wygenerowa膰 efekt synergii przez co pozyskiwanie klient贸w mo偶e by膰 jeszcze bardziej efektywne.