SEO

Fakty i mity dotycz膮ce SEO i pozycjonowania stron

SEO i pozycjonowanie stron to jedne z najpopularniejszych obecnie narz臋dzi marketingowych. Codziennie przedsi臋biorcy i w艂a艣ciciele stron internetowych wydaj膮 spore sumy na jego realizacj臋. Czasem jednak skuteczne dzia艂ania blokuje l臋k, a ten wywo艂any jest mitami na temat wspomnianego procesu. Poni偶ej wyja艣nimy kilka kwestii pojawiaj膮cych si臋 w ostatnim czasie lub trwaj膮cych ju偶 kilka sezon贸w. Co jest prawd膮, a co mitem SEO?

Fakty:

  1. SEO / Optymalizacja to obowi膮zek dla strony internetowej.

    Optymalizacja to czynno艣膰 przygotowuj膮ca do prawid艂owego przeprowadzenia pozycjonowania. W teorii mo偶na pomin膮膰 ten krok, jednak zwi臋ksza to mo偶liwo艣膰 zmarnowania czasu i pieni臋dzy, a nawet na艂o偶enia kar przez wyszukiwark臋

  1. Oryginalno艣膰 tekstu to podstawa.

Internet jest pe艂en niepotrzebnych informacji. Unikalno艣膰 tre艣ci to dla strony internetowej podstawa wiarygodno艣ci zar贸wno dla u偶ytkownik贸w, jak i robot贸w wyszukiwarki. Dzi臋ki uczciwej pracy i tworzeniu warto艣ciowych wiadomo艣ci dla u偶ytkownik贸w zwi臋kszasz szanse na wysok膮 pozycj臋 w wynikach wyszukiwarki oraz na jej utrzymanie.

  1. Cena us艂ugi pozycjonowania jest zale偶na od kilku czynnik贸w.

Twoja konkurencja, post臋p jej dzia艂a艅, aktualny stan i jako艣膰 Twojej strony 鈥 to kilka podstawowych. Firma zajmuj膮ca si臋 pozycjonowaniem powinna zatem ustali膰 z Tob膮 indywidualne warunki, uwzgl臋dniaj膮c wszystkie czynniki.

  1. Agencje zajmuj膮ce si臋 pozycjonowaniem nie znaj膮 algorytmu wyszukiwarki Google.

Firma Google bardzo skrz臋tnie broni informacji o dzia艂aniu algorytmu. Bardzo niewielu jej pracownik贸w ma do niego dost臋p. Agencje SEO nie mog膮 wi臋c go zna膰, ich praca polega na do艣wiadczeniu i ci膮g艂ym testowaniu nowych rozwi膮za艅, w celu wy艂onienia tych najskuteczniejszych.

  1. Czas wczytywania strony jest istotny.

Szybko艣膰 wczytywania si臋 strony jest dla wielu u偶ytkownik贸w podstaw膮 do korzystania z jej zasob贸w. W przypadku wolno 艂aduj膮cych si臋 witryn najcz臋艣ciej nast臋puje irytacja i ro艣nie wsp贸艂czynnik odrzuce艅 (bounce rate). Google wysok膮 pozycj膮 w wynikach wyszukiwania promuje strony, kt贸re wczytywane s膮 szybko i sprawnie.

  1. Pozycjonowanie lepiej zleci膰 profesjonalistom.

Teoretycznie proces pozycjonowania mo偶na przeprowadzi膰 samemu. Jednak firmy i osoby zajmuj膮ce si臋 tym zawodowo, bogate w do艣wiadczenie i wiedz臋, zrobi膮 to lepiej i skuteczniej. Istnieje te偶 ryzyko, 偶e przez nieumy艣lne dzia艂ania, narazisz si臋 na kary i filtry nak艂adane przez Google. Lepiej zostaw to profesjonalistom i po艣wi臋膰 czas na rozwijanie biznesu.

  1. Katalogowanie strony internetowej mo偶e mie膰 pozytywny lub negatywny wp艂yw na jej pozycjonowani.

    Katalogowanie stron to jednocze艣nie szansa i zagro偶enie. Dobre jej ulokowanie mo偶e przyczyni膰 si臋 do wy偶szej pozycji w wynikach wyszukiwania. Natomiast nieumiej臋tne przeprowadzenie tej czynno艣ci mo偶e grozi膰 na艂o偶eniem kary lub filtra przez Google.

  1. W Polsce najpopularniejsz膮 wyszukiwark膮 jest Google.

Wed艂ug bada艅 z wynikiem 97% Google przewodzi w rankingu popularno艣ci wyszukiwarek w Polsce. To wynik, kt贸ry oczywi艣cie usprawiedliwia skupianie si臋 tylko na jej us艂ugach. Profesjonalne agencje SEO zawsze jednak 艣ledz膮 rynek i s膮 gotowe na zmiany.

proces pozycjonowania - fakty i mity

Mity:

  1. Seo to pozycjonowanie.

SEO (Search Engine Optimization) to optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. Optymalizacja jest wi臋c pierwsz膮 czynno艣ci膮 i elementem pozycjonowania. Kolejne to stosowanie marketingu tre艣ci (content marketing) oraz zdobywanie link贸w (link building).

  1. Istnieje gwarancja pozycji w Google.

Nie ma mo偶liwo艣ci zapewnienia okre艣lonej pozycji w wynikach wyszukiwarki. Agencje zajmuj膮ce si臋 pozycjonowaniem mog膮 jedynie skutecznie dba膰, by ta by艂a ona jak najwy偶sza i by j膮 utrzyma膰.

  1. Mo偶na zapewni膰 okre艣lony czas wypozycjonowania strony internetowej.

Na podstawie do艣wiadczenia mo偶na jedynie taki czas oszacowa膰. Jest jednak wiele czynnik贸w na niego wp艂ywaj膮cych, tak偶e takich, na kt贸re agencje SEO nie maj膮 wp艂ywu.

  1. Raz zdobyta pozycja zostaje na zawsze.

Nie ma takiej mo偶liwo艣ci. Nie mo偶na zagwarantowa膰 sta艂ej wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie to proces, kt贸ry trzeba kontynuowa膰 nawet w celu jej utrzymania.

  1. Google sprzedaje pozycje.

Google nie prowadzi takiej dzia艂alno艣ci. Jedyna gwarantuj膮ca wy艣wietlanie reklamy oferta to linki sponsorowane AdWords.

  1. Grafika jest wa偶niejsza ni偶 tre艣膰 strony internetowej.

Obrazki czy fotografie, zw艂aszcza te odpowiednio oznaczone, mog膮 oczywi艣cie przyczynia膰 si臋 do wysokiej pozycji witryny. Google jednak przede wszystkim analizuje tre艣ci na niej si臋 znajduj膮ce i g艂贸wnie na jej podstawie przydziela miejsce w rankingu.

  1. Kampania link贸w sponsorowanych AdWords to cz臋艣膰 procesu pozycjonowania.

Google AdWords to samodzielna us艂uga, nie maj膮ca z pozycjonowaniem nic wsp贸lnego. Jest聽po prostu kolejnym narz臋dziem marketingowym w Internecie.

  1. Wysoka pozycja to koniec pozycjonowania.

    Proces pozycjonowania nale偶y kontynuowa膰 r贸wnie偶 po osi膮gni臋ciu wysokiego miejsca w rankingu wyszukiwarki. Musisz pami臋ta膰, 偶e konkurencja zapewne te偶 korzysta z tej formy marketingu i mo偶e zaj膮膰 Twoje miejsce.

1 Komentarz “Fakty i mity dotycz膮ce SEO i pozycjonowania stron

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola s膮 oznaczone *

Naszych Klient贸w stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj si臋 z nami

ul. Madali艅skiego 109/3
50-443 Wroc艂aw
+48 79 848 33 33

Porozmawiajmy
wi臋c o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezp艂atn膮 wycen臋 w ci膮gu 24h
Skontaktuj si臋 z nami za pomoc膮 formularza
lub zadzwo艅 pod numer +48 79 848 33 33