SEO

Skuteczne teksty SEO. Jak je stworzyć?

Epoki w dziejach ludzkości dzieliły się zazwyczaj na dwa rodzaje. Skupione na rozwoju technicznym i ścisłym oraz te skupione na rozwoju humanistycznym, bardziej otwartym. To samo możemy zaobserwować w tendencjach tworzenia tekstów SEO.

Jeszcze jakiś czas temu pisanie tekstów SEO było de facto tworzeniem treści dla bezdusznych maszyn. Było to swego rodzaju zaprzeczenie całej idei, ponieważ te maszyny stworzone były do skutecznego przekazywania treści dla użytkownika. Na szczęście trendy w tworzeniu tekstów SEO zmieniają się na te przyjazne użytkownikowi. Warto o tym pamiętać, stosując się do kilku zasad.

Przede wszystkim należy mieć na uwadze, że odbiorcą naszego tekstu będzie człowiek. Nie maszyny, nie roboty indeksujące, a ludzie. Dlatego skuteczny tekst SEO ma być atrakcyjny i wartościowy dla nich. Atrakcyjny, to nie znaczy, że pisany trzynastozgłoskowcem i zawierający wzruszające opisy przyrody. Zbyt fachowe słownictwo również nie jest wskazane, choć niektórzy uważają, że buduje wizerunek profesjonalisty. Profesjonaliści zachowują szczegóły pracy dla siebie, a osobie niezwiązanej z branżą potrafią wytłumaczyć to prostym językiem. Jak mawiał Einstein: Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić – to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz.

Skuteczny i dobry tekst SEO przekazuje wartościową treść dla użytkownika. Może dostarczać cennych informacji z dziedziny, którą się zajmujemy. Może być newsem z branży. Może nawet po prostu poprawić humor i być pewnym inspirującym niedopowiedzeniem. Ale musi być taki, by człowiek, który go przeczyta, nie miał poczucia zmarnowanego czasu.

Dlaczego kopiowanie treści jest tylko pozornie oszczędne?

Kopiowanie cudzych tekstów wydaje się szybką metodą na skuteczne pozycjonowanie. Jednak tylko pozornie. Google bowiem bardzo szybko wychwyci plagiat, czego konsekwencją będzie niska pozycja Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Tworzenie tekstów SEO tą metodą będzie swego rodzaju sabotażem. Poza tym plagiat dla twórcy tekstu SEO jest bardziej wstydliwy, niż błędy ortograficzne i literówki.

jak pisać teksty seo

Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Dbaj o stronę techniczną.

Treść i jego wartość to podstawa. Jednak nie wolno zapominać o odpowiedniej edycji. Skuteczny tekst SEO jest zbudowany z:

  • Tytułu – słowo kluczowe jest tu wskazane

  • Nagłówka – warto zawrzeć kilka słów kluczowych

  • Opisu strony – będzie znajdował się pod linkiem do Twojej strony. ogranicz się do ok. 150 znaków. Dłuższe opisy nie będą odpowiednio wyświetlane.

  • Wstęp – musi maksymalnie przyciągnąć uwagę odbiorcy, wprowadzić go w temat i zachęcić do dalszego czytania

  • Treść – podziel tekst na akapity. Zaznacz pogrubieniem słowa i frazy kluczowe.

  • Grafiki – ludzie chętniej czytają tekst opatrzony pasującą do tematu fotografią czy obrazkiem. Podniesie to również estetyczny aspekt Twojego tekstu.

Na czym polega optymalne użycie słów kluczowych?

Słowa kluczowe nie mogą dominować w tekście SEO. Po pierwsze, nadmierne ich użycie od razu wzbudzi podejrzenie odbiorcy, czy tekst nie jest napisany wyłącznie w celu pozycjonowania Twojej strony. Po drugie, roboty Googla również są w stanie wychwycić ich nadwyżkę. Wtedy uznają tekst za spam i zaniechają jego indeksowania. Optymalnie słowa i frazy kluczowe w tekście SEO powinny być użyte maksymalnie 2-3 razy.

Pamiętaj również, żeby używać odpowiednich słów kluczowych. Przed przystąpieniem do napisania czy zlecenia tekstu SEO zrób analizę słów kluczowych. Na frazy zbyt ogólne panuje największa konkurencja i trudno będzie w tym przypadku o wysoką pozycję. Natomiast przesadne zawężanie spowoduje spadek liczby odwiedzin na Twojej stronie. Dobrym rozwiązaniem jest użycie słowa lokalizującego – nazwy miasta czy regionu. Optymalne użycie fraz czy słów kluczowych będzie łatwiejsze, gdy jak najczęściej będziesz wcielać się w rolę klienta czy osoby poszukującej.

Zadbaj również o nienaganną odmianę wyrazów i używanie liczby mnogiej. Google to coraz bardziej inteligentna maszyna, dlatego odpowiednia forma wyrazu czy wyraz bliskoznaczny powinien zostać rozpoznany.

Dotarcie to odbiorcy do dopiero początek. Twoje teksty pod SEO muszą go absorbować!

Pamiętajmy, że słowa kluczowe to nie jedyna rzecz, jaka interesuje obecnie Google. Na uwadze musimy mieć nie tylko to, żeby pisząc każdy tekst SEO nie użyć ich w nadmiarze. Wyszukiwarka śledzi także zachowanie użytkowników. Jeśli szybko będą oni rezygnować z przeglądania naszej witryny, będzie to znakiem, iż jest nie dość wartościowa. A zatem, jak pisać teksty SEO? Jeszcze raz przypomnimy: przede wszystkim dla ludzi! To jeden z najważniejszych sposobów na to, aby zatrzymać internautę na stronie i zaabsorbować jego uwagę. Umiejętne pisanie tekstów pod SEO pozwala więc osiągnąć dwa istotne cele. Bezpośrednio podnosi marketingową skuteczność naszej witryny, a także pomaga ją wyżej wypozycjonować w Google. Wato więc poświęcić temu jak najwięcej uwagi – tym bardziej, że dobra, zasobna w użyteczną wiedzę treść może nam przynieść jeszcze więcej korzyści. Będzie stale ściągała także ruch generowany przez tych internautów, którzy poszukują jedynie jej – i może to właśnie my zdołamy ich przekonać do zakupu towaru lub usługi? Jeśli nie wiesz, jak pisać teksty pod SEO albo nie masz na to czasu, nic straconego – zajmiemy się tym!

pisanie tekstów seo

Tworzenie tekstów SEO musi uwzględniać postać strony, na której będą zamieszczone

Dzięki pracy specjalistów mamy dobrane właściwe słowa kluczowe, wiemy też, jakiej wiedzy oczekują nasi klienci, potrafimy też zadbać o to, by przekazać ją w sposób przystępny. Czy to wszystkie warunki, jakim powinno być podporządkowane pisanie pod SEO? Zadajmy sobie pytanie: Ilu naszych odbiorców będzie miało dość cierpliwości, by zmierzyć się ze ścianą tekstu? No właśnie… A do tego dochodzi jeszcze rosnąca rola urządzeń mobilnych. Czy oznacza to, że dobry tekst SEO ma być krótki? Nic podobnego! Dziel go po prostu śródtytułami, które pomogą czytelnikowi jednym rzutem oka zorientować się w treści i ustalić, czy odpowiada na jego potrzebom. Wyróżniaj istotne fragmenty, stosuj wyliczenia, podsumowuj najważniejsze kwestie w infografikach (tak jak pozostałe ilustracje, powinny mieć one odpowiednie opisy alt!). Dzięki temu pisanie artykułów SEO przyniesie najlepsze efekty i zatrzyma na stronie nawet najbardziej niecierpliwych odbiorców, a w rezultacie pomoże uczynić ich Twoimi klientami.

Mamy nadzieje, że nasz krótki poradnik przyda się wam w napisaniu tekstu, który będzie dobrze brzmiał, ale spełni też oczekiwania wyszukiwarki Google i zostanie umieszczony wysoko w rankingu

Opinie użytkowników

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Kamil Dudziak

Specjalista SEO

14 lat doświadczenia w optymalizacji i pozycjonowaniu stron na najtrudniejsze frazy w Polsce. Właścicieli manager firmy Afterweb. Stale nadzoruje proces pozycjonowania stron wszystkich Klientów firmy.

1 komentarz

  1. Analiza słów kluczowych jest niezwykle istotna. Warto posiłkować się narzędziami, które wykonają część pracy za nas. Ja polecam Contadu, dla mnie najbardziej intuicyjne i pomocne w tworzeniu treści.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33