Ka偶de powa偶ne przedsi臋biorstwo czy firma ma swoj膮 strategi臋 dzia艂ania. Jest ona tworzona w celu wskazania odpowiednich dzia艂a艅 do realizacji zamierzonego celu. W艣r贸d strategii og贸lnej mie艣ci si臋 tak偶e cz臋艣膰 dotycz膮ca czynno艣ci marketingowych prowadzonych w Internecie. Jej najwa偶niejszym elementem jest strategia SEO i pozycjonowania.
Czym jest strategia marketingowa firmy?
Strategia firmy to jej plan dzia艂a艅, kt贸rych realizacja pozwoli na osi膮gni臋cie za艂o偶onych cel贸w. Mog膮 one by膰 r贸偶ne: zdobycie nowych klient贸w czy rozszerzenie dzia艂alno艣ci na nowe rynki. Decyzje co do formy i kszta艂tu strategii przyjmuje si臋 w zale偶no艣ci od charakterystyki klienta docelowego. Zwykle jej kszta艂towanie obejmuje:
-
badania rynkowe przeprowadzane w kontek艣cie zapotrzebowania na produkty czy us艂ugi
-
analiz臋 konkurencji
-
wyb贸r formy dystrybucji
-
ustalenie dzia艂a艅 promocyjnych i reklamowych.
Co sk艂ada si臋 na strategi臋 SEO i pozycjonowania?
Strategia pozycjonowania i strategia SEO to z pewno艣ci膮 najwa偶niejsze elementy dzia艂a艅 marketingowych realizowanych w Internecie. Obie przyczyniaj膮 si臋 do zwi臋kszenia ruchu na Twojej stronie internetowej, pozwol膮 Ci dotrze膰 do nowych klient贸w i ich utrzyma膰. Dobrze przeprowadzone pozwol膮 Ci na zyskanie dla niej wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania w odpowiedzi na wybrane s艂owa kluczowe. Dzi臋ki tym strategiom zostaniesz zauwa偶ony w sieci.
Najwa偶niejsze elementy strategii SEO to przede wszystkim: analiza i dob贸r fraz kluczowych, optymalizacja strony internetowej, content marketing oraz tzw. link building.
Jak wygl膮da proces realizacji strategii pozycjonowania?
Mo偶na j膮 podzieli膰 na kilka cz臋艣ci:
-
okre艣lenie celu dzia艂alno艣ci
-
analiz臋 dzia艂a艅 konkurencji
-
okre艣lenie charakterystyki targetu
-
wybranie najbardziej odpowiednich fraz kluczowych
-
tworzenie odpowiednich tre艣ci i optymalizacja strony internetowej
-
kreatywny link building
- content marketing
-
regularne raporty
Cel biznesowy kszta艂tuje strategi臋 pozycjonowania.
Og贸lny cel SEO i pozycjonowania to zawsze jak najwy偶sze miejsce w wynikach wyszukiwania by sprowadzi膰 konwersuj膮cy ruch na stron臋. W zale偶no艣ci jednak od celu cz膮stkowego firma pozycjonuj膮ca mo偶e wybra膰 odpowiedni膮 specyfik臋 dzia艂a艅, by proces by艂 jak najbardziej skuteczny.
Gdy celem jest wzrost sprzeda偶y…
W tym przypadku g艂贸wny nacisk k艂adzie si臋 na s艂owa kluczowe. Powinny one by膰 okre艣lane przez wybranie takich, kt贸rych najcz臋艣ciej b臋d膮 u偶ywa膰 internauci szukaj膮cy us艂ug czy produkt贸w z Twojej oferty. Dzi臋ki ich precyzyjnemu okre艣leniu mo偶na wybra膰 te najbardziej odpowiednie dla profilu Twojej dzia艂alno艣ci – czyli te kt贸re b臋d膮 konwertowa膰 w zapytanie lub sprzeda偶.
Celem jest te偶 kreowanie wizerunku.
SEO i pozycjonowanie przyczynia si臋 r贸wnie偶 do kszta艂towania odpowiedniego wizerunku. Dzi臋ki temu mo偶esz nie tylko przyci膮gn膮膰 du偶膮 grup臋 klient贸w, ale r贸wnie偶 ich utrzyma膰. Zdob臋dziesz ich lojalno艣膰 i regularne transakcje. Mo偶esz r贸wnie偶 zadba膰, by Twoi klienci otrzymywali warto艣ciowe teksty i porady oraz聽traktowali Ci臋 jako eksperta w swojej dziedzinie. Budowanie wizerunku w sieci to proces d艂ugotrwa艂y. Aby nie zepsu膰 swojej reputacji, musisz ca艂y czas dba膰 o rozw贸j i sp贸jno艣膰 w realizowaniu tego procesu.