SEO

Zasady i podstawy optymalizacji. Przygotuj z nami swoją stronę na sukces.

Stworzenie i prowadzenie strony internetowej to bardzo złożony proces. Dlatego tak ważną kwestią jest jej odpowiednia optymalizacja. Składa się na nią kilka ważnych elementów i zasad, które – jeśli zostaną odpowiednio sformatowane i przygotowane – zapewnią Ci sukces i ogromną grupę odbiorców.

Czym jest optymalizacja strony internetowej?

SEO (Search Engine Optimization) to skrót oznaczający optymalizację strony internetowej do osiągnięcia jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarek. Proces ten jest przygotowaniem strony do dalszego jej pozycjonowania.

Pierwszym krokiem jest audyt SEO. Ma on na celu poznanie aktualnej formy strony oraz ocenę zachowań osób jej odwiedzających i potencjalnych użytkowników. Dzięki temu można podjąć najbardziej właściwe działania, by strona była dla nich jak najbardziej wartościowa.

Na czym polega dobra optymalizacja strony?

Aby proces optymalizacji przyniósł sukces, trzeba poznać działania i wytyczne wyszukiwarki Google. Dzięki temu unikniesz błędów i straty czasu i nie narazisz się na zastosowanie kar czy filtrów. Elementy, na które powinieneś zwrócić uwagę i najczęstsze błędy:

  1. Dobierz odpowiednie tytuły i nagłówki:

    <title></title> to znacznik tytułowy informujący odbiorców o tematyce Twojej strony internetowej. Umieść w nim możliwie krótką informację, co znajduje się na każdej podstronie. Dzięki temu potencjalni użytkownicy będą cieszyli się z łatwości poruszania się po nich.

    Zwięzłość informacji jest w tym przypadku kluczowa. Pozwoli to uniknąć sytuacji, gdy roboty wyszukiwarki będą miały trudność w ocenie zawartości podstrony, co nieuchronnie doprowadzi do spadku pozycji całej witryny w rankingu wyników.

  2. Stosuj odnośniki prawidłowo:

Teksty odnośników powinny być dokładne. Zarówno w przypadku linków zewnętrznych jak i wewnętrznych. Dzięki temu użytkownicy będą mogli swobodnie poruszać się po stronie internetowej, a roboty Google łatwiej zrozumieją jej zawartość. Warto również stosować kotwice, by zwrócić uwagę na inne elementy naszej oferty czy treści.

Pamiętaj, by dbać, aby każdy link był poprawny i prowadził w zaplanowane miejsce. Kontrola pozwoli uniknąć błędów 404, które wpływają negatywnie na pozycjonowanie strony.

  1. Zadbaj o oryginalność treści:

    Publikuj wartościowe i unikalne treści. Odbiorcy odwiedzający Twoją stronę internetową chętniej będą dzielić się nimi z innymi użytkownikami sieci. Dzięki temu wpłyniesz pozytywnie na jej pozycję w wynikach wyszukiwania.

Obojętnie, jaką działalnością w Internecie się zajmujesz, zawsze warto publikować treści. Definitywnie jednak nie wolno kopiować ich z innych źródeł. Roboty Google wykryją to natychmiast, co skończy się obniżeniem pozycji strony.

  1. Odpowiednio dobieraj grafiki:

    Obrazy wpływają bardzo korzystnie na odbieranie treści. Służą ozdobie, jak również wspomaganiu treści, np. w postaci infografiki czy instrukcji.

    Google to wyszukiwarka nie tylko treści, ale i obrazów. Stosując odpowiednio tytuły i atrybut alt pomagasz jej w ich indeksowaniu. Dzięki temu one również będą prowadzić do Twojej strony, prezentując się odpowiednio wysoko w wynikach wyszukiwania.

  1. Zadbaj o łatwą nawigację:

    Twórz swoją stroną internetową w sposób logiczny. Dziel asortyment czy treści w odpowiednie kategorie. Uporządkuj je i przedstaw w przyjaznym menu.

    Dzięki tym zabiegom użytkownikom będzie łatwiej poruszać się po witrynie. Zapobiegniesz ich irytacji i rezygnacji z zakupu czy opuszczeniu strony.

Optymalizacja strony, to proces, który powinieneś co jakiś czas kontrolować i na bieżąco rozwijać. Jeśli dodajesz dużo treści lub zmieniasz asortyment, łatwo o błędy. Dzięki regularnemu sprawdzaniu dowiesz się o ewentualnym problemie zanim przyniesie on duże straty w ruchu.

Opinie użytkowników

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Kamil Dudziak

Specjalista SEO

14 lat doświadczenia w optymalizacji i pozycjonowaniu stron na najtrudniejsze frazy w Polsce. Właścicieli manager firmy Afterweb. Stale nadzoruje proces pozycjonowania stron wszystkich Klientów firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33