Polska firma
Pozycjonowanie

Pozycjonowanie za efekt / Top10 VS Pozycjonowanie w abonamencie

Pozycjonowanie strony WWW to przy obecnym kszta艂cie internetu us艂uga, bez kt贸rej nie mo偶e oby膰 si臋 偶aden przedsi臋biorca. Dzi臋ki wysokim lokatom w wynikach wyszukiwania Google kierujemy na nasz膮 witryn臋 ogromne ilo艣ci internaut贸w, z kt贸rych cz臋艣膰 staje si臋 wkr贸tce naszymi klientami. Dlatego te偶 ka偶dy sklep Online czy te偶 ka偶dy us艂ugodawca koniec ko艅c贸w staje przed konieczno艣ci膮 podpisania umowy z agencj膮 zajmuj膮c膮 si臋 w艂a艣nie pozycjonowaniem i ma do wyboru dwa rozwi膮zania. Kt贸re wybra膰 鈥 pozycjonowanie za efekt czy mo偶e abonament?

Rozliczanie za efekt / od top 10 w wyszukiwarce Google ?

Pierwszym z cz臋sto proponowanych przez ma艂o do艣wiadczone agencje modelem rozliczenia jest p艂atno艣膰 za efekt. Ca艂y proceder polega na tym, 偶e klient decyduje si臋 na skorzystanie z us艂ug agencji i zap艂at臋, pod warunkiem, 偶e ta pomo偶e mu uzyska膰 okre艣lony rezultat – pozycj臋 w wynikach wyszukiwarki Google na wybrane s艂owa kluczowe. Najcz臋stsz膮 stawk膮 s膮 w takim wypadku pozycje w TOP3 (cho膰 tych nie jest realnie w stanie zagwarantowa膰 nikt) TOP5 lub TOP10. Niemal zawsze g贸rn膮 granic臋 stanowi za艣 pierwsza dziesi膮tka wynik贸w 鈥 czyli pierwsza strona wyszukiwania.

pozycjonowanie za pozycje

Tego rodzaju rozliczenia nie s膮 jednak zazwyczaj domen膮 agencji SEO, a pozycjonowanie za efekt stosuj膮 g艂贸wnie freelancerzy pozycjonuj膮cy strony. Ich dzia艂ania maj膮 by膰 szybkie i co za tym idzie skuteczne, lecz tylko w kr贸tkim okresie czasu. Niejednokrotnie zdarza si臋 bowiem, 偶e obiecuj膮cy pierwsz膮 pozycj臋 freelancer dopina swego na moment, po czym znika inkasuj膮c wyp艂at臋, za艣 pozycjonowana przez niego strona po nied艂ugim czasie dostaje kar臋 od wyszukiwarki. Poniewa偶 bany i filtry (kary Google) bywaj膮 czasem trudne do zdj臋cia, rzeczony specjalista w takim wypadku ju偶 nam nie pomo偶e.

Rozliczanie w abonamencie (miesi臋cznie lub kwartalnie) ?

Op艂ata abonamentowa to model rozliczenia, o kt贸rym mo偶na powiedzie膰 jedno: satysfakcjonuje i klienta, i pozycjonera. Agencja regularnie wynagradzana za systematyczn膮 prac臋 przedstawia wyczerpuj膮ce raporty z prowadzonych dzia艂a艅 SEO i robi to z du偶膮 cz臋stotliwo艣ci膮. Niestety, nie mo偶na tego powiedzie膰 o specjalistach oferuj膮cych pozycjonowanie za efekt 鈥 w艣r贸d nich cel u艣wi臋ca 艣rodki. Klient wsp贸艂pracuj膮cy z agencj膮 na zasadzie abonamentu ma wgl膮d w dzia艂ania prowadzone na jego witrynie i do niej (tzw. raporty z linkowania 鈥 prac Off Site SEO).

Pozycjonowanie za efekt

Dodatkowo model abonamentowy promuje bezpiecze艅stwo i biznesow膮 odpowiedzialno艣膰. W rozliczaniu na abonament ponadto to klient z szerok膮 dowolno艣ci膮 dyktuje pozycjonowane frazy, agencja natomiast pe艂ni zazwyczaj rol臋 doradcy w sprawach ich u偶yteczno艣ci.

Dlaczego nie warto podpisywa膰 umowy na pozycjonowanie za efekt / od Top10 ?

pozycjonowanie za efekt

    • Google od dawna weryfikuje agresywne pozycjonowanie za efekt w negatywny spos贸b i nak艂ada na strony filtry i kary. Takie dzia艂anie to aktualnie bardzo du偶e ryzyko ich otrzymania.
    • Firmy pozycjonuj膮cej na efekt nie obchodzi nic innego jak po kosztach dostarczy膰 stron臋 do top 10 by pobiera膰 op艂aty nawet za frazy bez wyszuka艅
    • Brak optymalizacji to tak naprawd臋 niezastosowanie si臋 do White Hat SEO – brak pracy nad kodem, tre艣ci膮 strony gdy偶 efekt uzyskuje si臋 jedynie na podstawie zmasowanego linkowania, a jak wiadomo, pozyskanie odno艣nik贸w z warto艣ciowych stron nie jest takie proste. Nietrudno si臋 wi臋c domy艣li膰, 偶e linki prowadz膮ce do naszej witryny b臋d膮 s艂abej jako艣ci, co mo偶e skutkowa膰 na艂o偶eniem kary przez Google.
    • W艂a艣ciciel nigdy nie wie, w jaki spos贸b pozycjonuje si臋 jego stron臋 do top 10. Prawda jest taka, 偶e jak najszybciej i najtaniej鈥
    • Klient nie ma wgl膮du to planu pracy i 鈥瀔now how鈥 bo tak naprawd臋 nic si臋 nie robi poza聽linkowaniem na du偶膮 skal臋 przy pomocy skrypt贸w/automat贸w

pozycjonowanie za efekt

    • Za艂贸偶my, 偶e strona wejdzie do top 10. Wtedy rzeczony freelancer zarobi i wszyscy b臋d膮 zadowoleni chocia偶 przez chwil臋. Je艣li nie wejdzie albo co gorsza otrzyma filtr lub bana, jedynym poszkodowanym oka偶e si臋 w艂a艣ciciel witryny. Freelancer stosuj膮cy pozycjonowanie za efekt ma jeszcze przynajmniej kilkudziesi臋ciu klient贸w gotowych mu zap艂aci膰, wi臋c nie straci wiele na jednej pora偶ce.
    • Nikt nie zainwestuje wi臋cej ni偶 50-100z艂 miesi臋cznie nie w swoj膮 stron臋 w modelu na efekt, przy za艂o偶eniu, 偶e inwestycja ma si臋 zwr贸ci膰 jak strona zostanie wypozycjonowana i klient zap艂aci FV
    • Brak planu pracy i raport贸w to du偶y problem. Nie wiemy bowiem, jakie kroki by艂y poczynione, by osi膮gn膮膰 zamierzony rezultat, a w rzeczywisto艣ci pozycjonowanie za efekt to wrzucanie link贸w do strony na witrynach typu seokatalogi, presell page, rosyjskie fora i tym podobnych.
    • Skuteczne SEO jest ju偶 na tyle skomplikowanym procesem, 偶e jego realizacja wymaga odpowiedniej wiedzy, narz臋dzi i umiej臋tno艣ci z wielu dziedzin. Dlaczego Specjali艣cie SEO mieliby pracowa膰 kilka miesi臋cy za darmo przy za艂o偶eniu, 偶e mo偶e zarobi膮 jak strona wypozycjonuje si臋 do top10 maj膮c na uwadze jak cz臋sto Google aktualizuje sw贸j algorytm?
    • Doprowadzenie strony do porz膮dku po ka偶e – filtrze od Google, to kolejne koszty z kt贸rym trzeba si臋 liczy膰 decyduj膮c si臋 na pozycjonowanie za efekt

pozycjonowanie za efekt

  • Cz臋ste my艣lenie potencjalnych klient贸w to „Nie ma efektu to nie p艂ac臋”, ale czy zarabiam? Warto zastanowi膰 si臋 czy w takim wypadku nie traci si臋 podw贸jnie. Zar贸wno za utracone korzy艣ci jak i za to, 偶e konkurencja si臋 rozwija zabieraj膮c nam klient贸w
  • Pozycjonowanie za efekt nale偶y ju偶 do przesz艂o艣ci z jednego prostego powodu. Jest zwyczajnie nieskuteczne, bo nie ma 艣rodk贸w na inwestowanie.
  • Konkurencja pozycjonowana na abonamencie p艂aci 1500-3000z艂 miesi臋cznie za uczciw膮 prac臋 i sprawdza post臋py w realizacji strategii SEO a nasza strona na efekt za 100z艂 jest skazana na niebyt bo nikt nie b臋dzie w stanie konkurowa膰 z bud偶etami 100z艂 na efekt VS 3000z艂 na abonament.

Nietrudno zatem domy艣li膰 si臋, kt贸ry model jest bardziej funkcjonalny i lepszy pod wzgl臋dem praktycznym. Przed podpisaniem umowy o pozycjonowanie za efekt warto zastanowi膰 si臋 dwa razy, czy sta膰 nas na brak widoczno艣ci strony firmowej w najwi臋kszej wyszukiwarce w Polsce.

[shortcode_oferta_ads]

Skontaktuj si臋 i zacznij pozycjonowanie swojej strony

Zapraszamy do kontaktu poprzez ?formularz lub telefonicznie ?+48 79 848 33 33.

Opinie u偶ytkownik贸w

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (8 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Kamil Dudziak

4 komentarze

  1. Google obecnie bardzo szybko wy艂apuje linki i w momencie gdy przesadzimy z anchorami (a jest to cz臋sty problem w przypadku pozycjonowania za efekt) w贸wczas wida膰, 偶e strona zaczyna traci膰 pozycje. Jest to sygna艂 do poprawienia profilu link贸w.

  2. Pozycjonowanie na efekt jest troch臋 jak prognoza pogody na Polsacie. Niby na ekranie 艂adnie ale gdy sprawdzasz to zawsze jest co艣 innego.
    Oddzielna spraw膮 jest argumentacja dlaczego to jest z艂o. Rozumiem, trzeba u艣wiadamia膰 czemu to jest ryzyko ale odrazo mieszka膰 w to freelancer贸w i stawia膰 ich jeszcze w niekorzystnym 艣wietle.

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola s膮 oznaczone *

Naszych Klient贸w stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj si臋 z nami

ul. Madali艅skiego 109/3
50-443 Wroc艂aw
+48 79 848 33 33

Porozmawiajmy
wi臋c o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezp艂atn膮 wycen臋 w ci膮gu 24h
Skontaktuj si臋 z nami za pomoc膮 formularza
lub zadzwo艅 pod numer +48 79 848 33 33